Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

South beach , og litt spm om lavkarbo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-08, 20:32   #1
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

South beach , og litt spm om lavkarbo

jeg skrev et inlegg på generell lavkabo om at jeg setter spørsmål til at ketolyse er noe for meg.. jeg liker ikke all fettet, fett kjøtt osv osv.. men kan godt holde meg til lite karbs , proteiner osv... jeg mener jeg må jo gå for noe som jeg kan leve med.... har vel ikke akkurat fulgt ketolyse etter boka denne uka heller, har ikke spist så mye fett som jeg skal, men vekta tror jeg viser ned fordi.. og stixn er lilla.... er det mulig å være i ketose fordi om man ikke følger ketolyse kosthold med mye fett forresten?

men vis jeg bytter ut fettet, med magre varianter, ja da vil jeg vel teoretisk sett følge south beach da?

inspill til meg

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 21:08   #2
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: south beach , og litt spm om lavkarbo

Kroppen kan benytte seg av to typer energi-kilder:

Fett eller karbohydrater. Blandingen av disse energikildene er jo en av grunnene til at vi er overvektige.

Hvis du skal kutte ut både karbohydrater og fett - da sitter du igjen med bare proteiner og karbohydrater fra grønnsaker. Overskudd fra protein gjøres om til karbohydrater.

Det er akkurat det samme som et lavfett-kosthold som vi har blitt syke og fete av. Kroppen får ikke drivstoff og går på sparebluss. Når spareblusset slukkes blir vi desperat sultne på drivstoff - og siden du ikke har brukt fett som energikilde, blir det karbohydrater kroppen krever. Kjenner godt igjen hvor desperat sulten jeg var etter noe godteri eller pasta, brød osv.

Det er mange måter å få i seg fett på. Mye smør, sæterrømme, egg, ost osv.

Liker du ikke egg & bacon?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 21:25   #3
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: south beach , og litt spm om lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Rubens, her.

Kroppen kan benytte seg av to typer energi-kilder:

Fett eller karbohydrater. Blandingen av disse energikildene er jo en av grunnene til at vi er overvektige.

Hvis du skal kutte ut både karbohydrater og fett - da sitter du igjen med bare proteiner og karbohydrater fra grønnsaker. Overskudd fra protein gjøres om til karbohydrater.

Det er akkurat det samme som et lavfett-kosthold som vi har blitt syke og fete av. Kroppen får ikke drivstoff og går på sparebluss. Når spareblusset slukkes blir vi desperat sul
tne på drivstoff - og siden du ikke har brukt fett som energikilde, blir det karbohydrater kroppen krever. Kjenner godt igjen hvor desperat sulten jeg var etter noe godteri eller pasta, brød osv.

Det er mange måter å få i seg fett på. Mye smør, sæterrømme, egg, ost osv.

Liker du ikke egg & bacon?

hehe.. ikke så spesiellt gla i egg og bacon nei

skjønner hva du mener.. men må da gåant og ikke spise så innmari mye fett som man skal på ketolyse f.eks.. å heller gå for en generell lavkarbo kosthold.. med fett fra rent kjøtt,sunne oljer og slike ting.. modrat med proteiner og lite karbs? jeg makter bare ikke rømme , majones, fløte, bacon...det er ikke noe jeg kommer til å klare å leve med..

ser for meg heller å gå for en type lavkarbo, med lav GI?

sunt norsk kosthold uten ris,potet,pasta,brød, ikke nå godteri og brus og kunstig søtning.. ...kansje en eller annen knekkebrød til frokost eneste... må jeg virkelig ha så mye fett på lavkarbo for å gå ned? fedon er jo ikke så mye fett eller ikke south beach , folk går vel ned på det også?

må jeg være i ketose for å forbrenne fett foresten?

og en ting til, hvorfor viser ketostixn ketose når jeg ikke spiser så mye fett..? kan man være i ketose fordi om man ikke øser på med fett?

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 21:52   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: south beach , og litt spm om lavkarbo

Det at du ikke klarer fett - kan det ha sammenheng med du har hørt at fett er ekkelt og farlig hver dag opp gjennom hele livet ditt? Det var slik med meg i allefall.

Jeg hadde samme fett-aversjon da jeg begynte, og det sitter litt i enda. Men etter å ha lest en haug med litteratur om dette kostholdet, vet jeg at om jeg skal beholde helsen min må jeg nok spise fett. Nå liker jeg å helle baconfettet fra panna over min daglige egg/bacon. Har blitt glad i fete sauser, og synes magert kjøtt er kjedelig og vanskelig å svelge uten litt "attåt."

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
South Beach melene South Beach 28 08-02-07 15:34
South Beach, hjelp Kanari Lavkarbo generelt 1 07-03-06 14:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no