Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kebab?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-07-10, 15:12   #1
Rocky-Balboa
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 21
Rocky-Balboa er på en erverdig vei

Kebab?

Hei,

etter 1 uke på denne kuren har jeg idag kontrollmålt vekta og var -3 kg og -4 cm så det er jo en bra start :-)

Hadde en kebab på Bislett kebab House på fredag som var og hadde veldig lyst å ta en til lunsj idag også men klarte å styre unna i siste liten. Jeg bestiller den selvsagt uten mais, og spiser ikke pita-brødet, kun kjøttet, salaten og dressingen.

Det jeg lurer på, er om dette er godkjent ketolysemat? Jeg er ganske trygg på grønnsakene og kjøttet, men lurer fælt på hva som er i den dressingen....noe er nok chilli, det merker man på at det er sterkt, men hva resten er aner jeg ikke.

Noen som vet noe om dette?

Dagens lunsj ble forøvrig denne fra kantina på jobben i stedet:


Skinkestek- og skinkepålegg, 3 egg og en liten haug med grønnsaker, litt dressing av ubestemt type, en liten gulrot og en liten pakke smør som jeg smørte utover eggene, salt og pepper. Var faktisk veldig godt :-)

Rocky-Balboa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: N/A Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 15:31   #2
lurveknotten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Østfold
Alder: 47
Innlegg: 12
lurveknotten er på en erverdig vei

Sv: Kebab?

Dressingen kan jo inneholde noe karbo (Idun hamburgerdressing ligger f. eks. på 7,2g per 100g), samt gulroten har 6,7g per 100g (rå gulrot), så det tryggeste er nok å safe frem til man er sikker på at man er godt i ketose og heller prøve seg frem litt etterhvert, ellers tror jeg det går fort over dagsinntaket av karbo.

__________________


lurveknotten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 15:38   #3
Rocky-Balboa
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 21
Rocky-Balboa er på en erverdig vei

Sv: Kebab?

Hm, ja det er pga dette at jeg hadde på veeeldig lite dressing og valgte den minste gulroten jeg fant....

Men lurer litt på det med kebabsausen altså..har sendt mail til Bislett Kebab for å spørre nå da, men om noen her har kunnskap om dette er det fint om jeg får noen tips :-)

Rocky-Balboa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: N/A Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 07:36   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kebab?

Opprinnelig lagt inn av Rocky-Balboa, her.

Men lurer litt på det med kebabsausen altså..har sendt mail til Bislett Kebab for å spørre nå da, men om noen her har kunnskap om dette er det fint om jeg får noen tips :-)

Håper du oppdaterer tråden med info hvis du får svar Jeg plukker med meg en kyllingkebabmiddag derfra iblant uten løk/mais og prøver å ikke tenke for hardt på hvor mye sukker og mel de kan ha puttet i sausen.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 09:52   #5
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Kebab?

Mmm..
Jeg var innom på kebabologisk institutt og fant noen oppskrifter, og ingredienslista virket jo ikke særlig avskrekkende, eller? (tenkte kanskje at de ferdigkjøpte sausene kunne ligne litt)

http://www.kebabnett.no/?kebab=Aktuelt&aktuelt=697

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 11:11   #6
Rocky-Balboa
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 21
Rocky-Balboa er på en erverdig vei

Sv: Kebab?

Nei ser ikke så ille ut den sausen på kebabologisk institutt. Spørs om ikke det blir en kebab til lunsj i dag eller i hvertfall i morgen :-)

Rocky-Balboa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: N/A Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 12:12   #7
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Kebab?

Mmm... kebabtallerken er jo supergodt! Funkar fint utan mais liksom

Trur ikkje du skal uroa deg for hardt ang den dressingen. Ta på det du sjølv føler er passe, og et med godt samvit!

Mogleg dei dressingane er reinare enn Idun dressing, for alt me veit. Me stappar jo E'ar i alt............ Berre ein tanke........

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:29   #8
Fruitdrops
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Ørje, Østfold
Innlegg: 73
Fruitdrops er på en erverdig vei

Sv: Kebab?

Kebabsalat! xD

Si ifra hvis du får svar fra de på Bislett da :P Kebaben der er jo god.
Spurte du om kjøttet også? Det og kan jo være kverna og proppa fult av "gugg"

__________________


Fruitdrops er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 09:08   #9
Rocky-Balboa
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 21
Rocky-Balboa er på en erverdig vei

Sv: Kebab?

Hei, glemte å spørre om kjøttet faktisk men ser uansett ikke ut til at de har noen planer om å svare på eposten min :-(

Får "ofre meg" og ta sjansen på en kebab der til lunsj idag, og da skal jeg prøve å undersøke litt med dem som jobber der hva som er i den, evt. se om det står noe på de beholderne de har sausen i.

Rocky-Balboa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: N/A Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 15:05   #10
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Kebab?

Bare for opplysningens skyld: Det er IKKE "en liten pakke smør" du har på tallerkenen din i første post. Det er unaturlig, kjemisk fremstilt margarin
STOOOR forskjell!
Ville definitivt valgt ekte meierismør neste gang. Det smaker jo også myyye bedre

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 21:28   #11
Rocky-Balboa
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 21
Rocky-Balboa er på en erverdig vei

Sv: Kebab?

Jeg er klar over det med smøret, men fant ikke noe ekte greier i kantina dessverre :-(

Rocky-Balboa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: N/A Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 23:45   #12
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Kebab?

Da ville jeg sagt i fra i kantinen! Det er viktig at vi roper litt innimellom, så vi får tak i det vi trenger for å holde oss friske og sunne (hehe, hørtes plutselig veldig politisk ut dette her, men...)

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 15:02   #13
Clockwork
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 103
Clockwork er på en erverdig vei

Sv: Kebab?

Kan vel fort være litt mel\stivelse i kebabkjøttet, da det er farse?
Har lest at man må regne ca. 6 g KH for karbonder, farsekaker og pølser og slikt, så det samme kan vel gjelde for kebabkjøtt?
Man kan eventuelt safe med kyllingkebab da.

Clockwork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 18:31   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kebab?

Jeg tror det verste med kebaben er all den billige jæ***ge oljen de steker den i.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 23:44   #15
drizella
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 57
drizella er på en erverdig vei
Smile

Sv: Kebab?

Jeg spiser en del kebab, og har et par faste steder hvor jeg fint kan spise den uten å gå ut av ketose. Jeg prøvde et nytt sted, og det gikk ikke bra. Så du får prøve deg frem

drizella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 23:47   #16
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Kebab?

Ingen som vet noe om dressingen de bruker? Skal ut og farte langs norske landeveier snart nemlig, og da tenker jeg at kebab er en av alternativene til man man kan finne, som også smaker OK. Er det virkelig masse mel i kebabkjøttet? Får forske litt selv tenker jeg... OK, da fant jeg ut at kebabkjøtt i Norge for det meste er farse (men noen bruker også rent kjøtt), men om det er mel eller andre ting (fett?) det blander med ble jeg like klok på...

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 13:02   #17
Rocky-Balboa
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 21
Rocky-Balboa er på en erverdig vei

Sv: Kebab?

Har ikke fått noe svar fra Bislett kebab angående hva som er i sausene, og har heller ikke funnet ut noe i butikkene deres, MEN jeg har spist kebab flere ganger nå og ikke vært i nærheten av å falle ut av ketose så jeg tipper at dette er helt greit så lenge man gjør som meg å bestille uten mais og kaste pita-brødet.

Happy times :-)

Angående veimat så er baconpølser å anbefale, bare bestille uten brød, men i "papir" i stedet. Gjorde det her om dagen da jeg kjørte fra Østlandet til Vestlandet og tilbake.

Rocky-Balboa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: N/A Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 13:14   #18
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Kebab?

Mye karbs i vanlige pølser da

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 17:41   #19
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Kebab?

Jeg har aldri sett at de steker kebaben i olje der jeg bor Hiver den rett på sånn stor firkanta stekepanne. (Mesteparten av kjøttet blir stekt på sånn pinne som snurrer runt, for alt jeg vet kan det jo være de sprayer på noe der? :S )

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 17:47   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kebab?

Jeg leste en analyse som ble gjort. I en kebab fant de 2 dl olje. Nam, sikkert sånn deilig soyaolje .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 17:55   #21
Rocky-Balboa
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 21
Rocky-Balboa er på en erverdig vei

Sv: Kebab?

Opprinnelig lagt inn av Benedictee, her.

Mye karbs i vanlige pølser da

Neh, 5-6 gr per 100 gr er ikke sååå ille. Kan fint spise en eller to da. Tipper ostepølser med bacon rundt har mindre også, da ost og bacon har mindre enn 5/100 og derfor trekker ned gjennomsnittsverdien.

Rocky-Balboa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: N/A Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 17:55   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kebab?

Ja, her fant jeg den! Klarer dessverre ikke å finne den opprinnelige studien. Det hender en svært sjelden gang at jeg trøkker i meg en kyllingkebab uten mais og pita i fyllesjuketåka, men det er ikke fordi jeg tror det er sunt, altså.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 21:42   #23
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Kebab?

Men hvor kommer den olja fra? Er jo sykt mye! Er det I kjøttet (selv om det er rent kjøtt?) eller er det fra steking?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 22:23   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kebab?

Det aner jeg ikke. De kunne jo liksom ikke linke til den originale rapporten, dumt nok. Men det er mulig kjøttet er noe spedd ut, og noe av det kan være i dressingen, for alt jeg vet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kebab? karbonull Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 19-04-10 21:42
Kebab etc? fletcher Spørsmål og svar 3 13-11-09 08:34
KH i kebab Kpia Spørsmål og svar 10 14-02-09 17:25
Kebab ? Larsie Lavkarbo generelt 18 15-02-06 00:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no