Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Besøke Tromsø

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-07-13, 15:11   #1
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Besøke Tromsø

Hei
Trenger sårt deres hjelp og råd og håper at jeg får noen svar at jeg kan bli klokere
Har aldri vært i Tromsø, og tenkte å dra dit med kjæreste.
Ta fly+hotelet Radisson blu lang helg.
Jeg er veldig glad i å ta bilder og selve opplevelse av midnattsol
Da vi har dårlig råd,hvor vi kan spise rimelig...det blir i sentrum av Tromsø
Leste på Yr.no at det blir bare regn og 8-10 grader
Hvordan kan jeg oppleve midnattsol og det flotte naturen da.
Veldig takknemlig for innspill

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 20:45   #2
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Besøke Tromsø

Radisson Blu er normalt et av de aller dyreste hoteller i Tromsø, så har dere dårlig råd så finnes det så absolutt billigere alternativ i sentrum hvor dere får dobbeltrom for 700,- døgn. Eksvis Rica Ishavshotellet.
Billige spisesteder i Tromsø er det vanskeligere med, da det generelt sett holder en relativt høy prisklasse, men noen steder er jo rimeligere enn andre.

Kan derfor anbefale Tang`s Kinarestaurant. God mat og 2 mann kommer nok greit under 5-600 for 2 stk med enkle retter.

Egon er vel i Tromsø og det er billig, tipper du kan spise greit der med forrett, hoved og dessert for 3-500,- pr pers eksklusiv vin.

Gründer er også en restaurant med anerkjent kjøkken. Får billige matretter der ned i rundt 250-300,- for en hovedrett pr pers.

Steakers på havna er også bra. Får en hovedrett for rundt 250-300,- for en god biff med tilbehør.

Det finnes masse andre steder også, men min erfaring er at restaurantkjeder er temmelig like i pris med pluss minus 50,- for en hovedrett. Skal dere spise absolutt billigst så ender dere jo på veikromat hvor dere kan spise en middag for begge to for 3-400,- drikke inkludert.....men det er kanskje ikke det dere vil på en ferie?

Skal dere dog investere i kun et eneste restaurantbesøk for livet hvor maten og tilberedningen er i fokus skal dere dra til "Emmas Drømmekjøkken". Der må dere forhåndsbestille og ha goood tid ved bordet. Det er en opplevelse både maten, servicen og vinene. For en 7 retters hvor det er ren mat, gode råvarer og du vet absolutt hva alt du får servert er for noe så må 2 voksne personer regne med 3-3500,- totalt inkl et glass vin til hver rett. I de 3500,- er det gjerne 2-300,- i tips inkludert. Velger dere 5 retters så tror jeg dere kan knipe inn ca tusenlappen, dvs 2500-3000,- totalt.

God ferie!

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 21:05   #3
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Besøke Tromsø

Tusen,tusen takk Sonim for masse flotte informasjon
Det skulle være bare en helg og jeg tenkte ikke at jeg kan få billigere hotellet
men mest pakke reise.
Nå vet jeg alt, men er fortsatt i tvil pga det dårlige været
Det er sikkert kjempe opplevelse med midnattsol og naturen.
Tusen hjertelig takk

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 21:09   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Besøke Tromsø

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Tusen,tusen takk Sonim for masse flotte informasjon
Det skulle være bare en helg og jeg tenkte ikke at jeg kan få billigere hotellet
men mest pakke reise.
Nå vet jeg alt, men er fortsatt i tvil pga det dårlige været
Det er sikkert kjempe opplevelse med midnattsol og naturen.
Tusen hjertelig takk

Ta med deg finværet når du kommer nordover, Senka

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 23:15   #5
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Besøke Tromsø

Kjære vene!! Ikke bruk opp penga dine på mat!

Jeg har aldri vært i Tromsø og har ikke nooooe fornuftig å komme med, men jeg ville heller invistert i et bra hotel enn mye annet krimskrams.
God tur!

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 23:34   #6
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Besøke Tromsø

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Ta med deg finværet når du kommer nordover, Senka

Takk for det langaard
Det skal jeg gjøre,alikevel tror ikke at det blir i år må nok planlegge til
neste år og oppleve alt det ubeskrivelige.

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 23:46   #7
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Besøke Tromsø

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Kjære vene!! Ikke bruk opp penga dine på mat!

Jeg har aldri vært i Tromsø og har ikke nooooe fornuftig å komme med, men jeg ville heller invistert i et bra hotel enn mye annet krimskrams.
God tur!

Takk for det Bønna Ja hotellet betyr mye...men det er veldig dårlig
vær og det blir ikke noe av midnattsol sånn at jeg må utsette til neste
år og neste midnatsol Må nøye meg med Tyrkiatur i år kanskje

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-13, 17:25   #8
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Besøke Tromsø

Slik som de siste årene har vært her nord, er det større sjanse for finvær i månedskiftet mai/juni enn senere på sommeren. Vi var i Tromsø 17.maihelga og hadde knallvær.

De store hotellene i Tromsø er generelt over god standard på. De siste gangene har jeg bodd på Saga hotell midt i byen til en helt ok pris. Vi betalte vel 4000kr for 17.maihelga (torsdag-søndag) for et stort familierom med plass til 4. Når du nå har god tid til å sjekke, ville jeg sett litt på hotellenes beliggenhet også. Det du har sett på ligger midt i sentrum med tilhørende biler og busstrafikk. Mange synes det er mer "eksotisk" å bo på Rica ettersom det ligger nesten i havet.

Mat er ikke det billigste i Tromsø, men du har fått gode forslag her. Det er nok av spiseplasser å finne, så det er bare å se seg rundt etter hva som frister når dere er der. Ryktene sier at det skal være kommet fine cafeer litt i utkanten av bysentrum mot brua over til Tromsdalen. Ei venninne av meg snakka varmt om et tehus blant annet.

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo i Tromsø Mumle Spørsmål og svar 7 22-08-10 19:53
Ketolyse i Tromsø cmh Ketolysekuren 58 15-08-10 22:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no