Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Dere som ikke trener men likevel går ned

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-03-12, 13:13   #26
Viktor4u
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 87
Viktor4u er på en erverdig vei

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Hjemmetrening kan hvem som helst gjøre, det er vel kun fantasien som setter grenser

Har oxo vært hjemme med en 6 åring som ikke ville være alene mens jeg trente, det endte med veldig korte turer i nabolaget, frem og tilbake til huset, med 10 minuters sløyfer. I drittvær ble det bruk av trapper.
Styrketrening kan man fikse med sin egen kropp som vekt, her kan "Planke", Sit Ups, Push-ups etc brukes, og det trenger man ikke mye plass til eller utstyr til.

Så kom deg opp av sofaen, og begynne å trene.

Tror ikke det er avgjørende om du skal gå ned eller ikke, men i boka dvs Boka til Torkil som heter Slank Med Ketolysekuren tror jeg , står det at det er å anbefale 30 minutter trim hver dag

__________________
Viktor4u

Min Journal.. fra kjukkas til kjekkas

Viktor4u er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke helt Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 13:57   #27
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Du får jo allerede 40 minutters lett mosjon hver dag iom at du går til og fra jobben. Har du muligheten til å ta en omvei, f.eks. 10 minutter ekstra hver vei så er du allerede oppe i 1 times mosjon. Du kan jo også forsøke å få opp tempoet litt hjem fra jobb så du blir andpusten.

Ellers er jo hjemmetrening mulig.
Her har du en samling artikler og hjemmetreningsprogram
Her er også noen tips.
Selv har jeg brukt dette programmet med strikk i en periode nå mens jeg ikke har vært på treningssenteret pga en brukket tå, og syns det har fungert greit.

Om du går ned i vekt uten å trene vet du jo ikke før du har prøvd. Mange klarer det helt fint uten trening, og en del kan faktisk oppleve at vekta stagnerer mens de trener, mens andre igjen må trene for å gå ned. Uansett har kroppen godt av mosjon, så hvis du vil trene og klarer å motivere deg til litt hjemmetrening er det jo helt topp

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 15:17   #28
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Med en frisk kropp er det ganske ukomplisert;

- kroppens fettmengde justeres med kosthold

- kroppens styrke/utholdenhet justeres med trening

-

Jepp, det er min filosofi også. Dette med å trene for å øke forbrenningen er lavkaloritankegang, og ikke direkte overførbart til lavkarbo. Jeg ser at mange har kaloritankegangen dypt plantet i hjernebarken, og det er jo helt naturlig å tenke slik. Men teorien bak lavkarbo har ingenting med tilført energi kontra forbrukt energi, her snakker man mer om hva kroppen lagrer eller ei og hormoner som styrer dette.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 15:59   #29
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

ja, likevel har de to en forbindelse, for uten blodsirkulajonen som trening øker ingen forbrenning,
man spiser mer om man trener, kanskje lettere å spise for mye da også

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 16:14   #30
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

ja, likevel har de to en forbindelse, for uten blodsirkulajonen som trening øker ingen forbrenning,
man spiser mer om man trener, kanskje lettere å spise for mye da også


Det stemmer det du sier her, at uten blodsirkulasjon blir nok forbrenningen så som så...


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 16:25   #31
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Nå har jeg ikke lest alle svarene du har fått, så kanskje noen andre har svart dette før meg.

Jeg har trenet moderat i mange år, men aldri presset meg ang. kondis. Mer styrketrening, men har likevel gått ned i vekt. 24 kg siden okt ved hjelp av ketoslysediett.

Jeg har hørt at trening er gram, kosthold er kg! Så da sier det jo seg selv at det er maten du må endre, for å gå ned. Trening er godt for selvfølelsen, og så strammer det jo opp.

Jeg har begynt å trene litt hardere nå etter at jeg har gått ned, og liker det mer og mer.

Du kan fint trene i hverdagen: HJEMME.
- Ta knebøy og opp på tå når du pusser tennene.
- Ta situps i sengen
- Ta planken på gulvet
- dans til herlig musikk i stua
- gå trappa isedenfor heis om mulig

osv... Lykke til ps, flott at du går til og fra jobb!!!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 16:47   #32
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

trening er gram, kosthold er kilo, var godt sagt, Marella.
Hun Anka-dama som trener kjempemye er jo også nøye på hva og hvor mye hun spiser for å holde vekta. så de som sier det bare er å trene så blir man slank tar meget feil.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 17:14   #33
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Helt riktig. Om man er overvektig føles alt av fysisk aktivitet som et ork, og man finner all verdens unnskyldninger for å unngå det. Da synes jeg det er bedre å få kostholdet på stell, slik at vekta går nedover. Etter hvert som vekta minker, kommer viljen og overskuddet til å trene helt av seg selv, man får mer energi og overskudd og dette må brukes til noe. Jeg begynte på treningsstudio etter fire måneder på lavkarbo, noe som aldri ville ha vært aktuelt uten. Kjører nå to ganger dobbelttimer pluss en enkel spinningtime i uka, og gleder meg til hver gang. Snakker om forskjell fra i fjor på samme tid!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 17:15   #34
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

jeg gikk ned de kiloene jeg skulle ned uten å trene. har begynt å trene nå, men er litt pysete av meg og tør rett og slett ikke å trene i studio med mange andre, så jeg ble veldig glad da jeg fant multigym på coop obs til 2000 kr. nå trener jeg på den og ser på tv samtidig

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 17:23   #35
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Ja Index, å ha elendig kroppsbilde og tvinge seg på treningssenter, og mistrives veldig, er bedre å unngå om man ikke overkommer den kjipe følelsen, synes jeg. Heller trene et sted andre også ser ut som en selv eller vente til en går ned nok til å føle seg bedre og gå turer imens. Når jeg ser tykke mennesker jogge tenker jeg at de sliter unødig mye, det må jo belaste kroppen mye og skape skader. Tålmodighet er noe jeg gjerne skulle gitt alle som trenger det i gave om jeg kunne. Troen på at kostholdet en har bringer en i mål skulle være nok til å holde motet oppe. Når jeg har trengt å gå ned har jeg ikke sett på hvordan jeg ser ut men bare hatt i tankene mitt fremtidige slanke utseende for ikke å vemmes og føle meg dårlig og kanskje gi opp av den dårlige følelsen.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 19:52   #36
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned

Da mi jente var i den aldren hadde hun sykkel og sparkesykkel. HUn syklet og jeg gikk fort, løp ved siden av. Det virket godt for oss Lykke til

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere? Tiril77 Lavkarbo generelt 30 05-04-11 14:55
Hvor mye trener dere når dere går på ketolyse? (Helt ny her og lurer jo litt) Bubbla Ketolysekuren 24 09-02-10 00:01
Kanskje ketolyse ikke er noe for meg likevel? Lille-Lulle Ketolysekuren 10 28-09-08 13:05
Hva trener dere, og når på dagen trener dere? Chumpsy Lavkarbo generelt 7 08-08-05 20:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no