Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

sulten hele tiden....

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-10-06, 14:11   #1
nita58
Medlem
 
nita58 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 55
Innlegg: 424
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg

sulten hele tiden....

Hei!

Har vært så sulten hele dagen i de siste 3-4 dagene! Jeg har spist x-tra ost, skinke, Idsø pølse uten karbs, cherrytomater som mellommåltid. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å slippe å være sulten hele dagen!!!???

Noen gode tips?

Driver å snoker i skapene,, men så langt har jeg ikke dyttet i meg noe søtt eller kjeks.

Spiser god frokost, lunsj, middag og noen ganger kvelds. Var kjempemett før, men nå har det snudd helt. Hvorfor????

__________________









nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 14:13   #2
Grethe
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 62
Innlegg: 273
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg

Sv: sulten hele tiden....

Jeg har også slike dager , for meg hjelper det å spise nøtter.

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 14:24   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: sulten hele tiden....

Opprinnelig lagt inn av nita58, her.

Var kjempemett før, men nå har det snudd helt. Hvorfor????

For lite vann, for lite fett, for lite proteiner - for mye kunstig søtstoff ?
Det hende noe av det du spiser skaper ubalanse i blodsukkeret ditt som igjen fører til søtsug/sultfølelse. Koffein og kunstig søtstoff en vanlige "syndere".
Selv om du har tål det før vil kroppens toleranse for flere ting endre seg i løpet av Ketolysekuren.

Om du har spist noe søtt den siste uka kan det ja gjort at det tar tid å komme på sporet igjen.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 14:31   #4
nita58
Medlem
 
nita58 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 55
Innlegg: 424
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: sulten hele tiden....

Har prøvd å se på kostholdet mitt, jeg drikker masse vann, ikke noe søtstoff og byttet til koffeinfri kaffe.

Spiser egentlig ganske likt som jeg har gjort de siste ukene da jeg var stappmett!

Nå skal jeg steke meg et par egg, holder på å få vondt i hodet fordi jeg er så sulten!

Håper det går over snart!

__________________









nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 15:42   #5
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: sulten hele tiden....

For meg hjelper cottage cheese og nøtter, epler og skummet kulturmelk godt når jeg er sulten. Vet at ost (for min del iallefalle) bare gjør meg mer sulten - har samme effekt som sjokolade det på meg!
Lykke til da!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 16:05   #6
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: sulten hele tiden....

Jeg har og dager hvor jeg er sulten hele tiden.. Drikker masse vann, mauler ost og tenker på noe annet

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 16:07   #7
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: sulten hele tiden....

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

For meg hjelper cottage cheese og nøtter, epler og skummet kulturmelk godt når jeg er sulten. Vet at ost (for min del iallefalle) bare gjør meg mer sulten - har samme effekt som sjokolade det på meg!
Lykke til da!

Blir skrubbsulten av cottage cheese og nøtter jeg Viser bare hvor forskjellige folk er

Ellers vil jeg jo si at jeg blir veldig mett av mat med mye fett da.. Blander olje i det meste, og da holder jeg meg mett leeeenge..

Håper du finner ut av det!

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 18:59   #8
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: sulten hele tiden....

Hei
Mosjon og krom kan hjalpe på søthungeren, øk til det dobbelte noen dager, samtidig med at du øker mengden av salat og lovlige grønnsaker - som må varieres- det kan gjøre susen.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 20:55   #9
Lubbelura
Nytt Medlem
 
Lubbelura sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Alder: 41
Innlegg: 6
Lubbelura er på en erverdig vei

Sv: sulten hele tiden....

Hei hei

Nå har jeg leita opp og ned her inne på forumet uten å finne det jeg leter etter. Mulig jeg har vært litt utålmodig..så jeg bare spør jeg

Hvilke grunner er det til at man ikke bør drikke kunstig søtet brus og saft når man er på ketolysediett? Hva menes det me at man kan "reagere" på det? Jeg merker ikke noe verken på magen eller ellers når jeg drikker/spiser noe som er kunstig søtet. Men går jeg mindre ned i vekt enn hva jeg ville gjort om jeg ikke hadde spist/drukket kunstig søtet mat/drikke? Har hatt utslag på stixen hver kveld helt siden jeg startet. Nesten alle måltidene mine består av hovudsakelig salat eller egg, noe kjøtt eller fisk, og ost. Bruker ofte sæterrømme til middag.

Jeg startet på dietten for 2 og 1/2 uke siden..har gått ned fra fra 68.5 til 65.9 kg i dag. (gjennomsnittlig 65.5 kg gjennom siste uken) Altså 2.6 kg. Det blir 1.1 kg i uka. Er det lite nå i begynnelsen? Hadde vel håpet på mer..men er egetlig fornøyd. Er vel mest vann som har gått ut av kroppen.?.

Vet jeg bør drikke mer vann..men hadde håpet at det e greit å drikke tab-ekstra og fun saft, for å få litt variasjon... bare synd (??) det ofte blir litt mye når jeg først åpner en flaske

Er SUPER takknemmelig dersom noen kan svare meg

Hilsen Lubbelura

__________________

[/url]
Lubbelura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 09:59   #10
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: sulten hele tiden....

Hei
Mange - veldig mange har slanket seg med ketolysekuren mens de har drukket lightbrus, spist sukkeralkoholer (søtningsmiddel) og har drukket både alkohol og kaffe.
Når man sir noen reagerer på disse stoffer mener man at noen får redusert eller manglende vekttap når de tar noe/ for mye av ovenstående. Grunnen er usikker, for sukkeralkoholer er det sannsynligvis på grunn av større opptak av disse enn det som angis som "netcarbs"

Du kan trygt prøbe deg frem. Selv hadde jeg ikke problemer.

Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 12:01   #11
Lubbelura
Nytt Medlem
 
Lubbelura sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Alder: 41
Innlegg: 6
Lubbelura er på en erverdig vei
Smile

Sv: sulten hele tiden....

Tusen takk for enda mer motivasjon Torkil.

Dette var første gang jeg har skrevet et innlegg på forumet...så nå ble jeg veldig imponert over hvor raskt jeg fikk svar

Nå skal jeg snart kose meg med fun-gele`en min

Hilsen Lubbelura

__________________

[/url]
Lubbelura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 21:56   #12
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: sulten hele tiden....

Opprinnelig lagt inn av Lubbelura, her.

Hei hei

Nå har jeg leita opp og ned her inne på forumet uten å finne det jeg leter etter. Mulig jeg har vært litt utålmodig..så jeg bare spør jeg

Hvilke grunner er det til at man ikke bør drikke kunstig søtet brus og saft når man er på ketolysediett? Hva menes det me at man kan "reagere" på det? Jeg merker ikke noe verken på magen eller ellers når jeg drikker/spiser noe som er kunstig søtet. Men går jeg mindre ned i vekt enn hva jeg ville gjort om jeg ikke hadde spist/drukket kunstig søtet mat/drikke? Har hatt utslag på stixen hver kveld helt siden jeg startet. Nesten alle måltidene mine består av hovudsakelig salat eller egg, noe kjøtt eller fisk, og ost. Bruker ofte sæterrømme til middag.

Jeg startet på dietten for 2 og 1/2 uke siden..har gått ned fra fra 68.5 til 65.9 kg i dag. (gjennomsnittlig 65.5 kg gjennom siste uken) Altså 2.6 kg. Det blir 1.1 kg i uka. Er det lite nå i begynnelsen? Hadde vel håpet på mer..men er egetlig fornøyd. Er vel mest vann som har gått ut av kroppen.?.

Vet jeg bør drikke mer vann..men hadde håpet at det e greit å drikke tab-ekstra og fun saft, for å få litt variasjon... bare synd (??) det ofte blir litt mye når jeg først åpner en flaske

Er SUPER takknemmelig dersom noen kan svare meg

Hilsen Lubbelura

Hei hei.
Jeg har drukket endel lightbrus i begynnelsen, med endel mener jeg toppen en halv liter daglig,nå har jeg senket inntaket til en halv liter annenhver dag, og har drukket fun light når jeg hadde lyst og på meg har det fungert helt fint, men det er jo det da at hvis man går sent ned så bør man jo kutte disse pga at det kan være det som hemmer vektnedgangen. Du kan jo prøve deg frem. Men jeg vil nå si at det er viktig å få i seg nok å drikke og klarer du ikke det med bare vann så må det være lov å spe på med lettbrus og fun light.
Lykke til

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 23:26   #13
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: sulten hele tiden....

forrige gang æ gikk på ketolyse kuren, drakk æ mye lightbrus, og nesten ingenting vann... men æ har vært VELDIG konsekvent med ikke å drikke lightbrus/saft denne gangen, KUN vann/farris/imsdal etc... og etter to uker, tenkte æ at no skulle æ unne mæ ei cola light (favoritten min før) men FYSJ førr ei hærsli smak!!!! æ takle ikkje sånnt lenger, og GODT e no egentli det!!!

lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 23:28   #14
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: sulten hele tiden....

...altså, det æ opplevde forrige gang, va et sug etter nåkka hele tia... og kanskje det skyldtes lightbrusen!? har iallefall ikkje opplevd det denne gangen. so maybe that`s just me...?

lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
sulten på lavkarbo? bikini Ketolysekuren 16 31-05-06 12:23
Sulten dag? LilNoor Ketolysekuren 10 27-02-05 20:59
Hjelp. Jeg er sulten hele tiden + jeg er så svimmel og dårlig.... Iset Lavkarbo generelt 10 23-07-04 17:17
jeg har vært så sulten idag og i går... skjønner det ikke Iset Induksjonen 2 23-02-04 17:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no