Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Supper? Bernaise? Majones?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-06, 16:31   #1
Amagetha
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 67
Amagetha er på en erverdig vei

Supper? Bernaise? Majones?

Hei! Jeg er i fase 1 og har lyst til å holde meg der en god stund, da jeg har en masse å gå ned.. er 1.73 høy og veier 134,8 og er godt igang med atkins! Har krasjet litt og gått ut av ketose og gått opp i vekt når jeg spiste atkins-barer, men har lært av det og forstått at jeg tåler det ikke (i alle fall ikke enda men det er greit!

Men i alle fall, jeg ønsker litt variasjon. Kunne tenkt meg å prøvd noen suppe-oppskrifter, men jeg har ikke funnet noen på nettet, og tenkte kanskje noen her har noen supper å anbefale? Helst helt karbofri, da Det er greit om det er løk i og andre ting (faste ting, hvis dere skjønner), for da kan de sette smak til suppen uten at jeg nødvendigvis spiser alt av det. Noen ideer? Kremfløte er greit, det tåler jeg! Hihi

Og er det noen som lager sin egen majones her? I så fall hvordan? Fant jo ut at det var en masse sukker i majonesen på rema Og jeg er også nysgjerrig på hva som er i en ekte atkins-bernaise.

sykkelmania

__________________
Amagetha
Amagetha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 18:11   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Supper? Bernaise? Majones?

Isets bearnaise

1 ss løk, finhakket
5 hvite pepperkorn, grovknuste
1 persillestilk
2 ss eddik, 5 %
2 ss vann
150-200 gram smør
3 eggeplommer

Bland løk, pepper, persille, eddik og vann i en kjele. La laken koke uten lokk til den er redusert til det halve. Sil laken.
Smelt smør i en kjele.Avkjøl litt. Ha eggeplommene i en liten stålkjele og hell i den innkokte silte laken under kraftig visping.
Sett kjelen på varm plate og visp til det tykner.
Det smeltete smøret helles med en tynn stråle i eggeblandingen under konstant visping slik at sausen ikke skiller seg. Smak til med krydder.

Den store majonestråden

Det ligger masse suppeoppskrifter på forumet, så det enkleste er å søke etter det. Gå på utvidet søk, velg forum oppskrifter, og skriv inn suppe. Masse treff!

Og velkommen til oss, forresten. Stygt å si det, men det er godt å se noen i min egen vektklasse!

  Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 18:15   #3
Amagetha
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 67
Amagetha er på en erverdig vei

Sv: Supper? Bernaise? Majones?

Will do.

Hehe... veit åssen det er, så det er i alle fall ingenting å beklage :P Men vi skal jo ut herifra snarest. Ja, fra vår vektklasse altså. Jeg skal på lang lang ferie halvveis ut i mai, og da skal det være andre tall på vekta mi.

Og takk for oppskriften forresten. Den må prøves. Alt må prøves

__________________
Amagetha
Amagetha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Majones - sunn/usunn fettkilde? mofe Spørsmål og svar 3 05-01-06 10:33
Sukkerfri majones??? hvilken er det?? nomma Induksjonen 2 23-05-05 09:26
Majones Iset Annen mat 22 24-01-05 18:25
Majones Amygdala Induksjonen 1 06-07-04 21:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no