Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Stive muskler, what to do?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-12-08, 16:58   #26
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Stive muskler, what to do?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Jeg prøvde "body pump" for en tid siden (vær snille og ikke si det til noen), og det er faktisk bra trening Ikke noe for meg - jeg er altfor tøff for slikt - men bra trening


Hvis du hadde sett min Body Pump instruktør hadde du ikke sagt at du er for tøff HAN er tøffere en toget og jeg tror enhver mann kunne tenkt seg en slik kropp (som en gresk gud) !


PS ... skjønte at det var en spøk, men jeg kunne bare ikke lavære å kommentere.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 18:08   #27
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Stive muskler, what to do?

Takk Nille for godt svar! Ja for jeg reagerte på den kommentaren til venninna mi sjøl, syntes det hørtes merkelig ut.. For øyeblikket trener med med 2,5 kg på hver side. Lite, men jeg vil ta det rolig til å begynne med. Hopper snart opp til 3 kg Er vel greit å nevne at jeg er SUPERsvak i armene! Jeg, på 90 kg blir knuust i "håndbak" av ei venninne på 50 kg, og hun er liiiiten

Snakka med ei ny venninne idag, og hun også reagerte på at jeg trente så svark! Hun sa det var viktig å virkelig pushe på, for det er eneste måten å bygge muskler på..! Jeg forstår ærlig talt ikke logikken deres jeg. Så lenge jeg kjenner det i musklene neste dag, mener jeg at jeg har gjort en god nok jobb uten å presse meg selv til det uendelige. Trening skal jo være gøy!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 20:31   #28
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Stive muskler, what to do?

Body pump treningen fungerer litt annerledes en vanlig vekt/styrketrening. Det er stor forskjell fra 2.5 kg på hver side og så øke med 1 hel kilo på hver side. Det beste er å ta ekstra vekter på der du klarer det og vente der du ikke klarer. Man må jo presse seg litt etterhvert, men du er enda ny og ta kan du godt ta det litt rolig. Prøv deg frem. Dessuten skal en god intruktør fortelle deg hvor det er best å øke vektene først. Snakk med h*n du (det er det de er der for !)- og ikke bry deg om hva venninnene dine sier.


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 23:17   #29
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Stive muskler, what to do?

Helt enig Føler nesten litt gruppepress fra dem, hehe

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 19:27   #30
Annhild
Medlem
 
Annhild sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Molde
Alder: 51
Innlegg: 97
Annhild er på en erverdig vei

Sv: Stive muskler, what to do?

Bruk litt extra med magnesium å smør deg med Delisan krem....den er super til stive å ømme muskler Fås i helsekost.

__________________
10 kg er nådd
Men aldri tilbake til mitt gamle jeg
Annhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 08:07   #31
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Stive muskler, what to do?

God næring og drikke umiddelbart etter trening er viktig for restitusjon og mindre stølhet. Om du finner en proteindrikk som funker etter trening så bruk det. Evt spe på med feks cocosa. Fett etter trening er nok undervurdert.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:52   #32
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Stive muskler, what to do?

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

Fett etter trening er nok undervurdert.

Selv om man ikke spiser lavkarbo?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 16:36   #33
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Stive muskler, what to do?

nja om man ikke er på lavkarbo men på høykarbo så utnytter ikke kroppen fettet på samme måte. Så da vet jeg ikke. Leste om at kroppen ila en fettadapsjon (kostholdsomlegging feks) også øker mengden fett i musklene som brukes til energi. Det å ha energien lagret der den trengs er viktig for utholdenhet.

På lavkarbo øker jo basis fettforbrenning, det tar fort 6 uker, men etter denne overgangen er iallefall fett positivt.

Men protein er viktigst etter trening. Jeg inntar også sukker samtidig, som eneste gang jeg inntar særlig karbs. Da fyller jeg på karbolagre jeg trenger for min trening, ellers er det strikt lavkarbo.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 19:19   #34
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Stive muskler, what to do?

Lurte på en ting til.. Hvor mye skal til for at man legger på seg muskler? Skal vel en del til? For jeg spiser høykarbo sunt, trener hver dag, men går ikke ned i vekt.. Kaan der være fordi jeg bygger muskler? Men har bare trent i 2 uker (hver dag), føler det er litt tidlig for å få muskler...

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 01:14   #35
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Stive muskler, what to do?

Eneste kontrollen du har, er midjemålet. For å få noe særlig synlig muskelatur skal du trener en hel del over lang tid.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 02:34   #36
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Stive muskler, what to do?

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Lurte på en ting til.. Hvor mye skal til for at man legger på seg muskler? Skal vel en del til? For jeg spiser høykarbo sunt, trener hver dag, men går ikke ned i vekt.. Kaan der være fordi jeg bygger muskler? Men har bare trent i 2 uker (hver dag), føler det er litt tidlig for å få muskler...

Sjekk fettprosenten din jevnlig.

I alle fall vil muskeltilveksten være størst den første tiden. Påstanden "alt funker på nybegynnere" er nokså sann . Etter hvert som kroppen tilpasser seg de nye kravene, vil den slutte å bygge muskler og forsøke å stabilisere seg på det nivået.

Jeg vil tillegge at trening er ingen som helst garanti for å miste kroppsfett, det kan like godt gjøre vondt verre.

  Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 03:39   #37
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Stive muskler, what to do?

Vel, idag gikk jeg ned en kilo, weee Kjekt! Men jeg tror trening er bra for meg, bygge et grunnlag av muskler. Ikke synlige, men bare for forbrenningen skjyld... Hvordan sjekker jeg fettprosenten min, uten å betale dyre dommer for å besøke legen?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 09:41   #38
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Stive muskler, what to do?

Du kan kjøpe fettklype. Et mystisk redskap som selges hos flere helsekostbutikker

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bygge muskler med strikker? Araya Trening 6 20-07-08 14:09
Muskler - hvordan? indi Trening 31 10-03-08 20:00
Muskler forbrenner fett ... nellie Spørsmål og svar 1 08-02-08 13:09
Forskjell på fett & muskler Nille Trening 11 14-09-05 22:11
Muskler og ketose Oda Trening 3 30-08-05 10:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no