Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hypnose for vektreduksjon?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-09-08, 08:44   #1
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg
Smile

Hypnose for vektreduksjon?

Noen som har prøvd dette og hvilke resultater ble det?

Såg på et program for noen uker siden på tv3 tror jeg det var, om ei som tok hypnose for å stagge etingen, og hun sa at det virket


litt nyskjerrig her

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 09:24   #2
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Hypnose for vektreduksjon?

Jeg har tro på hypnose! Så har du råd, syns jeg du skal prøve


Du må jo gå dit med et åpent sinn da

Faren min gikk å tok hypnose for å slutte å røyke, det første han gjør når han kommer ut er å tenne seg en røyk.. Tror ikke han var særlig motivert og åpen

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 13:16   #3
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hypnose for vektreduksjon?

Det minner meg veldig om en slankemetode fra 70-tallet; Slumber Slim.

Venninnen til moren min prøvde denne metoden, og hun betalte mange penger (den gangen) for slankeboka. Opplegget gikk ut på at man skulle meditere, gjerne mens man ligger på sofaen, og gjenta for seg selv mange ganger: "Jeg liker ikke pølser", "Jeg liker ikke sjokolade" osv. Det virket selvfølgelig ikke, men hun fikk en god historie ut av det da.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 12:12   #4
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hypnose for vektreduksjon?

hehehe, tror man må ha et åpent sinn ja

å si til seg selv at man ikke liker pølser og sjokolade.....veeeel.....meningen med hypnose er vel at man skal trenge gjennom bevisstheten og ta de rette valga når man er "våken" eller?
men sikkert mange gode historier på dette feltet

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 12:24   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hypnose for vektreduksjon?

Jeg sluttet å røyke ved hjelp av hypnose, men var jo veldig motivert da

Det samme tror jeg man må være når det gjelder vektreduksjon og hypnose.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 18:01   #6
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hypnose for vektreduksjon?

Men, man blir jo nødvendigvis ikke slank av å spise mindre - ikke i lengden - og det kan da umulig være sunt å sulte seg slank.

Jeg ser jo underholdningsverdien i det, men synes jeg ser for meg reaksjonene hvis hypnosen skulle dreie seg om å kun spise fett, kjøtt og litt grønnsaker...

Statens Ernæringsråd og ernærings"eksperter" hadde svimt av og gått ut med alvorlige advarsler om hvor usunt og farlig det kan være.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 19:49   #7
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hypnose for vektreduksjon?

mitt problem har alltid vært å vedlikeholde vekta, klarer likssom ikke å holde fingra borte fra snop og sjokolade , dessverre
ser at det kan være greit å få hjelp til å unngå slikt
men må nok lese meg til litt mer ja

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 18:50   #8
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Hypnose for vektreduksjon?

trok det eneste som hjelper og gå ned i vekt og bli der ,,, er oss selv

hypnose ,,,joda har du god tro og mye penger så,

jeg har prøvd alt fra slankeplaster ,G.R.kurs .Libra. annanas,, pulver i alle forskjellige slag.. akupungtur,, alt du kan tenke deg ,gud og mye penger jeg har brukt på alt dette humbug ,,, for det er humbug
men jeg gikk på eurodiett i 6 mnd også pulver ,men det hjalp
også kom ketolyse og lavkarbo ,,jeg spiser god mat ,JEG GÅR NED I VEKT,
OG HAR HOLDT VEKTEN I TO ÅR
sliter litt med de sisste fem seks kiloene ,,men pytt blir de borte er det greit ,, blir de på kroppen det også greit ,,,er jo blitt slank for første gang i mitt lange liv,
Så eneste som hjeper oss er lavkarbo,nærme oss fedon når vi nærmer oss målet,,
slippe og gå sulten gjennom resten av livet
vel det krever litt mer omtanke men for oss som sliter med overvekt , er det det eneste som hjelper

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 15:17   #9
vossajinto
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 177
vossajinto er på en erverdig vei

Sv: Hypnose for vektreduksjon?

Opprinnelig lagt inn av quebec, her.

Noen som har prøvd dette og hvilke resultater ble det?

Såg på et program for noen uker siden på tv3 tror jeg det var, om ei som tok hypnose for å stagge etingen, og hun sa at det virket


litt nyskjerrig her


Eg såg et program på tv-en her om dagen som motbeviste enhvær effekt av hypnose terapier.. med alt fra alkoholavhengighet, røykeslutt og vekttap..

Man får samme resultat med og uten hypnosen.. Det som teller er at du selv er motivert og har selvdisiplin (noe eg selv sliter med )..

Programmet heter : BULLSHIT (Penn&Tellers: BS!).. Denne spessielle episoden heter Hypnosis.. Og kan finnes på http://www.surfthechannel.com/show/2749.html

__________________



vossajinto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 15:23   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hypnose for vektreduksjon?

Tenk så enkelt det kunne vært da!
Litt hypnose og VIPS!
er man ikke- røyker og kan egentlig ikke like mat og godis!

Vel, det hadde vært enkelt, men hvem har sagt at livet er enkelt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 22:25   #11
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hypnose for vektreduksjon?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Tenk så enkelt det kunne vært da!
Litt hypnose og VIPS!
er man ikke- røyker og kan egentlig ikke like mat og godis!

Vel, det hadde vært enkelt, men hvem har sagt at livet er enkelt!

Å, men tenk så trist da å ikke like god mat.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 01:06   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hypnose for vektreduksjon?

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Å, men tenk så trist da å ikke like god mat.

Men da hadde jeg jo blitt hypnotisert så jeg ikke kunne huske at mat var godt!

Misunner ofte de som spiser for å leve. Jeg lever for å spise, jeg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 15:03   #13
Andreaen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hypnose for vektreduksjon?

Jeg har gått i Hypnose for spiseforstyrrelse.
Men jeg var da ganske usikker på om jeg ville eller ikke, så det ble til at jeg ikke gikk inn for det.
Men jeg har tru på det. Og vet det hadde nok funket for meg om jeg hadde vært motivert.

  Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 06:13   #14
AnetteS
Medlem
 
AnetteS sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Asker
Alder: 40
Innlegg: 266
AnetteS har en fantastisk aura rundt segAnetteS har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hypnose for vektreduksjon?

Opprinnelig lagt inn av vossajinto, her.

Eg såg et program på tv-en her om dagen som motbeviste enhvær effekt av hypnose terapier.. med alt fra alkoholavhengighet, røykeslutt og vekttap.. Hvor i dette programmet motbeviste de at hypnose har effekt?

Man får samme resultat med og uten hypnosen.. Det som teller er at du selv er motivert og har selvdisiplin (noe eg selv sliter med ).. Jeg har enda ikke hørt en seriøs hypnoterapaut nektet for at motivasjonen og viljen må være tilstede.. Det er jo kun en tilstad som gjør en mer motakelig for informasjon. At hypnose i mange sammenhenger brukes som urealistisk underholdning er vel også grunnen til at det blir svertet som det gjør.

Programmet heter : BULLSHIT (Penn&Tellers: BS!).. Denne spessielle episoden heter Hypnosis.. Og kan finnes på http://www.surfthechannel.com/show/2749.html Denne filmen er humor og underholdning, ikke noe vitenskapsprogram

__________________
-Anette-

*Journalen min*



AnetteS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 12:19   #15
Dante
Medlem
 
Dante sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 277
Dante har en fantastisk aura rundt segDante har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hypnose for vektreduksjon?

Jeg har vurdert det veldig. Er vel penger det står på. Har planer om å omprioritere sterkt og da står ikke sånne kostnader på programmet. Spørsmålet er bare om det kan lønne seg på sikt. Tenker videre

Dante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 19:09   #16
vossajinto
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 177
vossajinto er på en erverdig vei

Sv: Hypnose for vektreduksjon?

Sitat:


Eg såg et program på tv-en her om dagen som motbeviste enhvær effekt av hypnose terapier.. med alt fra alkoholavhengighet, røykeslutt og vekttap.. Hvor i dette programmet motbeviste de at hypnose har effekt? Det blir vist at resultatene er akkurat det samme både med og uten hypnose..DVS.. ingen effekt..

Man får samme resultat med og uten hypnosen.. Det som teller er at du selv er motivert og har selvdisiplin (noe eg selv sliter med ).. Jeg har enda ikke hørt en seriøs hypnoterapaut nektet for at motivasjonen og viljen må være tilstede..Kva er det då hypnoterapien skal gjere?.. Du er jo då allerede motivert og kan klare det sjølv.. Man går jo til hypnoterapi for å FÅ motivasjon/drive til å få til noe.. Det er jo kun en tilstad som gjør en mer motakelig for informasjon. At hypnose i mange sammenhenger brukes som urealistisk underholdning er vel også grunnen til at det blir svertet som det gjør.
Hypnose er lett tjente penger for motiverende mennesker.. Det er nesten like poengløst som å betale kompissen for å si "nå går det bra.. dette får du til".. 3 ganger i timen.. for man er jo mer motakelig for informasjon fra venner en en ukjent person som påstår at han kan hypnotifisere det bort
Dersom du allerede har motivasjonen så klarer du dette heilt alene uten å måtte kaste vekk penger på hypnoterapi.. (som forresten også påstår å kunne kurere kreft og hjernesvulst)


Programmet heter : BULLSHIT (Penn&Tellers: BS!).. Denne spessielle episoden heter Hypnosis.. Og kan finnes på http://www.surfthechannel.com/show/2749.html Denne filmen er humor og underholdning, ikke noe vitenskapsprogram
Denne episoden av en serie er et underholdings program, som viser dei utrulige sannhetane i vårt samfunn i dag..

ps.. eg meinte ikkje med mitt inlegg å BEVISE noe som helst.. Eg berre svarte på eit inlegg der ein person hadde sett noe på tv.. også svarte eg med noe EG hadde sett på tv..

__________________



vossajinto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 19:16   #17
klara ku
Nytt Medlem
 
klara ku sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 5
klara ku er på en erverdig vei

Sv: Hypnose for vektreduksjon?

Jeg kjøpte DVD-en "Slank med hypnose" av Torgrim Holte... den hjalp ikke for å si det sånn Mye av budskapet hans var "du vil ikke få lyst på fet mat..." Problemet er at jeg har sjelden lyst på fet mat, det er sjokolade og kaker som er mine største laster, og det sa han ingen ting om

klara ku er avlogget   Min kostholdsfilosofi: har ikke funnet den enda Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 15:17   #18
helsemumsa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 1
helsemumsa er på en erverdig vei

Sv: Hypnose for vektreduksjon?

Litt sent å komme med innlegg her kanskje, men jeg har i mange år slitt med tvangsspising/sukkeravhengighet. Er nå utdannet hypnoterapeut, og vet selv at hypnose virker. Er desverre ikke så god på selvhypnose, men jeg samarbeider med en kollega slik at vi hjelper hverandre.

Jeg har mange som har kommet til meg for både å slutte og røyke og å gå ned i vekt, endre spisevaner, bli kvitt søtsuget etc. Noen ønsker å bli helt kvitt suget etter søtt, mens andre ønsker å kunne unne seg litt en gang i blant uten å måtte spise en kilo snop. De fleste har fått god hjelp, så uansett om det er hypnosen som virker eller om det ville virket uansett, så klarte iallefall ikke disse menneskene å hjelpe seg selv. Ergo så mener jeg at hypnosetimene hadde god effekt. De har nå bedre livskvalitet og har gitt gode tilbakemeldinger i ettertid.

Lykke til...

helsemumsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 13:46   #19
magan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: oslo
Alder: 44
Innlegg: 32
magan er på en erverdig vei

Sv: Hypnose for vektreduksjon?

jeg prøvde hypnose for første gang i går, jeg var litt skeptisk,men har litt tro på det! skal gå 2 ganger til, så skal prøve å gi litt tilbakemelding på hvordan det går.
man må jobbe litt selv også,er jo ingen vidunderkur. man skal prøve å være litt mer bevisst og snakke om seg selv som allerede tynn osv (man trenger ikke si det høy til andre,men til seg selv)

Det kjennes som det har hjulpet litt allerede, men kan jo være at jeg lurer meg selv litt
det kjennes ut som jeg ikke krangler så fælt med meg selv....

neste time er onsdag,litt spent! betaler forøvrig 600 gangen... har sett billigere og dyrere, for dere som lurte på pris!

om det fungerer er det definitivt verdt en 1000lapp eller 2!

magan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo,men tester skaldeman! Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 22:04   #20
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Hypnose for vektreduksjon?

Opprinnelig lagt inn av magan, her.

jeg prøvde hypnose for første gang i går, jeg var litt skeptisk,men har litt tro på det! skal gå 2 ganger til, så skal prøve å gi litt tilbakemelding på hvordan det går.
man må jobbe litt selv også,er jo ingen vidunderkur. man skal prøve å være litt mer bevisst og snakke om seg selv som allerede tynn osv (man trenger ikke si det høy til andre,men til seg selv)

Det kjennes som det har hjulpet litt allerede, men kan jo være at jeg lurer meg selv litt
det kjennes ut som jeg ikke krangler så fælt med meg selv....

neste time er onsdag,litt spent! betaler forøvrig 600 gangen... har sett billigere og dyrere, for dere som lurte på pris!

om det fungerer er det definitivt verdt en 1000lapp eller 2!


har du god tro , jada hjelper det,,da kan du gå på vannet også bare troen er stor nok..
men for all del for noen hjelper det
jeg kastet bort 2400 for hypnose for og få bedre spisevaner ,, vel på meg virket det stikk motsatt.. dyttet i meg enda mere usunn mat karbomat

og jeg hadde faktisk tro på det,,

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kun vektreduksjon? Nike Fysisk og mental helse 51 26-06-08 13:57
McKenna - Slank med hypnose Nille Generell ernæringsdebatt 8 04-01-07 00:09
Hypnose for søtsug MHM Fysisk og mental helse 2 20-01-05 12:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no