Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Indis pestovariasjoner

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-08, 22:57   #1
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill
Smile

Indis pestovariasjoner

Deler Indis pestovariasjoner med dere jeg, er veldig glad i pesto, mest på salat. Veldig lettvint å bare dælje ingrediensene i hurtigmikseren, og pesto holder seg jo en stund og! Grunnen til at jeg lager selv, er at de du kjøper i butikken inneholder sukker... Helt unødvendig og bare teit!

Vanlig pesto
100 g pinjenøtter
En basilikumplante, napp av bladene
To hvitløksfedd
20-30 g parmesanost
God olivenolje, omtrent 1,5 dl.
Litt salt

Persillepesto
100 g pinjenøtter
2 pakker persille eller en stor bunt, med stilker. (Hvis den må vaskes, pass på å riste den tørr, og tørke med tørkepapir, er det for mye vann i pestoen vil den mugne!)
To hvitløksfedd
1 rød chili
20-30 g parmesanost
God olivenolje, omtrent 1,5 dl.
Litt salt

Myntepesto (Min favoritt!)
1 stappet kopp med mynteblader
2 vårløk
2 grønne chili
1 hvitløksbåt
1 ts salt
1 ts splenda
1 ts garam masala
En halv presset sitron
To ss vann

Denne er jo strengt tatt ingen pesto da, men den likner veldig, grønn og deilig. Har en sånn søt-sterk-smak, frisk og deilig!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 16:07   #2
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Indis pestovariasjoner

Prøvde nettopp den myntepestoen. Yummi! Kjempegod! Den gikk rett inn i oppskriftsboka mi! Jeg bytta ut vannet med olje... Tenkte at den holder lenger i kjøleskapet da... Også rista jeg pinjekjernene. Delte pestoen i to og prøvde å ha litt parmesan i den ene halvdelen. Ble godt det også!

Denne pestoen funka også i rømmedressingen min. 1 ts myntepesto og 1 ts sæterrømme. Namnam! (Originalen er 1,5 ts rømmedressing og 0,5 "klassisk" pesto)

trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Indis Thaisuppe (IKKE for pingler) indi Middag 16 23-01-08 22:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no