Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Høyt stoffskifte + høye urinsyreverdier i blodprøver

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-12-10, 23:00   #1
kari81
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6
kari81 er på en erverdig vei

Høyt stoffskifte + høye urinsyreverdier i blodprøver

Har nå forsøkt etter beste evne å være i ketose i ca 5 uker og har gått ned litt og litt om gangen, fra 81 til 77.8kg. Synes det går forholdsvis greit å passe kostholdet og å drikke nok vann, trener en hel haug, og er i god gang med motivasjonen til å komme igjennom jula uten knask, sjokolade og pepperkaker..

Var hos legen før jeg begynte pga smerter i leddene i fingre og tær. Smertene kom i september, ca 3 mnd etter fødsel (jeg ammer ikke, så ketose går helt fint). Legen tok blodprøver og har nå fått vite at analysene viste høyt stoffskifte samt for høye urinsyreverdier i blodet. Jeg var supersjuk hele svangerskapet, fikk hyperemesis, bekkenlåsninger m.m.. gikk opp 35 kg så jeg veide 101 kg dagen jeg fødte! Var ikke (såvidt jeg vet) syk før jeg ble gravid. Legen har nå tatt nye blodprøver for å teste igjen og samtidig sjekke ut litt andre greier, men jeg fikk ikke særlig råd om hvordan jeg skulle forholde meg med tanke på kostholdet. Skal jeg hoppe av ketolysen, eller fortsette? Jeg startet ketolysen på 81 kg og skal ned til 65 kg, er på 77.8 kg nå, så vil ikke gi meg enda, men vet ikke helt.. Noen som har peil på dette?

kari81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketosekuren Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 23:05   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: høyst stoffskifte + høye urinsyreverdier i blodprøver

Det er ikke uvanlig at man kan få stoffskifte helt på tur etter et svsk.
Hvordan føler du deg i forhold til dagsformen nå? Er du superhyper og føler deg gira? Om legen visste at du var på ketolyse og ikke sa noe ville ikke det vært rart om det skulle være et problem da?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 08:44   #3
kari81
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6
kari81 er på en erverdig vei

Sv: høyst stoffskifte + høye urinsyreverdier i blodprøver

Formen er ganske bra; jeg har mye energi og er i godt humør (med en bebis på 5 mnd er det begrenset med kvalitetssøvn uansett). Det verste er leddsmertene som jeg gikk til legen for i utgangspunktet, de bare kom en dag i september og har ikke blitt borte, men det går i bølger hvor ille det er. Jeg husker ikke om jeg var i ketose akkurat de dagene da blodprøvene ble tatt, men legen vet at jeg følger et lavkarbokosthold nå for å komme ned igjen til opprinnelig vekt.

kari81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketosekuren Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 21:18   #4
kari81
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6
kari81 er på en erverdig vei

Sv: høyst stoffskifte + høye urinsyreverdier i blodprøver

update: prøvene jeg tok før jul var normale, faktisk bedre enn de har vært på et par år! jeg satser en knapp på at det har med det nye kostholdet å gjøre! leddplagene er ikke borte da, men sånn er det vel med revmatisme, selv brokkoli har vel sine begrensninger i hva det hjelper for ;-)

kari81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketosekuren Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 01:59   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Høyt stoffskifte + høye urinsyreverdier i blodprøver

Hei
Jeg vil foreslå at du prøver 2 spiseskjeer med tran hver dag. Det kan ha rask og god effekt på leddsmerter. Alternativt kan trankapsler brukes, men jeg liker best tran , da kan man smake om tranen er frisk og dessuten får man med D-vitamin på kjøpet.
Spis mer lyst kjøtt og mindre røtt og kutt ut makrell i tomat og sardiner.
Selentabletten som er sterkt antioksidativt håper jeg du allerede tar.
Håper dette kan hjelpe deg.
Vennlig Hilsen
Torkil P Andersen

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kolestrolmålingene like høye isabella Lavkarbo generelt 9 31-03-09 22:04
Høyt stoffskifte som forsvant etter vektnedgang ... Kikkeline Ketolysekuren 9 20-06-08 23:51
Høyt/lavt stoffskifte Amalie22 Stoffskifte / hormonproblemer 1 01-07-07 00:40
Hva er forskjellen på høyt og lavt stoffskifte Tidligere bruker Stoffskifte / hormonproblemer 6 30-03-07 12:06
Ragnas erfaringer med høyt og lavt stoffskifte. RAGNA Stoffskifte / hormonproblemer 0 22-02-05 12:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no