Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lei av egg!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-06, 15:51   #1
Danioh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 38
Innlegg: 36
Danioh er på en erverdig vei

Lei av egg!

Jeg vet ikke om jeg poster i riktig underfora, men det er jo sikkert bare å flytte om det skulle være uriktig

Nå har det seg sånn at jeg har så og si hatt et stort inntak av egg siden jeg begynte på dette kostholdet, og det nærmer seg et år. Alt fra 4-12 egg om dagen, og for å være ærlig begynner jeg å bli skikkelig lei.
Det som er problemet er at det vanskelig å finne noe som er like lettvint og billig som egg, og egg er jo en perfekt næringskilde for oss lav-karbofantaster.

Hva kan dere anbefale?

Danioh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedme Svar med sitat
Gammel 12-01-06, 16:21   #2
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Lei av egg!

Opprinnelig lagt inn av Danioh

Jeg vet ikke om jeg poster i riktig underfora, men det er jo sikkert bare å flytte om det skulle være uriktig

Nå har det seg sånn at jeg har så og si hatt et stort inntak av egg siden jeg begynte på dette kostholdet, og det nærmer seg et år. Alt fra 4-12 egg om dagen, og for å være ærlig begynner jeg å bli skikkelig lei.
Det som er problemet er at det vanskelig å finne noe som er like lettvint og billig som egg, og egg er jo en perfekt næringskilde for oss lav-karbofantaster.

Hva kan dere anbefale?

Ja, egg er "en perfekt næringskikde for oss lavkarbofantaster", men det er klart du blir lei hvis du spiser 4 - 12 stk pr dag!!
Let litt rundt i oppskriftene her i forumet, så ser du at her er svært mange, gode og enkle retter. Spis variert av alt,- og ikke glem grønnsakene!
Lykke til!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 13-01-06, 15:56   #3
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lei av egg!

Regner med at du spiser så mye egg fordi det er enklere enn å lage kompliserte retter til frokost, lunsj osv. Jeg har noen forslag: Stek en ribbe som du krydrer slik du vil ha den (man kan godt bruke annet enn salt og pepper). Skjær den i skiver - svoren forsvinner sikkert samme dag, det gjør den i hvert fall hos meg - og legg i kjøleskap og fryser. Så kan du bare varme noen biter i pannen når du får lyst på det. Liker du pinnekjøtt, er det også deilig "småsnacks" - lag en diger porsjon og frys ned. Ellers blir det meste godt med ost på: Oppskåret skinke (eller hva som helst av kjøtt, kylling osv) og grønnsaker blandes med rømme og legges i en ildfast form, strø over ost og stek i ovnen. Har en kjempelett middagsrett også: Legg f.eks noen koteletter i en form og stek dem brune i ovnen. Ta ut formen og ha i oppskårne grønnsaker (rotfrukter er godt her). Hell over en boks tomater og en kopp vann som du har rørt ut en terning kjøttkraft i, og krydre. Sett en halvtimes tid til i ovnen. Her kan du også bruke alle typer kjøtt, og kylling er også godt. Kanskje godt med fisk også, men det liker jeg ikke

Og så kan det være lurt, en dag du får ånden over deg, å skjære opp kjøtt, kylling osv i passelige småbiter og fryse ned porsjonsvis. Det samme kan du gjøre med grønnsaker. Da kan du bare ta ut en porsjon og steke opp når du blir sulten. Det kan jo passe å gjøre det når du har handlet stort på tilbud, eller som meg vært på "Harry-tur" til Sverige

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-06, 15:58   #4
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lei av egg!

Og så glemte jeg det viktigste tipset: Lag alltid store porsjoner middagsmat så du har til luns dagen etter! Lykke til!

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-06, 16:23   #5
Danioh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 38
Innlegg: 36
Danioh er på en erverdig vei

Sv: Lei av egg!

Takk for tips, både komkari og bolla!
Og bolla, du skjønner akkurat hva jeg mener!

Danioh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedme Svar med sitat
Gammel 20-01-06, 13:46   #6
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Lei av egg!

En av mine favoritter er kyllinglår med en god klatt smør, noen ganger smelter jeg smøret og heller over lårene. stort enklere kan det ike gjøres.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 20-01-06, 13:53   #7
Vigdinil
Medlem
 
Vigdinil sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 179
Vigdinil er ny på veien

Sv: Lei av egg!

Opprinnelig lagt inn av Danioh

Jeg vet ikke om jeg poster i riktig underfora, men det er jo sikkert bare å flytte om det skulle være uriktig

Nå har det seg sånn at jeg har så og si hatt et stort inntak av egg siden jeg begynte på dette kostholdet, og det nærmer seg et år. Alt fra 4-12 egg om dagen, og for å være ærlig begynner jeg å bli skikkelig lei.
Det som er problemet er at det vanskelig å finne noe som er like lettvint og billig som egg, og egg er jo en perfekt næringskilde for oss lav-karbofantaster.

Hva kan dere anbefale?

Hei! Jeg ble også lei av egg, stekt, kokt, o.s.v. Så nå har jeg kjøpt soyaprotein hos ketolyse.no, som du kan lage litt av hvert med. Gode pannekaker til frokost med f.eks 1-2 egg, 1-2 ss rømme, 1-2 ss soyaprotein. Jeg har litt smør og ost på de, nyyyydelig. Lykke til

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Overproduksjon av egg Gamla Generell diskusjon 11 23-02-10 15:01
Melk, ost og egg Nille Type O 1 30-07-09 09:57
arakinsyre i egg? Iset Atkins kosthold 20 09-04-06 23:45
Det er skadelig å spise mer enn 1-2 egg daglig! Iset Lavkarbo generelt 6 29-12-05 20:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no