Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Eskilebrød...?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-06-05, 09:31   #1
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Question

Eskilebrød...?

Kan man spise det på Lindberg? Det er brød av spelt,bønnespirer,vann og salt...Kjøpes på helsekost.

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 10:08   #2
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Jeg har forsøkt å finne ut GI'en til dette brødet før, og om det er lovlig Lindber-mat, men har ikke funnet ut av det dessverre.

Men - tro'kke det. Spelt har omtrent samme GI som hvetemel, selv om det er sammalt spelt som finnes i Esekiel-brødet, tror jeg ikke det blir helt stuerent.

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 10:10   #3
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Vel, må bare tilføye at dette brødet er veldig sunt og passer for alle blodtyper. Det er dessuten det eneste brødet jeg ikke blir oppblåst av, for det blir jeg nemlig av Lindberg-brødet også. Det inneholder bare 1g gjær pr.brød, så kanskje dette også passer for dem med Candida-diagnose.

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 10:15   #4
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Du kan spise det på Lindberg, Cathrine.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 10:34   #5
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Du kan spise det på Lindberg, Cathrine.

Kan man?

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 11:00   #6
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av marianne

Kan man?

Ja, men ikke noe for Candia-forvirrede-sjeler...

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 22:18   #7
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill

Bra! Da er det en mulig frokost...

__________________

Cathrine
cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 14-11-05, 15:51   #8
emma23
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Innlegg: 6
emma23 er på en erverdig vei

Sv: Eskilebrød...?

Dette er faktisk et av de sunneste brødene som fins.
Hvis man ikke tenker på GI, så er det utrolig mange næringsstoffer i dette brødet som uansett er 10000000 ganger bedre enn annet brød!!!!!! Og, det holder leeenge!

Emma

emma23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-06-06, 22:33   #9
kaspara
Juniormedlem
 
kaspara sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 52
Innlegg: 30
kaspara er på en erverdig vei

Sv: Eskilebrød...?

å så er det jo så godt!
Nå ble jeg gla, kan veksle litt på å spise lindbergs rugbrø og esekielbrød!
Godt med litt variasjon.
Regner med at man ikke skal ha mer enn en skive av det til et måltid?

kaspara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no