Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen som er god på vit.tilskudd?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-06-08, 19:14   #1
nita58
Medlem
 
nita58 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 55
Innlegg: 424
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg

Noen som er god på vit.tilskudd?

Hei!

Jeg er på min 4 dag på Ketolyse, so fare-so good Jeg tar ketolyse vit.tablettene.

Dette er hva jeg har,noen er på engelsk og jeg vet ikke hva de heter på norsk,
- Fiskeolje kapsler
- Linfrøolje kapsler
- Grønn te
- Aloe Vera
- Ginseng
- Q-10
- Lecithin
- Milk Thistle
Hva burde jeg ta her, når jeg er på Ketolyse?

__________________









nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 20:21   #2
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Noen som er god på vit.tilskudd?

Opprinnelig lagt inn av nita58, her.

Hei!

Jeg er på min 4 dag på Ketolyse, so fare-so good Jeg tar ketolyse vit.tablettene.

Dette er hva jeg har,noen er på engelsk og jeg vet ikke hva de heter på norsk,
- Fiskeolje kapsler
- Linfrøolje kapsler
- Grønn te
- Aloe Vera
- Ginseng
- Q-10
- Lecithin
- Milk Thistle
Hva burde jeg ta her, når jeg er på Ketolyse?

Ginseng kan visstnok hemme vektnedgang, i tillegg er vel energibooster-effekten utpreget godt dokumentert akkurat, så det er gjerne ikke nødvendig. (?)

Grønn te - som kaspler eller te? Kan uansett ikke skade tror jeg.

Aloe Vera - er det juicen du mener?

Lecithin - denne brukte jeg for å løse opp tette melkeganger ved amming fordi den er fettoppløsende. Den skal også ha god effekt på hukommelse/konsentrasjon, men kan ikke si jeg merket noe til det akkurat..

Linfrøolje er sikkert et godt tilskudd. Men stiller meg litt tvilende til at du både skal ta tilskudd av fiskeolje, linfrøolje og Q-10 (hvis jeg husker rett er det en olje?).

Jeg er generelt tilhenger av at man skal få de vitaminene, mineralene, fettsyrene etc man trenger gjennom maten, ikke gjennom piller. På ketolyse følger det jo nøye tilpassede tilskudd - jeg vil tro det er tilstrekkelig å ta disse, med mindre du har spesielle behov.(?)

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 21:42   #3
nita58
Medlem
 
nita58 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 55
Innlegg: 424
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som er god på vit.tilskudd?

Tusen takk for tilbakemelding!

Grønn te er i kapsler,Aloe vera er også i kapsler eller tablettform...ehh husker ikke. Burde kanskje ta Lecithin..om det hjelper på hukommelsen! he he

Burde jeg da kanskje ta fiskeolje eller Linfrøoljekaplser,hva med Q-10, en av disse oljene er vel bra på Ketolyse vil jeg tro?!

Enig med deg at å få seg mest mulig av vitaminer og mineraler gjennom kosten, synes det bare er for ille siden jeg har disse vit.tabl.liggende i huset.......prøver å være skikkelig sunn nå

__________________









nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 05:12   #4
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Noen som er god på vit.tilskudd?

Det er sikkert ingenting i veien for å ta både grønn te eller aloe vera, hvis du føler det har en gunstig effekt for deg. Når det gjelder fettsyrer er det jo så mye på markedet.. Man bør vel få i seg omega 3, 6 og 9, men nå vet jeg verken hva de oljene du nevner eller hva ketolyse-tilskuddene inneholder, i tillegg synes jeg ikke man skal pøse på med oljer hvis man får i seg rikelig med fett gjennom kosten (vet jo ikke om du gjør det da). Altså: emm skal man ta tilskudd etter behov, ikke etter hva man har stående i skapet Du bør derfor først finne ut hva du trenger av vitaminer og mineraler og fett etc, og se hva du får dekket gjennom kosten. Det du ikke får dekket kan du ta tilskudd av.

Ps. Jeg er overhodet ingen ekspert på tilskudd, så dette blir bare mine betraktninger, ikke noen "fasit"..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 18:20   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Noen som er god på vit.tilskudd?

Jeg er delvis enig med Nike, men samtidig synes jeg ikke det alltid er så lurt å vente på tilbakemelding fra lege om hva man trenger av tilskudd eller ikke før man tar det. Problemet er at mange leger er negative til tilskudd i det hele tatt, og de kan ikke noe om det. Dessuten viser ofte blodprøvene at tilstanden i kroppen er OK selv om den egentlig ikke er det, for de tar bare hensyn til hva man trenger av et minimum, altså man ligger helt nederst på "skalaen" men får beskjed om at man ikke trenger å ta noe.
Jeg tar blodprøver for å sjekke vitamin- og mineralstatusen ca. hver 3-4 måned hele året, hele livet, fordi jeg er vektoperert. Men da er det snakk om utvidede blodprøver der absolutt ALT sjekkes, og de gås gjennom av folk som kan dette, så det blir kanskje litt annerledes.

Det er ikke så lett å få i seg alt man trenger av vitaminer og mineraler gjennom kostholdet i dag. Økt forurensning (som øker antallet frie radikaler i kroppen), kunstig gjødsling, røyking, mye raffinert mat, medikament-bruk osv, er noen av faktorene som gjør at man ofte trenger tilskudd. Jeg tror MANGE går rundt med mangler de ikke vet om, og har feks. leggkramper, hodepine, dårlig hud osv og ikke vet at dette faktisk rett og slett ofte kommer av mangel på vitaminer og mineraler.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 20:31   #6
nita58
Medlem
 
nita58 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 55
Innlegg: 424
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som er god på vit.tilskudd?

Hei Iset!

Dårlig hukommelse, men har ikke du bakgrunn fra helsekost butikk?

Hva synes du at jeg burde supplere med Ketolyse vit,tablettene av det jeg har nevnt over???

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg er delvis enig med Nike, men samtidig synes jeg ikke det alltid er så lurt å vente på tilbakemelding fra lege om hva man trenger av tilskudd eller ikke før man tar det. Problemet er at mange leger er negative til tilskudd i det hele tatt, og de kan ikke noe om det. Dessuten viser ofte blodprøvene at tilstanden i kroppen er OK selv om den egentlig ikke er det, for de tar bare hensyn til hva man trenger av et minimum, altså man ligger helt nederst på "skalaen" men får beskjed om at man ikke trenger å ta noe.
Jeg tar blodprøver for å sjekke vitamin- og mineralstatusen ca. hver 3-4 måned hele året, hele livet, fordi jeg er vektoperert. Men da er det snakk om utvidede blodprøver der absolutt ALT sjekkes, og de gås gjennom av folk som kan dette, så det blir kanskje litt annerledes.

Det er ikke så lett å få i seg alt man trenger av vitaminer og mineraler gjennom kostholdet i dag. Økt forurensning (som øker antallet frie radikaler i kroppen), kunstig gjødsling, røyking, mye raffinert mat, medikament-bruk osv, er noen av faktorene som gjør at man ofte trenger tilskudd. Jeg tror MANGE går rundt med mangler de ikke vet om, og har feks. leggkramper, hodepine, dårlig hud osv og ikke vet at dette faktisk rett og slett ofte kommer av mangel på vitaminer og mineraler.

__________________









nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 20:45   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Noen som er god på vit.tilskudd?

Jo, jeg jobbet i Life i 5 år, og har Helsekost Fagskolen og et titalls kurs innen faget. Veldig spennende, men jeg er nok en smule "utdatert" på produkter og sånt nå siden det er 3 år siden jeg sluttet i jobben og det er kommet så ENORMT mye nytt siden den gang. Men vitaminer, mineraler og ernæring og slikt interesserer meg jo nok til at jeg holder meg oppdatert på egenhånd.

Jeg vet faktisk ikke hva ketolysetablettene inneholder, derfor er det litt vanskelig å uttale meg om de. Men jeg tror den ene inneholder alle vitaminer og mineraler? I så fall mener jeg det skal holde. Selv om jeg mener vi får i oss for lite gjennom kosten, tror jeg ikke det er gunsig å bare pøse på med alle slags tilskudd sånn uten videre, så jeg tror nok jeg ville holdt meg til ketolysetablettene nå, OM det er multivitaminer i dem da. Og fiskeolje-kapslene.

Det jeg tar daglig (men jeg er vektoperert og må ta dette resten av livet da siden en stor del av tynntarmen min er kuttet bort og kroppen ikke tar opp så mye via maten lenger) er:

2 Spektro multivitaminer med jern
2 Omega 3 (Triomega eller Pikasol)
1 sterk B-komplex (fra Sverige, fås ikke i Norge pga. de HØYE dosene)
4 Solaray calsium citrate med D-vitamin
1 D-vitamin-tablett

Jern i perioder, bla. da jeg nylig var gravid.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 21:10   #8
nita58
Medlem
 
nita58 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 55
Innlegg: 424
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som er god på vit.tilskudd?

Tusen takk!

Ja, jeg husker at du var gravid, hva fikk du? GRATULERER med barnet!!!!

Da holder jeg meg til Ketolyse tablettene og tar Fiskeolje.

Ha en fin kveld!

__________________









nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 21:11   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Noen som er god på vit.tilskudd?

Tuusen takk. Jeg fikk en gutt i mars, han er 2,5 mndr gammel nå og selvsagt verdens skjønneste.

Ha en flott kveld du også!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Blåbær! mofe Kosttilskudd 2 13-03-05 02:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no