Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Helt stopp - platå? Kan noen motivere meg?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-03-10, 11:35   #1
tosc
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 11
tosc er på en erverdig vei
Angry

Helt stopp - platå? Kan noen motivere meg?

Hei igjen!
For en måneds tid siden klaget jeg på at jeg ikke gikk ned mer og fikk gode råd om å spise mer fett. Har etter dette vært raus med smør til steking og oppå maten, Cocosa i kaffen og byttet ut helmelk med fløte i kaffen. Jeg ligger mellom 10 og 12 karber pr. dag. Jeg spiser egg, middagsrester til lunsj, fete hjemmelagde supper med fløte, avocado, litt nøtter - kort sagt de riktige tingene og bryr meg ikke om at det jeg spiser er "for fett" etter mine begreper. Drikker masse vann og rører ikke kunstig søtstoff eller alkohol.

Blir ekstremt stressa av at "ingenting" skjer, og det hjelper ikke at mannen min har tatt av nesten 20 kg på 5-6 uker. (Han hadde dog et annet utgangspunkt en meg, og jeg er jo veldig stolt på hans vegne.)

Når jeg ser på notatene mine, har jeg fra 31. januar gått ned ca 3,5 kg og ca 17 cm "all-over-body". Fornuften sier meg at når jeg ikke er voldsomt overvektig så er dette kanskje både normalt og et godt resultat. Jeg har vært i ketose fra ca 6. februar.
Jeg veier meg en gang per uke og vil at grammene og cm skal gå den rette veien, og jeg må innrømme at en cm "gal" vei gjør noe med meg. Fra tidligere erfaringer ser det ut som at jeg går opp noen hundre gram både ved eggløsning og menstruasjon. Jeg blir voldsomt demotivert av dette.

Noen som har lignende erfaringer?

Har også vært "flink" med treningen i denne perioden (step / 5 km på mølle/step 2 - 3 ganger pr. uke med innlagt styrketrening 1 gang/uke), uten at det gir noen resultater.

Er det noe jeg gjør feil?

Noen som tar seg tid til å motivere meg litt? Syns jo selv jeg har vært flink og hadde håpet på bedre resultater.

tosc er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke helt, men LITE karbo Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 11:40   #2
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Helt stopp - platå? Kan noen motivere meg?

Kanskje du er som meg, og som se på kaloriene i tillegg?

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 12:05   #3
tosc
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 11
tosc er på en erverdig vei

Sv: Helt stopp - platå? Kan noen motivere meg?

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Kanskje du er som meg, og som se på kaloriene i tillegg?

Ligger på mellom 1600 og 1900 kcal.
Vurderer å få målt hvilestoffskiftet mitt på helsestudioet jeg går på.

tosc er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke helt, men LITE karbo Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 15:12   #4
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Helt stopp - platå? Kan noen motivere meg?

Du sier ingenting om startvekten, BMI, eller annet om hvor mye du trenger/kan gå ned.

Uansett så er det ikke ønskelig med mer enn 0,5 kg per uke. Og du har ikke holdt på så lenge.
At mannen din har gått ned så mye så fort, er vok fordi det var mye vann i kroppen pluss "mageinnhold" som har kommet ut. Er nok ikke rent fett på 20 kilo på seks uker vet du.
Pluss at menn går ned mer i begynnelsen enn kvinner, og de som er veldig overvektig går ned mer enn de som bare skal ta av litt/middels.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 15:13   #5
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Helt stopp - platå? Kan noen motivere meg?

Og to ting som ødelegger vektnedgang: Stress og søvn. Begge deler er helt essensielt for meg. Feiler dette så går jeg OPP i vekt. (riktig nok midlertidig)

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen andre som er HELT NYE? Nok_er_nok Spørsmål og svar 13 26-11-09 19:21
Helt ny, og trenger noen svar Atkinsmadde Spørsmål og svar 2 20-05-09 10:28
Er helt ny her, og trenger noen tips Hole Lavkarbo generelt 5 01-02-09 16:46
Helt ny på dette, noen med starttips? tykksmåbarnsmor Ketolysekuren 16 25-11-08 22:23
Helt ny! noen spørsmål... Tidligere bruker Dr Lindbergs 4 07-03-05 18:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no