Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Noen som har fått dekket slankeoperasjon?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-13, 20:22   #1
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien
Question

Noen som har fått dekket slankeoperasjon?

Jeg har den siste tiden gått å vurdert muligheten for slankeoperasjon. Jeg har enda ikke snakket med legen min om det, så jeg vet ikke hva han mener om saken. Jeg er 1.71 høy, og sist jeg sjekket vekta, veide jeg 98 kilo. Jeg går på ketolyse.

Jeg vil gjerne høre med andre som har erfaring med slankeoperasjon, og hva som skal til for å få det dekket. Jeg har ikke per nå, råd til å betale den gigantiske summen selv.

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 20:31   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har fått dekket slankeoperasjon?

Jeppda!
Jeg fikk det dekket! Operert på Bærum sykehus 19/9- 12. GBP!
Du må ha over 40 i BMI, eller over 35 med tilleggssykdommer som dia2, høyt blodtrykk, hjertetrøbbel, for å få dt dekket. I tillegg må du ha prøvd det aller meste og være psykisk frisk og i stand til å takle det som forventes av deg etter en operasjon.
Ventetiden i Norge for øyeblikket er fra 18 måneder til 4 år, avhengig av hvor du bor!
Du kan opereres privat i Norge eller for halve prisen(ca 50 000,-) i utlandet! Du har en BMI på 33 og må enten spise på deg noen kilo til, eller spare til privatoperasjon. De er nemlig ikke fullt så strenge!

Gå inn på vektoperajon.no om du vil vite masse mer! Eller du kan spørre meg her, svarer over alt, jeg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 20:38   #3
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Noen som har fått dekket slankeoperasjon?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeppda!
Jeg fikk det dekket! Operert på Bærum sykehus 19/9- 12. GBP!
Du må ha over 40 i BMI, eller over 35 med tilleggssykdommer som dia2, høyt blodtrykk, hjertetrøbbel, for å få dt dekket. I tillegg må du ha prøvd det aller meste og være psykisk frisk og i stand til å takle det som forventes av deg etter en operasjon.
Ventetiden i Norge for øyeblikket er fra 18 måneder til 4 år, avhengig av hvor du bor!
Du kan opereres privat i Norge eller for halve prisen(ca 50 000,-) i utlandet! Du har en BMI på 33 og må enten spise på deg noen kilo til, eller spare til privatoperasjon. De er nemlig ikke fullt så strenge!

Gå inn på vektoperajon.no om du vil vite masse mer! Eller du kan spørre meg her, svarer over alt, jeg!

Jeg har dessverre leddgikt, og har et bekket som er helt ødelagt, så jeg får ikke trent slik som de aller flere andre gjør. Å spise på seg noen kilo, det skal jeg i hvertfall ikke gjøre

Takk for tipset om siden Kitt

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 20:40   #4
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Noen som har fått dekket slankeoperasjon?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeppda!
Jeg fikk det dekket! Operert på Bærum sykehus 19/9- 12. GBP!
Du må ha over 40 i BMI, eller over 35 med tilleggssykdommer som dia2, høyt blodtrykk, hjertetrøbbel, for å få dt dekket. I tillegg må du ha prøvd det aller meste og være psykisk frisk og i stand til å takle det som forventes av deg etter en operasjon.
Ventetiden i Norge for øyeblikket er fra 18 måneder til 4 år, avhengig av hvor du bor!
Du kan opereres privat i Norge eller for halve prisen(ca 50 000,-) i utlandet! Du har en BMI på 33 og må enten spise på deg noen kilo til, eller spare til privatoperasjon. De er nemlig ikke fullt så strenge!

Gå inn på vektoperajon.no om du vil vite masse mer! Eller du kan spørre meg her, svarer over alt, jeg!

Er det forresten fastlegen som søker for deg?

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 20:49   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har fått dekket slankeoperasjon?

Opprinnelig lagt inn av Stella27, her.

Jeg har dessverre leddgikt, og har et bekket som er helt ødelagt, så jeg får ikke trent slik som de aller flere andre gjør. Å spise på seg noen kilo, det skal jeg i hvertfall ikke gjøre

Takk for tipset om siden Kitt

Opprinnelig lagt inn av Stella27, her.

Er det forresten fastlegen som søker for deg?

Jeg vet ikke helt hva trening har med dette å gjøre, men i et ordentlig program på en klinikk etc kan alle finne aktiviteter som passer for dem. Jeg har mange diagnoser og er uførepensjonist, men på Friskvernklinikken der jeg gikk ble alt dette tatt hensyn til og løpet ble lagt opp til hva jeg kunne klare!

Jepp, det er fastlegen som må søke. Det tas en del blodprøver etc på forhånd og alle diagnoser som kan ha det minste med saken å gjøre må være avklart på forhånd. Jeg fikk beskjed om å legge ved min historie og det gjorde jeg. Ble godkjent uten tvil og har nå gått ned fra 106 til 77kg siden pulverstart 29/8- 12.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 20:52   #6
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Noen som har fått dekket slankeoperasjon?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg vet ikke helt hva trening har med dette å gjøre, men i et ordentlig program på en klinikk etc kan alle finne aktiviteter som passer for dem. Jeg har mange diagnoser og er uførepensjonist, men på Friskvernklinikken der jeg gikk ble alt dette tatt hensyn til og løpet ble lagt opp til hva jeg kunne klare!

Jepp, det er fastlegen som må søke. Det tas en del blodprøver etc på forhånd og alle diagnoser som kan ha det minste med saken å gjøre må være avklart på forhånd. Jeg fikk beskjed om å legge ved min historie og det gjorde jeg. Ble godkjent uten tvil og har nå gått ned fra 106 til 77kg siden pulverstart 29/8- 12.

Grunnet til at jeg nevner dette med trening, er for at jeg får ikke trent for å gå ned den vekten jeg vil ned, og jeg vil ha problemer med å holde meg der når jeg kommer dit. Jeg vil aldri kunne klare å trene normalt på grunn av bekkenet mitt, jeg vil være heldig om jeg ikke havner i rullestol.

Men du kan jo ikke ha hatt 40 i bmi når du veide 106 kilo?

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 21:09   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har fått dekket slankeoperasjon?

Jeg hadde 37 i BMI, insulinavhengig dia2 som bare ble verre(den er nå helt borte), tynnfibernevropati, fibromyalgi, betennelser i ankler og hofter, osv osv. Trengte ikke ha over 40 med den lista, nei!

Å trene seg ned i vekt, er oppskrytt. Det hjelper veldig for å holde vekten, men det gjelder også etter en vektreduserende operasjon. Effekten av operasjonen varer bare 1.5 år ca!
Men er som sagt sikker på at det er mye du kan gjøre, bare du treffer de riktige trenerene!
Jeg begynner å trene hos en fysioterapeut neste uke. Med alle mine skader og skavanker er jeg livredd for å kunne føye ytterligere ting til listen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 21:15   #8
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Noen som har fått dekket slankeoperasjon?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg hadde 37 i BMI, insulinavhengig dia2 som bare ble verre(den er nå helt borte), tynnfibernevropati, fibromyalgi, betennelser i ankler og hofter, osv osv. Trengte ikke ha over 40 med den lista, nei!

Å trene seg ned i vekt, er oppskrytt. Det hjelper veldig for å holde vekten, men det gjelder også etter en vektreduserende operasjon. Effekten av operasjonen varer bare 1.5 år ca!
Men er som sagt sikker på at det er mye du kan gjøre, bare du treffer de riktige trenerene!
Jeg begynner å trene hos en fysioterapeut neste uke. Med alle mine skader og skavanker er jeg livredd for å kunne føye ytterligere ting til listen!

Jeg vil veldig gjerne ned til 78 kilo, der har jeg ligget før, og føler meg svært vel der. Jeg er bygget som et timeglass, så noe mindre vil jeg faktisk ikke veie, er der jeg føler meg pen.. Kanskje slankeoperasjon er en dårlig ide da... Jeg har heller ikke noe mer hjerte, ikke diabetes heller.

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 21:16   #9
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Noen som har fått dekket slankeoperasjon?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg hadde 37 i BMI, insulinavhengig dia2 som bare ble verre(den er nå helt borte), tynnfibernevropati, fibromyalgi, betennelser i ankler og hofter, osv osv. Trengte ikke ha over 40 med den lista, nei!

Å trene seg ned i vekt, er oppskrytt. Det hjelper veldig for å holde vekten, men det gjelder også etter en vektreduserende operasjon. Effekten av operasjonen varer bare 1.5 år ca!
Men er som sagt sikker på at det er mye du kan gjøre, bare du treffer de riktige trenerene!
Jeg begynner å trene hos en fysioterapeut neste uke. Med alle mine skader og skavanker er jeg livredd for å kunne føye ytterligere ting til listen!

Det blir litt feil å si at effekten av operasjonen bare varer i ca 1,5 år.
Jeg har jo stor nytte av den enda 7,5 år etter. Dette pga jeg aldri mer kan spise som jeg gjorde før pga magesekken min ikke kan ta i mot så mye mat og jeg dumper også av sukker, så det blir ikke mye snop på meg.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 21:19   #10
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Noen som har fått dekket slankeoperasjon?

Opprinnelig lagt inn av Stella27, her.

Jeg har dessverre leddgikt, og har et bekket som er helt ødelagt, så jeg får ikke trent slik som de aller flere andre gjør. Å spise på seg noen kilo, det skal jeg i hvertfall ikke gjøre

Takk for tipset om siden Kitt

Jeg tror du tilfredstiller kravene til sykdommmer med leddgikt og et ødelagt bekken jeg.
Har hatt stor nytte av gbp selv jeg. Men jeg var diger da, veide 162 kg og hadde en bmi på 53 på det største.
Gikk ned 82 kg og fikk normal bmi.
Har nok stabilisert meg opp noen få kilo, men ikke mer enn at det er greit.
Må jobbe hver dag for å holde vekta nede da, men det må man jo uansett hvordan man går ned i vekt.
Uansett så har jeg jo hjelp av minimagen min og det faktum at jeg ikke kan spise særlig mye søtt.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 21:24   #11
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Noen som har fått dekket slankeoperasjon?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Jeg tror du tilfredstiller kravene til sykdommmer med leddgikt og et ødelagt bekken jeg.
Har hatt stor nytte av gbp selv jeg. Men jeg var diger da, veide 162 kg og hadde en bmi på 53 på det største.
Gikk ned 82 kg og fikk normal bmi.
Har nok stabilisert meg opp noen få kilo, men ikke mer enn at det er greit.
Må jobbe hver dag for å holde vekta nede da, men det må man jo uansett hvordan man går ned i vekt.
Uansett så har jeg jo hjelp av minimagen min og det faktum at jeg ikke kan spise særlig mye søtt.

Jeg lurer på om jeg skal ta meg en tur til legen min, se hva han sier. Det er jo verdt forsøket. Jeg vet at ventetiden jeg laaaaaang da men.

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 13:08   #12
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Noen som har fått dekket slankeoperasjon?

Jeg synes ikke vekta di høres så skrekkelig høy ut i forhold til høyda. Er selv 1,74 og var oppe i ca 95 kg på det meste, så du er jo litt over det da. Med et lavkarbokosthold gikk jeg ned 20 kg på noen måneder, og da trente jeg ikke heller. Jeg var ikke spesielt opptatt av å være i ketose, jeg holdt meg stort sett til lavkarbo i hverdagen og skeia ut en og annen gang. Jeg ser på slankeoperasjon som et ganske alvorlig inngrep, og jeg ville vurdert alle andre muligheter før det. Det må være mye bedre om du klarer å gå ned de 20 kg ved hjelp av lavkarbo. Lykke til!

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 13:16   #13
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Noen som har fått dekket slankeoperasjon?

Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.

Jeg synes ikke vekta di høres så skrekkelig høy ut i forhold til høyda. Er selv 1,74 og var oppe i ca 95 kg på det meste, så du er jo litt over det da. Med et lavkarbokosthold gikk jeg ned 20 kg på noen måneder, og da trente jeg ikke heller. Jeg var ikke spesielt opptatt av å være i ketose, jeg holdt meg stort sett til lavkarbo i hverdagen og skeia ut en og annen gang. Jeg ser på slankeoperasjon som et ganske alvorlig inngrep, og jeg ville vurdert alle andre muligheter før det. Det må være mye bedre om du klarer å gå ned de 20 kg ved hjelp av lavkarbo. Lykke til!


Ja, jeg er egentlig så enig med deg.. Jeg gikk på ketolyse i 2011, å gikk da ned 15 kilo på ca 2 måneder. Slankeoperasjon er nok ikke noe for meg, når jeg tenker meg nøye nøye nøye om... Vet jo at det er en del komplikasjoner. Men, var litt greit å høre andres tanker

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har noen fått til marengs? Megvel Spørsmål og svar 9 06-08-11 15:13
Hvor høy BMI må man ha? (For å få dekket slankeoperasjon) paprika Spørsmål og svar 5 08-07-10 03:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no