Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Ketolyse og trening

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-11-08, 18:32   #26
Sepia
Medlem
 
Sepia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nær Bergen
Alder: 47
Innlegg: 57
Sepia er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og trening

Nå har jeg trent på ketolyse-kosthold i tre mnd. Den største forskjellen er at jeg går mye fortere "tom" enn før, og da spseielt i tunge intervaller (strak oppover f. eks. 13 av max 15 på mølla). Og jeg merker at når jeg går tom, øker pulsen, veldig.

Kanskje jeg hadde en dårlig dag i går, ja. Men treneren min har "slitt" med å få pulsen min opp i 160-170 på mølla, har rett og slett måtte opp i strak motbakke for å få det til. Han er en smule skeptisk til trening på tomme glykogen-lagre og skulle nok teste meg litt i går. Og pulsen føk opp i over 170 og opp i 185 (!) der jeg før har lagt på max. 170.

Men har ikke noe bastant konklusjon. Om 14 dager tar vi testen om igjen og da får vi se. Skal i hvertfall bevise for han at man kan trene hardt på lav-karbo!

__________________





Sepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 21:11   #27
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolyse og trening

For meg er det kjempestor forskjell på å trene med og uten karber i kosten, jeg har prøvd begge deler - og trening i ketose var et sjokk for meg!
Måtte skru ned vesentlig på tempoet og pulsen var de første gangene skyhøy!! Men, det kommer seg Jeg er nå i min sjuende uke, pulsen er helt normal igjen og er på vei opp igjen i tempo.
Mulig dette er inividuelt - og at oppleves forskjellig fra person til person?

Jeg løper også 4x4 på mølla for det meste, hvor jeg med karber løper 13 i dragene - og nå er jeg på 9,5 - var nede i 8... - skrur opp litt for hver gang nå.

Jeg er også enig med Runegutt at en kan trene lenge og mye på lavkarbo - det har også jeg gjort, og mitt mål er å komme dit igjen - for da fungerer jeg best.
Har aldri drukket noe annet enn vann under eller etter aktivitet - og jeg har løpt maraton flere ganger.

Og det skal jeg gjøre igjen - til sommeren

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 22:22   #28
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketolyse og trening

Jeg lurer på en ting...

Hva er målet?

Ned i vekt, eller gymchampion på tredemølle?

De utelukker hverandre ikke nødvendigvis, men det lønner seg som regel å sikte etter en ting om gangen.

  Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 22:45   #29
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolyse og trening

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Jeg lurer på en ting...

Hva er målet?

Ned i vekt, eller gymchampion på tredemølle?

De utelukker hverandre ikke nødvendigvis, men det lønner seg som regel å sikte etter en ting om gangen.

Riktig det, Bulldog. En ting om gangen - og det er for meg akkurat nå, vekta.
Men det betyr ikke at jeg slutter å trene - og syns det er helt ok akkurat nå at jeg må skru ned på tempoet.
I tellegg så trener jeg styrke - og der er det jo bare å trene på

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 22:53   #30
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketolyse og trening

sakser litt fra trim.no. er ikke ekspert og kan ikke stå inne for holdbarheten, men det høres i hvertfall fornuftig ut for meg:

**
"Mange misforstår forskjellen på slanking og trening. Trening i seg selv gir ikke noe vekttap, snarere tvert imot. Startes trening vil ofte dette medføre en økning i muskelmasse og kroppsvekt. Matlysten og kaloribehovet øker parallellt med treningsmegden og innsatsen. Fysisk aktivitet er et nyttig hjelpemiddel for å øke kaloriforbruket og er den primære forbruker av energi i organismen vår. For å oppnå slankeeffekt må et slankeprogram benyttes, og det må bygge på styring og kontroll av kostholdet i forhold til energiforbruket. Trening behøver ikke å inngå i et slankeopplegg for at det skal fungere effektivt.

Argumenter for å benytte trening i slankeopplegg:
kan være at en bevarer mest mulig muskelmasse og kan spise en større matmengde og likevel gå ned i vekt. Her er det viktig å være klar over at en uansett matmengde vil oppleve den samme sulten, for kaloriene forbrukes av aktiviteten og det samme kalorimessige underskuddet oppstår.
Argumenter som taler mot trening i slankeopplegg:
kan være faren for belastningsskader som øker parallellt med reduksjonen av kroppens overskudd. Kroppens overskudd avtar når kalorimengden reduseres eller i større grad forbrukes ved aktivitet. Faren er spesielt stor dersom den som skal slanke seg ikke trener fra før av, men skal starte treningen samtidig med slankingen. Slankingen vil som nevnt redusere kroppens overskudd og med det muligheten og evnen til å få framgang fra treningen.

  • Idrettsutøvere som ønsker økning fra treningen sin bør ikke slanke seg i de peridoer der de trener for å oppnå framgang.
  • Trening og slanking kan utføres med samme målsetning, de reduserer begge kroppens overskudd, men fører til ulik påvirkning og er på kollisjonskurs dersom utøveren søker noe mer enn å forbruke mer kalorier i forhold til slanking.
  • Slanking må skje over tid."

  Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 23:07   #31
Sepia
Medlem
 
Sepia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nær Bergen
Alder: 47
Innlegg: 57
Sepia er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og trening

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Jeg lurer på en ting...

Hva er målet?

Ned i vekt, eller gymchampion på tredemølle?

De utelukker hverandre ikke nødvendigvis, men det lønner seg som regel å sikte etter en ting om gangen.

Helt klart ned i vekt!!
Ble bare veldig overrasket over at det har gått "på ned"... Har egentlig trent jevnt og trutt hele tiden på ketolyse, men kanskje jeg har lurt meg selv litt?
Grunnen til at jeg ønsker å fortsette med trening er vel en mix av god samvittighet, velvære, gode vaner, godt for hjerte og kropp og selvsagt økt forbrenning! Tror nok maten jeg spiser har mer å si for vekten enn treningen, ja.
Har vært sofasliter i maaange år og har det bedre med meg selv nå når jeg har trent fast ca. tre ganger i uken de siste to årene.

Kjempe-tusen takk for svar!

__________________





Sepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 00:00   #32
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og trening

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Jeg lurer på en ting...

Hva er målet?

Ned i vekt, eller gymchampion på tredemølle?

De utelukker hverandre ikke nødvendigvis, men det lønner seg som regel å sikte etter en ting om gangen.

Eller ja takk, begge deler

http://www.universitetsavisa.no/ua_l...e2de4.92334778

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 18:16   #33
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketolyse og trening

Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.

Eller ja takk, begge deler

http://www.universitetsavisa.no/ua_l...e2de4.92334778

Intervalltrening er bra? Det er vel strengt tatt ikke nyheter

  Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 16:16   #34
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolyse og trening

Jeg har nå vært i ketose siden 20 september - og treningen går nå veldig bra!
Jeg kan nå trene omtrent like mye - men ikke like hardt - som før.
Så for min del så har det vært en tilvenning - eller opptrening kanskje - å trene med fettforbrenning.

Så til alle dere nye - som trener i ketose - hold ut! Sett ned tempoet og tren det du klarer, etter 4-6 uker så blir alt mye bedere

Lykke til!

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 13:35   #35
Feelgood
Nytt Medlem
 
Feelgood sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nedre Eiker
Innlegg: 9
Feelgood er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og trening

Noen som trener Pilates?

Passe krevende i starten av Ketolysekuren?

Liker ellers å gå/jogge intervall.

__________________
Feelgood er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 22:31   #36
storeulv
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 9
storeulv er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og trening

Har vært i ketose siden november nå. Gått ned 10 kg totalt så er fornøyd med det. De 2 siste mnd har det gått veldig sakte nedover. Trenger ganske hardt med spinning og sykkel på rulle. Økter på opp til 2 timer med ganske harde intervaller. Dette går stort sett bra, men har dager der det kan være vanskelig å komme over 80% i puls. Er denne typen trening og ketose en dårlig kombinasjon for å oppnå vekttap el bør jeg heller gå over til en kost med litt mer karbo. noen som har tips?

storeulv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Svar

Emneord
trening ketolysekuren


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse og trening Sanko Trening 3 12-06-08 13:51
Trening på ketolyse Lisekir Ketolysekuren 9 20-03-08 11:23
Ketolyse og trening Evita Ketolysekuren 5 12-11-07 13:49
Trening og ketolyse Esselte Ketolysekuren 5 05-09-07 15:53
Trening og Ketolyse Larsie Ketolysekuren 4 28-03-06 10:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no