Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er dette normalt? Noen spørsmål fra en nybegynner

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-12-09, 22:56   #1
john85
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 38
Innlegg: 5
john85 er på en erverdig vei

Er dette normalt? Noen spørsmål fra en nybegynner

Hei,

Jeg startet på lavkarbo forrige mandag, så nå er jeg på dag 10 men har begynt å stagnere på vekta Da jeg startet så gikk jeg allerede ned ca. 2 kg, og dette var vel for det meste væsketap? Jeg spiser ca. 20-30 g pr. dag.

Jeg måler også ofte ketoner i urinen, og har hatt ketoner i urinen hele tiden (3-4++), så det forteller vel meg at jeg er i ketose hele tiden. Føler meg ganske tilfreds med appetitten, litt sulten er jeg men mindre enn før. Ettersom det er eksamensperiode og lab på skolen, har jeg ikke fått trent noe.

Av medisiner så går jeg på en lanvarig isotretinoin (roaccutan), og bruker Zyrona p-piller (samme innhold som Diane men annen produsent).

Noen personlige data:
Kjønn: Kvinne
Alder: 23 år
Høyde: 1,67 m
Vekt: ca 60 kg nå

Bør jeg kjøre en spisedag? Legge inn noen treningsøkter? Styrketrening? Rolig ellipse? Intens intervall?


Sist redigert av john85 : 11-12-09 kl 22:51.
john85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 23:27   #2
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Er dette normalt? Noen spørsmål fra en nybegynner

Du skal ikke klage på 2 kg på 10 dager.
Alle går ned forskjellig, og har man mye å ta av går man ofte mere ned i starten.
Det fins ingen fasit på dette.

I følge dataene dine veier du 60 kg, og da vil jeg si at 2 kg på 10 dager er bra.

Lykke til videre.

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 23:27   #3
Baltazar
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 5
Baltazar er på en erverdig vei

Sv: Er dette normalt? Noen spørsmål fra en nybegynner

Hei.

Jeg er ny på dette også og har fått følgende tips: Ikke vei deg for ofte eller ikke i det hele tatt fordi vekta vil stagnere i perioder. En av årsakene til det er at selv om kroppen forbrenner fett så kan du øke muskelmassen. Og muskler veier mer enn fett. Så fettlagrene kan gå ned og muskelmassen opp i perioder og da stagnerer vekta eller endatil øker.

Jeg har bestemt meg for ikke å bruke vekta i det hele tatt fordi det er jo bare et tall. Det som betyr noe er jo at klesnummerene blir mindre og selvfølelsen større. Når jeg er fornøyd med kroppen skal jeg veie meg.

Håper dette hjelper deg


Sist redigert av Baltazar : 10-12-09 kl 23:29. Årsak: Typo
Baltazar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som virker Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 23:33   #4
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Er dette normalt? Noen spørsmål fra en nybegynner

Min tanke er at du nærmer deg matchvekt, med tanke på høyden og vekta di.
De siste kiloene er som kjent hardere å få av seg.
Du har ikke mye overflødig fett nå, og da gir ikke kroppen så lett fra seg det lille du har.
Tålmodighet gjelder tror jeg :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 07:51   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er dette normalt? Noen spørsmål fra en nybegynner

Mest sannsynlig så behøver du ikke å gå ned noe særlig mer i vekt. Jeg er like høy som deg, og min matchvekt antar jeg å være noen kg mer enn du veier nå. Klart, nå er jeg litt eldre enn deg, men likevel. Kropper er jo også veldig forskjellige i sammensetninga, så det er umulig å si hva som er den riktige vekta for en annns kropp. Lavkarbo er vektregulerende, så du vil ikke gå ned mer enn du skal, og du vil mest sannsynlig beholde en fettprosent som er sunn og riktig for kroppen din .
Men ti dager, da har mest sannsynlig ikke fettforbrenninga kommet ordentlig i gang enda. Bare fortsett som nå, og etter fire fem uker kan du jo gjøre en ny evaluering.
Hvordan du er i ketose på Lindberg forstår jeg ikke helt. Men uansett, når du måler ketoner i urinen, så spiller det ingen rolle hvor mørkt utslag du har, utslag er utslag. Om den er for mørk så er kanskje urinen din veldig konsentrert, og det kan gjerne tyde på at kroppen er noe dehydrert og at du bør drikke mer vann.
Kanskje, med den allerede så fine vekta, er det toning av kroppen som er avgjørende for at du skal trives med den? Da er jo trening viktig. Men lavkarbo er uansett i en eller annen form det optimale for enhver kropp. Lykke til

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 10:15   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er dette normalt? Noen spørsmål fra en nybegynner

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hvordan du er i ketose på Lindberg forstår jeg ikke helt.

Da kan det høres ut som du spiser veldig lite. Husk at det er kun måling på kvelden, ca to timer etter siste måltid som gjelder.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 22:54   #7
john85
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 38
Innlegg: 5
john85 er på en erverdig vei

Sv: Er dette normalt? Noen spørsmål fra en nybegynner

Jeg spiser ca. 20-30 g karbs pr. dag. Når bør man legge inn en spisedag? Eller trenger man ikke sånt i det opplegg jeg kjører?

john85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 02:29   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er dette normalt? Noen spørsmål fra en nybegynner

Opprinnelig lagt inn av john85, her.

Eller trenger man ikke sånt i det opplegg jeg kjører?

Det står at du føleg er atkins, og så vidt jeg vet står det ikke noe i bøkene hans om spisedag. En dag med mye karbo gjør at du starter mer eller mindre på scratch igjen, og må ta induksjonen på nytt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 19:00   #9
john85
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 38
Innlegg: 5
john85 er på en erverdig vei

Sv: Er dette normalt? Noen spørsmål fra en nybegynner

Ups! Jeg glemte å endre på kostholdsfilosofien.

Jeg kjører et egenkomponert opplegg som ligner mest på ketolysekuren.
Jeg får ikke i meg mer en 20-30 g karbohydrater pr. dag. Ellers spiser jeg kjøtt, egg, fet fisk med mye sauser, smør, rømme etc.

john85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 10:55   #10
bondetuppa
Medlem
 
bondetuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Haugalandet
Alder: 48
Innlegg: 226
bondetuppa er ny på veien

Sv: Er dette normalt? Noen spørsmål fra en nybegynner

Når en veier 60 kg og er 167 cm er det ikke sikkert kroppen er enig med at du trenger å veie mindre. Idealvekten til kroppen er kanskje 2-3 kg mer en idealvekta slik vi tenker den. Et lavkarbo kosthold virker gjerne slik at vekten blir normalisert uavhengig om en trenger å gå opp eller ned i vekt.
Photo har et godt poeng der med at alle kropper er ulike og at den enes machvekt ikke nødvendigvis passer andre...
Min egen erfaring er at kroppen min liker å veie ca 61 kg. Det som har endret seg hos meg er fett%. Cm rund særlig lår har krypmet i hele høst til tross for stabil vekt.

__________________
Sterkest er den person som heller vinner over seg selv enn andre (lao-tze)
bondetuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - uten gluten og melkeproteiner. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En nybegynner som har noen spørsmål Smulamor Spørsmål og svar 45 13-01-10 20:44
Noen spørsmål fra en nybegynner *stella* Spørsmål og svar 8 06-10-09 06:25
Noen spørsmål fra en nybegynner Ayasofia Ketolysekuren 3 01-02-08 11:39
Noen spørsmål fra en nybegynner annemo Spørsmål og svar 3 15-06-07 14:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no