Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skal vi ikke tenke GI i det hele tatt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-01-09, 21:50   #1
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 46
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Skal vi ikke tenke GI i det hele tatt?

Jeg synes det er ltt rart at vi ikke skal ta noe hensyn til den glykemiske indeksen....

Det kan jo umulig være det samme om våre 15gr karbo kommer fra vannmelon eller om det kommer fra fløte?

Alt handler jo til syvende og sist og blodsukkerstigning og utskillelse av insulin... Og her spiller jo GI en stor rolle..?

Er jeg helt på jordet?

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 21:57   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Skal vi ikke tenke GI i det hele tatt?

Nei. Vi teller kun karber.

Og vannmelon er ikke noe vi spiser på ketolyse
Ikke raske karber i heletatt.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 21:59   #3
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 46
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Skal vi ikke tenke GI i det hele tatt?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Nei. Vi teller kun karber.

Og vannmelon er ikke noe vi spiser på ketolyse
Ikke raske karber i heletatt.

Jeg vet egentlig det...


Men vannmelon har jo egentlig lite karbo, men høy GI....

Så vi skal altså tenke litt på raske/trege karbs? Ikke bare at det skal være 15gr samme hvor de kommer fra?

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 22:06   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Skal vi ikke tenke GI i det hele tatt?

Ja, anbefalt er jo at mesteparten av dagens karboinntak kommer fra varierte grønnsaker som vokser over jorda. Dette for at kroppen skal få de vitaminer,mineraler og enzymer den trenger for å fungere og forbrenne optimalt.
Frukt skal vi ikke ha, pga. fruktsukkeret.
Sukker skal vi ikke ha
Melk pga. melkesukker
Poteter, mel, ris, pasta og slikt med masse stivelse og raske karber skal vi ikke ha.

Og holder man seg borte fra det og spiser slik som anbefalt i boka, trenger man ikke telle annet enn karber.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 23:07   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Skal vi ikke tenke GI i det hele tatt?

Man spiser jo knapt (om i det hele tatt?) mat som gir ustabilt blodsukker på ketolyse, så det å bry seg om GI tror jeg neppe man trenger å gjøre. Et lavkarbo-kosthold med 15-20 karber daglig og mye fett, vil jo gi et meget stabilt blodsukker i seg selv.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg er ikke stolt, men har tatt en avgjørelse Ella-A Ketolysekuren 16 06-12-08 18:22
Skal på ferie neste helg, sammen med hele svigerfamilien, restaurantbesøk osv.(hjelp) h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 7 27-08-08 09:27
Hva skal man tenke på? mette@lurifax.no Ketolysekuren 7 29-06-08 19:47
Går ikke ned i det hele tatt ... nassi Lavkarbo generelt 5 19-04-07 10:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no