Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Jeg er helt ny

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-07-08, 08:57   #1
Tipper
Nytt Medlem
 
Tipper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 5
Tipper er på en erverdig vei

Jeg er helt ny

Jeg har mye å gå ned og er ikke sikker på hvordan det bør gjøres. Jeg har lest og lest her de siste par dagene og heller vel i retning av å prøve Ketolysekuren.

Litt om meg: Jeg er 40 år, gift, har tre barn og starter snart i ny spennende jobb. Jeg var veldig flink med trening i vinter og vår og fikk mye mer overskudd av det, men ting har sklidd litt ut i sommer. Jeg regner med at det skal bli lett å få på plass igjen.

Jeg ser at det har vært liten aktivitet her den siste tiden. Betyr det at alle de største har nådd sine mål? :Optimist:

__________________


Tipper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke riktig ... Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 09:20   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er helt ny

Heihei Velkommen!!
Det er sommerferie vettu=) da blir det litt stille.
Lykketil med å nå målet ditt

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 14:26   #3
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er helt ny

Hei og velkommen!
Det stemmer nok at det er litt mindre forumaktivitet i sommerferien, ja.
Blir vel mindre pc og mere ut i sola for de fleste, antagelig. Deilig.

Men uansett: jeg skal heie deg fram, jeg!
Selv har jeg gått på ketolyse i 18 måneder (med noen små avbrekk) og har gått ned 35 kilo. Dessuten har jeg fått mye bedre helse, humør og allmenntilstand. Hurra for lavkarbo!

Lykke til videre!
Klem fra Nina

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 14:37   #4
Rianna
Medlem
 
Rianna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 95
Rianna er på en erverdig vei

Sv: Jeg er helt ny

Ny jeg også Skal begynne på ketolyse til tirsdag. Skal ned minst 50 kilo, gjerne 55. Men første målet er under 100

__________________



~Min Dagbok~Min Blogg~iHerb kode: ESO978~
Rianna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo/LCHF'ish :) Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 15:07   #5
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er helt ny

Heia, hurra og velkommen til deg også, Rianna!
Massemasse lykke til på verdens beste kosthold!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 17:28   #6
Tipper
Nytt Medlem
 
Tipper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 5
Tipper er på en erverdig vei

Sv: Jeg er helt ny

Takk skal dere ha. Jeg må lese mer og sette meg skikkelig inn i ting og planlegge dette litt før jeg kan sette i gang. Det blir nok mange spørsmål etter hvert.

__________________


Tipper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke riktig ... Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 20:14   #7
skatcat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 21
skatcat er på en erverdig vei

Sv: Jeg er helt ny

Velkommen til begge to!!

Vi er nok mange som skal ned mange kilo, men her er stille no når det er sommer!

Selv går jeg på Eurodiet (siden 1.juli), og det passer meg perfekt!!

Overrasket over hvor fort jeg begynte å føle meg bedre på alle måter!

Lykke til til oss alle sammen!! La oss heie på hverandre!!

__________________


skatcat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 20:27   #8
Sandra
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 49
Sandra er på en erverdig vei

Sv: Jeg er helt ny

Er helt imponert over alle som klarer å gå ned så masse! Selv sliter jeg med de tre første kiloene, og håper at jeg en gang i tiden klarer å gå ned ca 18 kg. Satser på fremgang med nytt kosthold.

Lykke til!!!

Sandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonispirert Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 21:44   #9
SiljeMerete
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Arendal
Alder: 44
Innlegg: 52
SiljeMerete er ny på veien

Sv: Jeg er helt ny

Hei til alle, helt ny jeg også, jeg startet på Ketolyse på Mandag, kommet godt i gang å er kjempefornøyd

__________________





SiljeMerete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 22:03   #10
Rianna
Medlem
 
Rianna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 95
Rianna er på en erverdig vei

Sv: Jeg er helt ny

Opprinnelig lagt inn av SiljeMerete, her.

Hei til alle, helt ny jeg også, jeg startet på Ketolyse på Mandag, kommet godt i gang å er kjempefornøyd

Jammen ikkje rart e ikkje fant dæ når du ikkje hadde skreve noe enda....leita jo etter du sa nicket au...og ble litt

__________________



~Min Dagbok~Min Blogg~iHerb kode: ESO978~
Rianna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo/LCHF'ish :) Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 22:31   #11
SiljeMerete
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Arendal
Alder: 44
Innlegg: 52
SiljeMerete er ny på veien

Sv: Jeg er helt ny

Opprinnelig lagt inn av Rianna, her.

Jammen ikkje rart e ikkje fant dæ når du ikkje hadde skreve noe enda....leita jo etter du sa nicket au...og ble litt

hihi

__________________





SiljeMerete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 23:57   #12
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er helt ny

Velkommen hit og lykke til. Her er det godt å være.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 09:04   #13
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er helt ny

velkommen

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 12:19   #14
Romle
Seniormedlem
 
Romle sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 631
Romle er en juvelRomle er en juvelRomle er en juvel

Sv: Jeg er helt ny

Velkommen hit og lykke til.

__________________
1. runde: - 16.0 kg
2. runde: - 2.4 kg
22.3 kg igjen..
Min journal: Romles vei
Romle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 12:30   #15
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Jeg er helt ny

Velkommen! Ja, det er litt stille her nå i sommerferietiden. Men det tar seg nok opp igjen.

Lykke til med å nå dine mål!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 14:01   #16
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Jeg er helt ny

Velkommen og lykke til. Jeg hører ikke helt til i denne gruppen, men nesten, mangler 2 kilo på 30, men tillater meg å svare allikevel!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 21:19   #17
Rianna
Medlem
 
Rianna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 95
Rianna er på en erverdig vei

Sv: Jeg er helt ny

Har utsatt ketolysen til sambo skal i pappapermisjon, kan ikke gå dårlig i flere dager når jeg er halve dagen alene med jentungen... Men skal ikke gi blaffen i slanking altså, er SÅ instilt på å ned nå...aldri vært så instilt på det som nå. Fortsetter å ta krom, og spiser MYE sunnere enn før . Mye mindre karbo. Sambo ble glad da jeg så at bacon ost hadde 0 karbo, kjekt for han å ta ett par lollypopbrødskiver med på jobb, og ha baconost i kjøleskapet der Han har ikke blitt noe dårlig, og var jammen i ketose samme kveld han startet.

__________________



~Min Dagbok~Min Blogg~iHerb kode: ESO978~
Rianna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo/LCHF'ish :) Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 10:39   #18
Lillemya
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 1
Lillemya er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Jeg er helt ny

Det er bare å starte, jeg har gått ned ca 22 kg ved å kutte ut poteter, ris, brød, pasta osv, altså de rasket karbohydratene. Å ikke spise noe karbo funket ikke for meg, jeg spiser nå masse av de "gode" og fisk og kylling. Jeg savner ikke hverken brød, pasta eller poteter (som har vært min yndlingsmat) og har fått ned blodsukkeret til normalt (har alltid ligget for høyt, men har ikke skjønt hvordan jeg skulle senke det før nå) og har blitt kvitt mye smerte i ledd og muskler. Jeg har trent jevnt og trutt ved siden av denne omleggingen av kostholdet og har fått en helt ny hverdag. Stå på; det gir resultater.
Tips: Ikke ha usunn mat i huset i det hele tatt...

Lillemya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 20:59   #19
Elastica
Medlem
 
Elastica sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Molde
Alder: 49
Innlegg: 118
Elastica er ny på veien

Sv: Jeg er helt ny

Hei Tipper. :-)

Jeg er også helt ny her og skal starte Ketolysekuren snart. Har du kommet i gang?

Jeg har 30, muligens 35 kilo å ta av.

Elastica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 21:11   #20
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Jeg er helt ny

jeg starter på ny frisk i morgen ,,( alltid på en mandag)

har tidligere gått på eurodiett og gikk ned 22 kilo det er snart to år siden
de sisste kiloene er vansklig og bli kvitt som var ca 4 .. 5 kilo ,, som nå har øket til 8 ,,,ti kilo sukk

men dette skal gå riktig veien, har bestilt ketolysepakken den kommer vel mulig i slutten av uka
men begynner så smått i morgen ,,

lykke til alle sammen , meg selv inkludert

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 20:23   #21
sweet
Medlem
 
sweet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 51
sweet er på en erverdig vei

Sv: Jeg er helt ny

Hei Jeg er også ny her
Skal også ned masse - 44 kilo ca. Begynte på Eurodiett mandag, er på dag tre i fase 1 og spiser mye grøntfor. Samboeren min støtter meg fullt ut i dette, og er min gangpartner ute når vi går tur. Disse tre dagene har jeg bare gått lang tur igår kveld. jeg tør ikke å gjøre for mye ennå, men gleder meg til å føle meg bedre og "lettere".

__________________


sweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 20:27   #22
__elly__
Medlem
 
__elly__ sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 97
__elly__ er på en erverdig vei

Sv: Jeg er helt ny

Hei alle! Jeg er også helt ny, startet på mandag Har prøvd ketolyse før, men ikke helhjertet. Er mer motivert nå... Har mine xxx antall kg å ta av jeg også! Hehe. Kjenner det er en liten ufordring å spise maten... eller hva skal jeg si. Føler jeg er sulten, eller at jeg burde være sulten eller hva jeg skal kalle det. Føler "suget" hele veien, selv om jeg egentlig ikke er direkte sulten. Heh. Håper akkurat det bedrer seg

__________________
Drømmer om 80-tallet og gravidkule nr2. i løpet av året. Maxvekt: 117- minstevekt 86 kg.





__elly__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 17:18   #23
mocci
Medlem
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 122
mocci er ny på veien

Sv: Jeg er helt ny

Hei jeg er også ny her inne, og har nettopp startet denne uken her, og har mellom 50-60 kilo som jeg fint gir bort


Det var litt godt for meg å sjå at jeg ikke er alene her inne om å ha mange kg som skal bort, da kan vi stå litt sammen og oppmuntre og hjelpe hverandre fram er min tanke.

For en lettere og gladere høst. (ser ut vinduet på solen som skinner mens smilet ligger på lur, og energien bobbler langt langt langt der inne i kroppen.

klem til alle fra Mette

__________________
Innom her for 2 gang på Ketolyse.

mocci er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 11:13   #24
vossajinto
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 177
vossajinto er på en erverdig vei

Sv: Jeg er helt ny

ketolysepakken ? .. har eg ikkje hørt om før...

__________________



vossajinto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 09:37   #25
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Jeg er helt ny

Opprinnelig lagt inn av vossajinto, her.

ketolysepakken ? .. har eg ikkje hørt om før...

http://www.ketolyse.no/

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
helt ny.... karbabe Lavkarbo generelt 6 19-08-05 10:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no