Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jippi, vekta holder seg stabil

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-05, 11:43   #1
Kanel
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: I landet vårt
Alder: 51
Innlegg: 119
Kanel har en fantastisk aura rundt segKanel har en fantastisk aura rundt seg

Jippi, vekta holder seg stabil

Jeg har nå hatt stabil vekt siden i høst, men jeg har vært nøye med kosten og ikke tillatt meg store utskeielser i matveien.
Etter jul synes jeg tiden var inne for å finne ut om det faktisk er slik at man kan spise så mye man vil-bare man spiser rett.
Jeg fryktet at etter halvannet år med faste måltider og tilmålte mengder mat, så skulle vekta fyke opp igjen så snart man spiste mer.
Men, nei, ikke for min del.
Jeg har lagt inn flere mellommåltider, spiser mer nøtter og masse søt frukt.
Holder meg fremdeles til matvarer med lavt innhold av karbohydrater, og det vil jeg fortsette med, men det er godt å se at man tåler å spise ganske mye,og ikke behøver å være på "slankekur" resten av livet.

__________________
Hilsen Kanel


Vel i mål - minus 55 kg

Startvekt 120 kg

Kanel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 23-02-05, 11:45   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

BRAVO!!!

fra Fedonisten

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 23-02-05, 11:45   #3
Bamseline
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 93
Bamseline har en fantastisk aura rundt segBamseline har en fantastisk aura rundt seg

GRATULERER SÅ MYE MED DET FLOTTE RESULTATET.

Bamseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 23-02-05, 11:55   #4
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Veldig bra, Kanel

Tenker ofte på deg og lurer på hvordan det går. Og det du sier nå er jo noe ihvertfall jeg lurer på. Hva skjer når jeg har nådd målet? Da er det oppmuntrende å høre at kosten fungerer som den skal. Du er et godt eksempel og en stor inspirasjon

Takk for at du stikker innom og oppdaterer oss innimellom

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 23-02-05, 11:56   #5
Soelli
Juniormedlem
 
Soelli sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 70
Innlegg: 32
Soelli har en fantastisk aura rundt segSoelli har en fantastisk aura rundt seg

Gratulerer med et flott resultat.
Dette var til stor inspirasjon for oss som akkurat har begynt på "et lettere liv".

__________________

Jippi Vekta mi er på rett vei..... nedover.... gram for gram
Soelli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Begynte med Atkins - Senere over på Ketolyse-kuren Svar med sitat
Gammel 23-02-05, 12:05   #6
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

TAKK for at du deler dette med oss Kanel! Det er godt å høre, både for din del og for vår del. Kjempeglad for at det går bra med deg. Vi trenger deg her inne!

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 23-02-05, 12:14   #7
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Du Kanel, jeg bare lurer på en ting; Trimmer du mye? Kan jeg spørre om det? Du behøver ikke å svare altså

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 23-02-05, 12:27   #8
Kanel
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: I landet vårt
Alder: 51
Innlegg: 119
Kanel har en fantastisk aura rundt segKanel har en fantastisk aura rundt seg

Er sofasliter og det vil jeg nok fortsette med å være..Selvsagt har lysten til å bevege seg økt med antall kilo som er blitt borte, men noe trening har jeg ikke bedrevet. Er nok bedagelig av natur...

__________________
Hilsen Kanel


Vel i mål - minus 55 kg

Startvekt 120 kg

Kanel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 23-02-05, 12:36   #9
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Takk for svar, Kanel.
Da er det jo desto enda mer imponerende at du både har gått ned så mye og fortsatt klarer å holde vekta. Hm...hva er hemmeligheten?

Ikke at det er genialt å ikke trimme, for det mener nok ikke du heller, men det gir jo håp til oss som ikke er så spreke også da...

Ja, jeg tenker nok du føler det er enklere å trimme nå....Er det det neste du har tenkt å gjennomføre? Bli en supertrimmer ? det skulle jeg gjerne vært.... *Sukk*

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 23-02-05, 12:47   #10
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Gratulerer Kanel! Godt jobba!

Må være fantastisk og halvere kroppsvekten!

Jeg håper og kunne spise havregrynsgrøt til frokost en gang inn i mellom jeg når jeg er kommet i mål

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-02-05, 14:23   #11
Kanel
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: I landet vårt
Alder: 51
Innlegg: 119
Kanel har en fantastisk aura rundt segKanel har en fantastisk aura rundt seg

Når det gjelder trimmen har jeg ikke noe umiddelbare planer om å bli noen supertrimmer.

Til det er jeg for lat...Men målet var å kunne gå tur sammen med ungene og bikkja og samtidig være istand til å både prate og puste..Det kunne jeg ikke før!

Og bruke bilen litt mindre...

Og hemmeligheten med å gå ned så mye i vekt uten å løpe rundt hit og dit må jo være kosten. Jeg tror personlig at opplegget med mindre karbohydrater og mer protein er genialt!

Har tidligere prøvd andre dietter, Grethe Roede, Libra, pulver og piller og hadde følelsen av å sulte meg igjennom den ene uka jeg holdt ut...og måle,veie og telle mat og kalorier var absolutt ikke det riktige for meg.

Nei, Fedon har rett og slett funnet opp kruttet for å si det slik Et slankeopplegg som er lett å følge, man slipper å sulte, passer (nesten) alle, gir bedre helse og varig resultat!
Nå hørtes sikkert dette ut som en radioreklame, men jeg kan virkelig stå for det jeg har skrevet

Ha det fint så lenge! OG STÅ PÅ!

__________________
Hilsen Kanel


Vel i mål - minus 55 kg

Startvekt 120 kg

Kanel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 23-02-05, 14:32   #12
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Så flott at det funker fint da!!


Jeg var også veldig nervøs da jeg skulle prøve meg på annen mat en det jeg hadde spist under vektnedgangen. Men det går kjempe bra! Vekta har bare variert med ca 1 kilo + - helt siden oktober/november. Nå spiser jeg en del karber, men holder meg fortsatt helt unna sukker! Og de karbene jeg spiser er selvfølgelig trege da....

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 23-02-05, 14:51   #13
Roy82
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 41
Innlegg: 67
Roy82 er ny på veien

kanel, hvor lang til tok det å gå ned så mye som du har gjort? meget imponerende!

Roy82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 11:24   #14
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

FANTASTISK BRA!
Du er virkelig en inspirasjon for alle. Og viser at dette ikke er som en pulverkur, der man går ned 10 kilo og så legger på seg 20 etter kuren!

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 12:13   #15
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

utrolig BRA gjort å gå ned sååå mye altså....gratulerer sååååå masse med det..og enda bedre er det jo at du ahr klart å holde deg der nede....veldig godt å vite,,har igjen 6 kg å gå ned..og har tenkt masse på tiden etterpå....jeg er jo så stri så det går nok veldig bra....men hvor mye karbo om dagen spiser du ca nå da?? ønsker deg lykke til videre.virkelig beundringsverdig altså,,kjempe flink er du....må være en utrolig herlig følelse for deg

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekta rikker seg ikke ... cathrine Induksjonen 5 15-01-08 21:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no