Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Mister håret?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-11, 16:10   #1
thtu
Nytt Medlem
 
thtu sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 7
thtu er på en erverdig vei

Mister håret?

Jeg har gått på LCHF i to uker i dag, gått ned 4 kilo. Syntes dette fungerer bra. Men for en uke siden la jeg merke til at jeg hadde så masse små hår i hele hode, og dette endrer seg til å bli bare flere dag for dag. Jeg begynner og bli bekymret for at håret mitt knekker av. Det virker ikke noe tynnere, men de småhårene ser ikke ut som nye hår. Noen som har oppleved noe lignende? Lurer på om dette har med overgang til LCHF-kosthold å gjøre.

thtu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 06:50   #2
Millie88
Juniormedlem
 
Millie88 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 46
Millie88 er på en erverdig vei

Sv: Mister håret?

Ja, jeg er faktisk en av de få som røyter mer etter at jeg begynte på lavkarbo. Jeg mistet aldri hår tidligere, men etter at jeg la om kostholdet har jeg mistet en del. Ett og ett hårstrå faller ut, det er ikke sånn at det kommer masse hår altså. Men man kan ikke se at det er blitt noe tynnere, så tar det ikke så hardt egentlig. =)

__________________


Millie88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 08:16   #3
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Mister håret?

Opprinnelig lagt inn av thtu, her.

Jeg har gått på LCHF i to uker i dag, gått ned 4 kilo. Syntes dette fungerer bra. Men for en uke siden la jeg merke til at jeg hadde så masse små hår i hele hode, og dette endrer seg til å bli bare flere dag for dag. Jeg begynner og bli bekymret for at håret mitt knekker av. Det virker ikke noe tynnere, men de småhårene ser ikke ut som nye hår. Noen som har oppleved noe lignende? Lurer på om dette har med overgang til LCHF-kosthold å gjøre.

Har niks, null og nada med LCHF å gjøre.

Det er mulig at du holder på å utvikle telogen effluvium, som er en reaksjon på stress i kroppen, som f.eks vektreduksjon. Men det var noe tidlig inn i kostholdsendringen å få det. Har du vært utsatt for noe traumatisk eller stressende de siste 2-6 mnd? Operasjon? Noe annet?

For menn kan det være helt normalt å begynne å miste hår etter fylte tyve, for kvinner skyldes hårtap uten noen åpenbar årsak gjerne sykdom, med mindre de nettopp har født, slanket seg eller vært gjennom stress. Den gode nyheten er at hårtapet kan behandles ganske effektivt med nisim sjampo og balsam.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 08:28   #4
Slankogfin
Sperret
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 66
Slankogfin er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Mister håret?

jeg har nå gått på diett i 9 mnd, der jeg har kuttet ned på karbohydrater. og jeg mister og mister og mister hår. har spurt legen, og han tok blodprøver. men ingenting manglet. frisøren min sier at alle som slanker seg, mister som regel mye hår. det er kroppen som reagerer på det en holder på med.

Slankogfin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 17:07   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mister håret?

Jeg har lest et sted i min iver etter å finne ut mer om syre/baseforhold i kroppen at en sur kropp kan føre til håravfall. Når noen går ned i vekt så blir ofte kroppen surere og derfor håravfall oppstå.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 17:18   #6
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mister håret?

Er du sikker på at det ikke er nye hår som er kommet da?
Mange får jo mer og sterke hår av å leve på lavkarbo kost.

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 17:27   #7
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Mister håret?

Jeg har alltid røytet mye, og det gjør jeg fortsatt. Om det er noe mer enn før, kan jeg ikke bevise, men jeg innbiler meg at det er det. Så nå har jeg begynt med ekstra b-vitaminer, som skal minke røyting og gjøre håret sunnere og tykkere. Håper det funker!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 14:19   #8
thtu
Nytt Medlem
 
thtu sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 7
thtu er på en erverdig vei

Sv: Mister håret?

Hei, takk for svar! Jeg har gått til innkjøp av b-vitaminer, så ser jeg det ann i noen måneder hva som skjer. Mitt halmstrå er jo at det er nye hår som kommer, har ikke noe å ta av for å si det sånn!

thtu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 14:30   #9
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Mister håret?

Det er iallefall helt vanlig å miste en del hår når man legger om kosten og går ned i vekt.
Dette har jeg erfart flere ganger i min karriere som jo-jo-slanker.
Hadde kjevelås på slutten av 80- tallet og mistet så mye hår at jeg drømte på natta at jeg mistet alt håret.
Det samme skjedde da jeg hadde min gbp ( vektreduserende operasjon) for 6 år siden.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 16:20   #10
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Mister håret?

Opprinnelig lagt inn av thtu, her.

Hei, takk for svar! Jeg har gått til innkjøp av b-vitaminer, så ser jeg det ann i noen måneder hva som skjer. Mitt halmstrå er jo at det er nye hår som kommer, har ikke noe å ta av for å si det sånn!

Bare sånn så du er klar over det - hvis du plutselig får neongult urin nå, er det pga. b-vitaminene. Jeg stusset veldig i starten

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 17:33   #11
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Mister håret?

mister håret jeg også nå, og jeg har gått på lavkarbo 6 mnd ... Det begynte plutselig for et par uker siden.. drar hendene igjennom håret og har masse hår i hendene

Håpe det går over. Jeg mistet litt hår sist da jeg gikk på ketolyse, men jeg sprakk og det stoppa... Merkelig det begynte nå etter hele 6 mnd på lavkarbo.. sukk, føler jeg snart blir tynn i håret omdet ikke stopper..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 23:12   #12
Tor63
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 8
Tor63 er på en erverdig vei

Sv: Mister håret?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Har niks, null og nada med LCHF å gjøre.

Tror faktisk at det har med lavkarbo og hormonendringen i kroppen å gjøre. Opplevde selv at dusjen var full av hår for første gang i mitt liv. Etter en stund gikk det over igjen, og siden har alt vært som normalt. Det kom bare en stund etter omlegging til LCHF. Vet om flere som har hatt lignende erfaringer.

Tor63 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 07:04   #13
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Mister håret?

Opprinnelig lagt inn av Tor63, her.

Tror faktisk at det har med lavkarbo og hormonendringen i kroppen å gjøre. Opplevde selv at dusjen var full av hår for første gang i mitt liv. Etter en stund gikk det over igjen, og siden har alt vært som normalt. Det kom bare en stund etter omlegging til LCHF. Vet om flere som har hatt lignende erfaringer.

Nope! Niks med LCHF å gjøre. Men det har ALT å gjøre med at kroppen ikke får den næringen den er vant til og blir stresset. Det skjer like gjerne på magre dietter som på LCHF.

Prosessen kalles telogen effluvium og er fullstendig normalt etter kostholdsendring, så jeg vil gjerne ha meg frabedt at folk skylder direkte på LCHF når det ikke er DET, men kostholdsendringen.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 13:22   #14
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Mister håret?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Prosessen kalles telogen effluvium og er fullstendig normalt etter kostholdsendring, så jeg vil gjerne ha meg frabedt at folk skylder direkte på LCHF når det ikke er DET, men kostholdsendringen.

Min datter er slankeoperert og spiser IKKE lavkarbo. Hun røytet som bare det, fra meget tykt hår - til meeeeget tynt Er som Cherry sier helt normalt, særlig ved slanking - og har null med lavkarbo å gjøre. Annet enn at lavkarbo også er en kostholdsforandring.

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 14:28   #15
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Mister håret?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Min datter er slankeoperert og spiser IKKE lavkarbo. Hun røytet som bare det, fra meget tykt hår - til meeeeget tynt Er som Cherry sier helt normalt, særlig ved slanking - og har null med lavkarbo å gjøre. Annet enn at lavkarbo også er en kostholdsforandring.


Gi henne Nisim, mitt standardsvar på hårtap...bare fordi det stoppet mitt etter en uke

Hårtap er også vanlig ved stress, traumer, operasjoner og ALTFOR vanlig for kvinner etter fødsel. Det er akkurat samme årsak som ved hårtap ved slanking, nemlig at kroppen blir stresset og slår av alt av unødvendige operasjoner. Jeg forebygger allerede med Nisim fordi jeg er så tynn i håret allerede

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 14:32   #16
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Mister håret?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Gi henne Nisim, mitt standardsvar på hårtap...bare fordi det stoppet mitt etter en uke

Phø, da får hun tykkere hår enn meg, æ`kke aktuelt!

Det har igrunn stabilisert seg hos henne, håret har begynt å komme tilbake, selv om det tok noen måneder...

(skal være snill mamma og kjøpe Nisim, pokker ta bløte mammahjerter! )

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 19:53   #17
Fluke83
Medlem
 
Fluke83 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Røyken
Alder: 40
Innlegg: 81
Fluke83 er på en erverdig vei

Sv: Mister håret?

Hvis du lurer på om de små hårene er "brukne" hår eller ny vekst, se på tuppene.

Hvis håret har samme tykkelse hele veien og endene enten er flisete eller ser ut som de er skåret rett av på en måte er det mest sannsynlig brukne hårstrå, men hvis hårtykkelsen smalner av mot tuppen er det ny vekst!

Vet liksom ikke hvordan jeg skal forklare det noe bedre, he he..

Når man mister hår i forbindelse med stress/sykdom så mister man gjerne fra hodebunnen, ikke fra "langt" utpå håret

Er vel heller ikke umulig at et kosthold som LCHF, som ofte naturlig tilfører kroppen mer proteiner enn mange "vanlige" kosthold, kickstarter hårvekst og generell restitusjon og muskelbygging når kroppen får tilført nok fett og protein.
Kommer litt an på hva slags kosthold man hadde i forkant av LCHF, selvfølgelig

__________________


Fluke83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent LCHF, stort sett ;) Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 21:35   #18
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mister håret?

Som de andre skriver, er det helt normalt ved stress, vektendring etc. Jeg opplevde det samme i fjor, og ble ekstra stresset. Legen beroliget med at det ville gå over - og nå har jeg ny vekst, og snart full manke igjen

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 11:48   #19
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Mister håret?

Jeg røyter enda.. har gjort det en mnd nå Ser tydelig hodebunnen min helt grusomt, håper det snart gir seg.. har prøvd nisim, men tydeligvis ingen nytte får bare håpe det går over snart

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 15:36   #20
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Mister håret?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Jeg røyter enda.. har gjort det en mnd nå Ser tydelig hodebunnen min helt grusomt, håper det snart gir seg.. har prøvd nisim, men tydeligvis ingen nytte får bare håpe det går over snart

Du må bruke den korrekt! Vaske håret hver dag, to ganger, 8 dager på rad, så minimum annenhver dag, vaske håret to ganger.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mister håret! Etherena Ketolysekuren 33 06-01-11 11:06
Mister håret! martine1977 Kosttilskudd 2 20-10-09 21:30
Hverdagstips for håret LenaBeatrice Generell diskusjon 0 21-07-09 15:58
Huden og håret ... Tone-G Generell diskusjon 25 12-06-08 08:53
Cocosa i håret?? Tiril77 Generell diskusjon 14 08-02-05 18:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no