Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen marsstartere her?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-04-11, 16:41   #176
Linn23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 19
Linn23 er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Jeg synes også det går kjempe bra. Savner litt karbohydrater, iallefall nå som helgen begynner. Men jeg er fryktelig glad i kylling da Så kommer til å bli mye av det.

Spiste også eggerøre og spekeskinke i dag Kjøpte meg mat på mega i dag, varmmat siden jeg er på jobb. Spent på om jeg detter ut av ketose av den. Inneholdt kylling, vannkastanjer, gulerot, mini mais, brokkoli og sur og søt saus. Spiste jo ikke så veldig mye, så vi får se.

__________________


Linn23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 18:18   #177
Harmoni
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 14
Harmoni er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Hei.
Jeg begynte den 24/03 så en uke og 1 dag på kuren. Tross mensen etter noen dager så har jeg totalt gått ned 2,6 Kg. Syns det går kjempebra og det er ingenting jeg skikkelig savner å spise, har prøvd meg litt ut med lavkarbobrød, scones og litt kaker nammi! Det jeg sliter mest med er lunsj til å ta med på jobb:s
Første mål er 5,1 kg unna, da ligger det belønning å venter med fotsoneterapi

Nå om dagen går det i å planlegge mat og hvordan vi skal gjøre det på hytten i påska ( uten strøm og vann ) men har gassovn da men litt ekstra planlegging blir det dog ( og masse baconsnaks :P )

Noen dager sliter jeg å med å få i meg nok fett, spiste masse i går å gikk ned bra fra i går til i dag så det har jo mye å si

Blir koslig å følge dere alle og sammen skal vi jaggu bli fit

- Harmoni -

Harmoni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 14:32   #178
LittLettereLiv
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 35
LittLettereLiv er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Et lite tips ang lunsj eller mat å ta med ut av huset: jeg har funnet noen oppskrifter her på forumet som f.eks myke brødlapper eller pannekaker. Jeg lager en god del og lagrer i kjøleskapet. Da kan jeg ta med meg en nisteboks når jeg skal ut

__________________
Startet på ketolyse 18.03.11



LittLettereLiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 20:23   #179
TuridP
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 14
TuridP er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Har i dag lagd iskrem etter oppskrifta i boka "slank med ketolysekuren". hadde i litt bær for bedre smak. Det var kjempegodt men ganske kvalmende i tillegg....Har aldri vært så veldig glad i krem..

Men har ett spørsmaål: Jeg bruker de stixene men får bare lys rosa utslag på dem. Har gått ned 2 kilo siden onsdag, så det er jo positivt. Her er spørsmålet. Kan de stixene være lyse rosa hele tiden selv om man er i ketose??

__________________





TuridP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 20:28   #180
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Noen marsstartere her?

Det har ingenting å si hvilken farge sticksene har sålenge det er farge... om det er for mørk farge kan det indikere at du har drukket for lite væske.

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 20:59   #181
TuridP
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 14
TuridP er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Ok. Den er grei :O))) Da drikker jeg da iallefall nok da :O))

__________________





TuridP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 21:50   #182
Linn23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 19
Linn23 er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Du har nok ingen ting å bekymre deg for. Smakte det vanlig iskrem?? Vil smake jeg også.

__________________


Linn23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 22:10   #183
TuridP
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 14
TuridP er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Nei, var ikke helt som vanlig iskrem, men ganske nære. Var litt syrlig da. Du kan få smake vettu :O)) Har igjen litt i fryseren :O))

__________________





TuridP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 22:54   #184
Aranel
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen marsstartere her?

Her har det vært kjempe sprekk i helga, og smertelige følger!
Fredag var det bursdagsfeiring av lillesøster med jelly-shots i mengder. Klarte å unngå store mengder, men smakte gjorde jeg. Holdt meg heldigvis til Tuborg LITE, som inneholder mindre karber.

Dog trodde jeg lørdagen skulle bli en normal dag, men siden jeg ikke havna hjem i min egen seng, så ble det brød-frokost som ble servert.
I dag har det vært kaffeslabberas for lillesøster og far, så det ble først kjøttkaker med kålstuing, deretter skillingsboller og litt ostekake med ordentlig sukker.
Skillingsbollene skal jeg aldri røre igjen! Fikk så jævelig mageknipe at jeg var nødt til å ty til ett par tabletter her...jeg mistenker heller at det er sukkeret jeg reagerer på enn selve hvetemelet, siden brød og kålstuing ellers har gått bra.

Uansett, helga har vært verdt sprekken, men i morra er det tilbake til "normal" kost igjen.
Håper helga har vært bra for dere andre også, uten sprekker da forhåpentligvis

  Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 23:01   #185
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Noen marsstartere her?

Huffa, ja det er kjipt meg en sånn sprekk!
Det ble visst en liten glipp igjen her også, men nå må jeg se å skjerpe meg. I morgen er det vanlig kost igjen! Nekter å se på vekta i morgen tidlig og skal pent vente til veiedag på torsdag denne gangen! Til nå ha jeg veid meg hver dag og testet hver dag, men det gjør meg bare stresset og svært opphengt i alt dette..

Jeg er så lei fiskmat.. jeg hater fisk, så dette er en svært vanskelig del av dietten, da det helst skal være littegrann fisk eller sjømat hver dag.
Har dere noen fine middagstips til meg? som aller aller helst ikke inneholder fisk, er lett og lage, og er spiselig for hele familien.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 08:57   #186
smokka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
smokka er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Ååå, jeg er såå utrolig kvalm og har vondt i magen Har nesten ikke sovet i natt! Begynte igår ettermiddag så var ikke mye jeg spiste igår..Orker ikke tanken på egg, bacon, fløtegrøt, blomkål, brokkolig og diverse.

Så da jeg stod opp nå tok jeg meg rett og slett et glass med sjokomelk og en brødskive..Reiser på tur på torsdag så vurderer å bare ta "fri" hele denne uka for å se om magen blir bedre..

Ærk, også har det jo gått så bra disse to ukene også.

__________________
smokka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 09:13   #187
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av smokka, her.

Ååå, jeg er såå utrolig kvalm og har vondt i magen Har nesten ikke sovet i natt! Begynte igår ettermiddag så var ikke mye jeg spiste igår..Orker ikke tanken på egg, bacon, fløtegrøt, blomkål, brokkolig og diverse.

Så da jeg stod opp nå tok jeg meg rett og slett et glass med sjokomelk og en brødskive..Reiser på tur på torsdag så vurderer å bare ta "fri" hele denne uka for å se om magen blir bedre..

Ærk, også har det jo gått så bra disse to ukene også.

Det er veldig vanlig å bli kvalm, matlei og ellers uggen i kroppen rundt uke to og tre. Det er for at kroppen skal vende seg til ketose. Anbefaler ikke å ta pause, for da må du igjennom den samme perioden senere

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 11:58   #188
LittLettereLiv
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 35
LittLettereLiv er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

UTSLETT!
Jeg har fått røde prikker på underarmene, magen og ryggen. Dette er min tredje uke på ketose.
Skjønner ikke hva som skjer?
Noen andre som har fått utslett?

__________________
Startet på ketolyse 18.03.11



LittLettereLiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 12:06   #189
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av LittLettereLiv, her.

UTSLETT!
Jeg har fått røde prikker på underarmene, magen og ryggen. Dette er min tredje uke på ketose.
Skjønner ikke hva som skjer?
Noen andre som har fått utslett?

Se f.eks denne tråden:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31951

Og svarer ikke den godt nok, så kan du søke på "utslett" øverst til venstre, så får du nok opp en hel del tråder

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 12:25   #190
Skybert
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1
Skybert er på en erverdig vei
Wink

Sv: Noen marsstartere her?

Starter på forumet idag, men har levd på lavkarbomat siden nyttår. Det går veldig fint, men takket være min store appetitt på nøtter, går ikke vekten så veldig fort ned....7 kg siden nyttår. greit nok synes jeg. Har tatt av tilsammen 17 siden jul 09 Ser her inne at det er mange som sliter med å spise fett. Best å putte fettet i maten. Deilig fløte eller rømme på den stekte fisken/ kjøttet, en klatt smør på grønnsakene, majones på rekene osv.Bla i lavkarbokokebøker og lær å bruke nye ting. Det er bare fantasien som setter grenser. Brødet som de selger her inne er forresten kjempegodt. Har akkurat smakt av en som hadde det og det var mye bedre ennn det jeg har lagd selv. Nå blir det senfrokost...2 egg med asparges.

Skybert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 15:08   #191
catriiina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 26
catriiina er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Jeg og laget den iskremen i går, men synes ikke den smaker noe annet enn fløte egentlig, selv om jeg hadde i sitronessens. men er helt grei smak, godt å ha i fryseren dersom suget skulle melde seg

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wR2XlcK/]

catriiina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 15:52   #192
Harmoni
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 14
Harmoni er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Er glutenfrie produkter lavkarbo?
De er vel uten hvete i da?

Harmoni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 16:45   #193
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Noen marsstartere her?

Mener da at glutenfrie varer fint kan inneholde sukker, så da blir det ikke lavkarbo

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 17:09   #194
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Noen marsstartere her?

Selv om varer er glutenfrie ville hvertfall jeg sjekket karboinnholdet og stivelse osv... Så på noen glutenfrie brød og kjeks på butikken istad... er like herlig masse sukker i de

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 17:47   #195
catriiina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 26
catriiina er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Har cøliaki selv, så kan med 100 % sikkerhet si at glutenfrie varer inneholder rikelig med karbohydrater og er ikke noe å annbefale!
Hvis de hadde vært lavkarbo hadde jeg vel strangt talt ikke behøvd denne kuren?

catriiina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 19:17   #196
Aranel
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen marsstartere her?

I dag har jeg "bakedag". Laga proteinmuffins som nå står til steking.
Veldig spent på hvordan de kommer til å smake 2gr karber pr muffins er hvertfall ikke ille, rikelig med fett og 1 porsjon er mer enn nok til at jeg skal bli veldig mett tror jeg...

  Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 19:55   #197
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Noen marsstartere her?

Herlig Det må jeg prøve meg på en gang også.
I dag (også) laget jeg kokosstarletter, noen helt enkle og noen med sjokolade til gutta (sjokoladen inneholder sukker). I kveld skal jeg lage ostekake etter oppskrift her inne og imponere svigers litt i morgen Hun er også på lavkarbo og har mistet motivasjonen litt shø.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 20:02   #198
Aranel
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen marsstartere her?

Proteinmuffinsene er nå ferdig, og OMG! Kjempegode!!! Masse smør og babybel ost på og rykende varme! Kunne ikke passa bedre i kveld! Og null hvetemel --> magen jubler!

  Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 20:22   #199
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Noen marsstartere her?

Hvilken oppskrift brukte du?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 21:04   #200
Aranel
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen marsstartere her?

  • 8 egg
  • 1 boks creme fraise
  • 6 ss rapsolje
Disse piskes sammen i en bolle.
  • 3 ts bakepulver
  • 8 ss linfrø
  • 100 gr sesamfrø (uten skall)
  • 90 gr solsikkefrø
  • 50 gr fiberhusk
  • 50 gr kruskakli
Tørrvarene blandes også i en bolle, deretter heller du det tørre i det våte og visper. Så at deigen godt kunne vært noe tynnere, så man kan jo prøve feks 40gr fiberhusk og 40gr kruskakli, så blir den enda mer saftig. Men altså; smakte kjempe godt fordet!

Da deigen var blanda sammen fordelte jeg den i store muffinsformer (type amerikansk muffins str), fylte de litt under kanten, og dryste på grovhakkede hasselnøtter.

Deretter satte jeg de i ovnen på 180gr i 60 min. Litt avhengig av hvor mye du har i muffinsformene med tida de må stekes, så kanskje greit å sjekke de etter 55min for å se hvor mye lenger de eventuelt trenger.

Smakte hvertfall veldig godt, saftig og luftige, og jeg er stapp mett av 1 proteinmuffin med setersmør og babybel ost på og 1 kopp te.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ønsker en ekstra effektiv vektnedgang i juni? Noen som har noen triks i ermet? Kristina S Ketolysekuren 4 05-06-09 16:58
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 22:25
Noen som har noen Brød oppskrifter med lavest mulig karbo? Aadna Lavkarbo generelt 3 17-09-06 18:18
Noen som har noen tips til noen proffe hår geler/paste? Aadna Generell diskusjon 2 02-08-06 00:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no