Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hei, om meg:

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-07-08, 15:08   #1
vossajinto
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 177
vossajinto er på en erverdig vei

Hei, om meg:

20 åring.. "feil produserte hofter" og astma.. 156cm (pass deg eller så hopper eg opp å biter deg i kneskålene") på 105kg..
Det vil si.. laaaaangt over skadelig overvektig..

Har prøvd det meste av dietter.. piller og shake'r.. og kost tilskudd og små "mat bar"/sjokolade bar'er.. prøvde ei stund med lange daglige gåturer.. var alltid forvanskelig å holde seg til, og aldri noe resultater..

Har vert ordentlig dårlig siste 2 vekene, bronkitt, lungebetennelse, feber og verk i ryggen.. Når man er så dårlig at man blir sliten av bare å ligge stille å puste.. Så er 40 extra kilo ganske masse å drasse på.. Har hjulpet meg til å bestemme meg for at denne gangen SKAL det fungere..

Er ikke noe komfortabel med "ingen karbo" dietter.. Då eg, har fått intrykk av at det kan være farlig i lengden.. Men "lav-karbo" høres for godt ut til å være sant.. hehe.. bacon og egg til frokost OG man mister kilo.. thihi.. litt for smør på flesk til å virke..

Men lav-karbo(viss det funker for meg) er noe eg vet eg skal kunne holde meg til.. det har vært "sult" følelsen eg har hatt problemer med før.. og med denne type mat på "ok" lista, så burde ikke det være eit problem..

__________________



vossajinto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 11:35   #2
Kolve
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 140
Kolve er på en erverdig vei

Sv: Hei, om meg:

Hei hei
Høres ut som meg selv det der, bortsett fra at jeg er mann og noen år eldre en deg.
Er selv på skaldemann og trives veldig godt med den og det funker som en drøm.
Så lykke til med det du velger, og selv om det kan være litt tungt i starten så kommer det mye godt ut av det

Kolve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 12:21   #3
Romle
Seniormedlem
 
Romle sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 631
Romle er en juvelRomle er en juvelRomle er en juvel

Sv: Hei, om meg:

Hei på deg.

Håper du finner den riktige lavkarbodietten og at du snart vil føle deg mye bedre.

Lykke til

__________________
1. runde: - 16.0 kg
2. runde: - 2.4 kg
22.3 kg igjen..
Min journal: Romles vei
Romle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 11:37   #4
gika
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: vestfold
Innlegg: 2
gika er på en erverdig vei
Exclamation

Sv: Hei, om meg:

God morgen,

jeg er også ny her. Skal spise 0-karbo i et år for å ta av overvekten som er 40 kg . Jeg er kun 151 høy, så ordtaket om at det er lettere å hoppe over enn å gå rundt, er desverre sant

Men det er snart historie. Jeg har vært inne her og lest hvor flinke og dedikerte mange er og har lyst til å være med for å få hjelp og motivasjon. Og kanskje jeg kan motivere andre også?

For at jeg skal klare dette må jeg etter mange forsøk med andre dietter, kun spise 0-karbo. Fett,fett og protein. Jeg er inspirert av Skaldeman. Har ikke rast ned i vekt. men gått ned 4 kg på 4.5 uker. Lykke til til oss alle

gika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 21:23   #5
vossajinto
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 177
vossajinto er på en erverdig vei

Sv: Hei, om meg:

4kg på 4.5 veke.. grattis..


trukje 0 karbo funke for meg.. ville blitt for mykje stress.. også hadde eg blitt lei.. og så hadde det blitt det samme som med alle dei andre tinga eg har prøvd..

__________________



vossajinto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 21:59   #6
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Hei, om meg:

Opprinnelig lagt inn av vossajinto, her.

trukje 0 karbo funke for meg.. ville blitt for mykje stress.. også hadde eg blitt lei.. og så hadde det blitt det samme som med alle dei andre tinga eg har prøvd..

Hva er mye stress for deg, da? Vektnedgang er - dessverre - hardt arbeid uansett hvilken måte/filosofi du velger. Dersom du tenker at det skal være null arbeid med lavkarbo i starten, går det nok fort på samme måte som de andre tingene du har prøvd..
Jeg vil anbefale deg å sette deg godt inn i den filosofien du velger, og følge den beinhardt.

Kanskje litt harde ord, men tror det må til i starten Det måtte iallfall det for meg.
Ønsker deg all mulig lykke til

Mvh
Silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 23:44   #7
Sukkerzpinn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 18
Sukkerzpinn er på en erverdig vei

Sv: Hei, om meg:

Velkommen til alle dere nye! Jeg har gått på Eurodiet i 7,5 uke, og er kjempe fornøyd med resultatet Lykke til alle sammen!

__________________
Sukkerzpinn




Sukkerzpinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 15:39   #8
vossajinto
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 177
vossajinto er på en erverdig vei

Sv: Hei, om meg:

Opprinnelig lagt inn av silje, her.

Hva er mye stress for deg, da? Vektnedgang er - dessverre - hardt arbeid uansett hvilken måte/filosofi du velger. Dersom du tenker at det skal være null arbeid med lavkarbo i starten, går det nok fort på samme måte som de andre tingene du har prøvd..
Silje

Eg er desverre ein av dei menneskena som slutter når ting blir for vanskelig.. og er fullstendig klar over det.. Eg setter derfor ikkje beinharde mål eller utfordringer for meg sjølv.. Har i tillegg svært enkelt for å "glømme" at eg er på slankeren "våkner" halvegs inn i skillingsbollen og tenker SØREN.. eg skulle jo ikkje spise sånt..

Eg er fult klar over at vektnedgang er stress.. har vært overvektig siden før tenårene.. og prøvd det meste av kostholds forandringer, og nåkre av mirakelkurane..

Lavkarbo betyr at du kan ete deler av eit vanlig kost hold.. og det er ikkje dei delane eg ikkje liker.. lol.. Det vil det for meg egentlig bare være å kutte ut små deler av det som ellers blir ete her i huse, også er eg allerede på ein lavkarbo diett.. Og DET i seg sjølv meiner eg er lett..

Det att eg slipper å sitte der å suge i meg shaken min medan resten av familien har chillyconcarne.. Vil gjøre det hele SÅ mye enklere..

__________________



vossajinto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 21:17   #9
Elastica
Medlem
 
Elastica sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Molde
Alder: 49
Innlegg: 118
Elastica er ny på veien

Sv: Hei, om meg:

Lykke til! :-)

Elastica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no