Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Babymat?

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-06-09, 18:04   #26
Kjærringa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 8
Kjærringa er på en erverdig vei

Sv: Babymat?

Forskning tyder på at grøt og/eller velling til babyer i de mengder vi gir babyene det i Norden, kan mistenkes for å være medvirkende til den diabetesepidemien blandt barn vi ser. Diabetes type 1 er fordoblet i forekomst i løpet av siste 20 år. Norge og Finland ligger på topp i verden i forekomst av barnediabetes (type 1). Og det forklares ikke av gener, som bruker mange generasjoner på å endre seg.

Grøt er ekstremt høykarbo, og har også for lite av det rette fettet.

Kjærringa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Barnevennlig moderat diabetes lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 13:27   #27
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Babymat?

Vellingbruken i sverige er også muligens årsaken til at svensker har mye mer cøliaki enn de andre nordiske landene. Kanskje ikke maksimalt bra...

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 13:38   #28
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Babymat?

Opprinnelig lagt inn av Perdita, her.

Vellingbruken i sverige er også muligens årsaken til at svensker har mye mer cøliaki enn de andre nordiske landene. Kanskje ikke maksimalt bra...

Hvorfor mere enn i norge? Vi nordmenn gir grøt der en svenske ville gitt velling.
Sverige ligger muligens under oss på ammetoppen, men ikke så mye under, så de fleste har nok skjønt at babyer helst ikke skal ha fast føde før 6mndr.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 14:04   #29
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Babymat?

Opprinnelig lagt inn av Mona S, her.

Nei, de MÅ ikke ha grøt. I Frankrike selger de faktisk ikke babygrøt i butikkene!

Det stemmer ikke helt, altså. Det er riktignok ikke vanlig å lage tykk grøt sånn som i Norge, men velling er veldig vanlig særlig til flaskebarn og grøtpulveret fås kjøpt i butikken (selv om utvalget er mye mindre enn i Norge).

Opprinnelig lagt inn av Mona S, her.

Kanskje det bare er i Frankrike de er litt sære, da. Der har de rett og slett ikke et ord for grøt!

Joda. Det heter bouillie.

Når det er sagt er det først og fremst grønnsaker og frukt, kjøtt og fisk som vektlegges ved innføring av fast føde – ikke kornmat.

__________________



Sist redigert av Mistral : 27-08-15 kl 15:10.
Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Babymat - hva er best å begynne med? Zoë Barns kosthold 7 05-01-06 18:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no