Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Trenger litt hjelp!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-03-11, 10:02   #1
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien
Unhappy

Trenger litt hjelp!

Jeg begynte på lavkarbo for 3 uker siden, så langt har jeg gått ned 5kg (Tror jeg..).
Vekten min var meget ustabil, viste 1-2 kg forskjell avhenging av hvordan jeg stod på
vekta, det ble derfor vanskelig å beregne startvekt, men jeg tror den var 113. Nå har
jeg gått til innkjøp av ny vekt, og den viser 108 kg, mens den gamle vipper 106-108.

De 2 første ukene tok jeg av de 5kg, denne uken tror jeg ikke at jeg har tatt av i det
hele tatt, i alle fall ikke mye dog jeg har holdt meg innenfor 20 karbs per dag, men;
Spørsmålet mitt er om jeg fortsatt vil gå ned i vekt selv om jeg ikke hver dag spiser
15-20 kh? Enkelte dager spiser jeg nok ganske mye mindre enn det, rundt 5-10
regner jeg med - Fordi jeg spiser mye rent kjøtt, så og si til alle måltider, da får jeg
bare karbs fra grønnsaker, men er det nok?

Jeg sjekket hvor mange kalorier jeg spiser hver dag, og det ligger som regel litt over
1000 per dag, dette er jo normaltvis for lite?! men har det noe å si på lavkarbo?

Jeg vet ikke helt hvilken kur jeg følger Jeg prøver bare å holde meg under 20kh
per dag, og spise 3 måltider for dagen. Tenker lite på fett osv, men jeg regner
med jeg får i meg en del, da jeg lager en del fløtesaus og spiser kjøtt
(er ikke det mye fett i?)

Trenger litt synspungter og hjelp..

Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 10:04   #2
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Sv: Trenger litt hjelp!

En typisk dag kan se sånn ut:

Frokost: Halv kjøttdeig med salat, eventuelt saus.
Middag: 2 kyllingfilet (eller annet kjøtt som svinekoteletter, kjøttdeig ect) litt advokado, meierismør, ost og salat.
Kvelds: 1 egg, 2 strimler bacon og salat.

Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 18:10   #3
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Trenger litt hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Anos, her.

Jeg begynte på lavkarbo for 3 uker siden, så langt har jeg gått ned 5kg (Tror jeg..).
Vekten min var meget ustabil, viste 1-2 kg forskjell avhenging av hvordan jeg stod på
vekta, det ble derfor vanskelig å beregne startvekt, men jeg tror den var 113. Nå har
jeg gått til innkjøp av ny vekt, og den viser 108 kg, mens den gamle vipper 106-108.

De 2 første ukene tok jeg av de 5kg, denne uken tror jeg ikke at jeg har tatt av i det
hele tatt, i alle fall ikke mye dog jeg har holdt meg innenfor 20 karbs per dag, men;
Spørsmålet mitt er om jeg fortsatt vil gå ned i vekt selv om jeg ikke hver dag spiser
15-20 kh? Enkelte dager spiser jeg nok ganske mye mindre enn det, rundt 5-10
regner jeg med - Fordi jeg spiser mye rent kjøtt, så og si til alle måltider, da får jeg
bare karbs fra grønnsaker, men er det nok?

Jeg sjekket hvor mange kalorier jeg spiser hver dag, og det ligger som regel litt over
1000 per dag, dette er jo normaltvis for lite?! men har det noe å si på lavkarbo?

Jeg vet ikke helt hvilken kur jeg følger Jeg prøver bare å holde meg under 20kh
per dag, og spise 3 måltider for dagen. Tenker lite på fett osv, men jeg regner
med jeg får i meg en del, da jeg lager en del fløtesaus og spiser kjøtt
(er ikke det mye fett i?)

Trenger litt synspungter og hjelp..

Det kommer jo helt an på hva slags kjøtt det er snakk om. Kyllingfilét inneholder lite fett og mye protein. Svinekoteletter med tykk fettrand har mye fett. Oksekjøtt uten synlig fett har middels mye fett. Slik kan en holde på en stund...men bruk matvaretabellene! Det fins så mange gode hjelpemidler.........

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke? TreningsFrøkna Mer enn 30 kg overvekt 10 07-02-11 18:49
Trenger litt Hjelp. Stam Spørsmål og svar 5 07-02-10 16:15
Trenger hjelp med GI & GB + litt til ... Sina Dr Lindbergs 0 24-01-10 18:46
Trenger litt hjelp her Flittige bie Ketolysekuren 8 09-11-09 18:06
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no