Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Trening til løp

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-06-12, 22:43   #26
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Trening til løp

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

fikk til å jogge 1 minutt for første gang på lenge her en dag. Men pulsen min skjøt i været (maskinen begynte å si at den var farlig høy - 170). Jeg følte at jeg kunne gi mer. Det jeg har klart å finne ut er at det skal være helt greit, så lenge jeg ikke er kvalm, det går rundt for meg osv. Har jeg forstått ting rett?

Hvorfor er 170 farlig høyt? Hva er makspulsen din? Min makspuls ligger på 194 (eller mer - jeg har målt 194, og jeg er ikke sikker på at jeg ikke kunne klare et par slag til) og jeg kommer glatt opp i 170 bare på luntejogging...
Husk at beregnet makspuls etter "220-alder" har en feilmargin på +/-20, så den metoden er temmelig verdiløs....

Ja, du har nådd makspulsen når du spyr. Og nei, det er ikke farlig med mindre du har dårlig hjerte - bare fryktelig ubehagelig og ikke noe du gjør ofte, frivillig.

Bare slapp av og jogg, du.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 01:14   #27
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Trening til løp

Takk Mofe og smgj!

Jeg skal se å så få den løpinga i gang... forsiktig. Nå må jeg bare finne ut av hvordan jeg skal finne ut av det løpeprogrammet. Kanskje jeg til å begynne med kan løpe mellom to lyktestolper og så gå mellom 3 og så videre. Og kanskje finne en oppoverbakke å ta intervaller på. Jeg skal jo ikke trene målrettet mot en tid, men bare prøve å få til å løpe mer en ett minutt i strekk. Jeg håper at den treningen kan hjelpe meg på den veien. Kan jo ikke være bortkasta.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 07:38   #28
lavkarbofatso
Nytt Medlem
 
lavkarbofatso sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 3
lavkarbofatso er på en erverdig vei

Sv: Trening til løp

Timich! Er du fra Kristiansand? Hvis det har vi jo terrengkarusellen. Det er alt fra 3,2 til 10 km lange løp, hver torsdag. Er veldig gøy, vil anbefale deg å prøve. Har du konkurranseinstinkt vil du få godt utbytte av treningen hver torsdag

__________________
lavkarbofatso er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 09:49   #29
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Trening til løp

Jeg kjøpte meg en timer som piper på tidene. Kjører tabata i motbakke 20sek løp/spurt, 10sek hvile. 4min. Jæ... Men raskt over. Følg oss i denne tråden:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52317

Her er timeren:
http://www.gymboss.com/

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 10:39   #30
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Trening til løp

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Jeg kjøpte meg en timer som piper på tidene. Kjører tabata i motbakke 20sek løp/spurt, 10sek hvile. 4min. Jæ... Men raskt over. Følg oss i denne tråden:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52317

Her er timeren:
http://www.gymboss.com/

Takk VSB! Jeg skal se litt på timere. Tenkte det måtte finnes noe så smart å finne der ute.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 17:15   #31
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trening til løp

Opprinnelig lagt inn av lavkarbofatso, her.

Timich! Er du fra Kristiansand? Hvis det har vi jo terrengkarusellen. Det er alt fra 3,2 til 10 km lange løp, hver torsdag. Er veldig gøy, vil anbefale deg å prøve. Har du konkurranseinstinkt vil du få godt utbytte av treningen hver torsdag

Nei, jeg bor i Valle... Kristiansand er jo byen vi drar til, men det blir litt langt for ei kveldstrening Men skulle gjerne ha vært med både på dette og på fellestreningene fram mot sommerløpet (de arrangeres vel på ulike steder hver uke nå fram mot løpet).

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 17:21   #32
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trening til løp

Milena: Så gøy at du også prøver det løpeprogrammet Jeg gjør det slik rent praktisk at jeg pugger "dagens økt" før jeg går ut (det er ikke såååå innviklet da, så jeg klarer å huske det), og så bruker jeg klokka aktivt hele tiden - den sitter jo på armen, så det er ikke så mye stress å kikke ned på den syns jeg. Jeg følger altså med på alle minuttene slik de står i programmet, jeg syns det var så greit å følge et ferdig opplegg. Mange ganger kjenner jeg at jeg kunne løpt lenger, men programmet tvinger meg til å ta en pause - og det tror jeg er bra med tanke på eventuelle skader. Kondisjonen klarer mer, men knær og legger skal også henge med
Som de andre sier så er ikke 170 avskrekkende høyt i puls, jeg løper stort sett med en puls på rundt 180. Og jeg vet at jeg har mer å gå på Det viktigste er at du kjenner dine egne "soner" og vet hvordan du skal trene i dem. Pulsklokke er lurt!

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 21:33   #33
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Trening til løp

Opprinnelig lagt inn av timich, her.

Milena: Så gøy at du også prøver det løpeprogrammet Jeg gjør det slik rent praktisk at jeg pugger "dagens økt" før jeg går ut (det er ikke såååå innviklet da, så jeg klarer å huske det), og så bruker jeg klokka aktivt hele tiden - den sitter jo på armen, så det er ikke så mye stress å kikke ned på den syns jeg. Jeg følger altså med på alle minuttene slik de står i programmet, jeg syns det var så greit å følge et ferdig opplegg. Mange ganger kjenner jeg at jeg kunne løpt lenger, men programmet tvinger meg til å ta en pause - og det tror jeg er bra med tanke på eventuelle skader. Kondisjonen klarer mer, men knær og legger skal også henge med
Som de andre sier så er ikke 170 avskrekkende høyt i puls, jeg løper stort sett med en puls på rundt 180. Og jeg vet at jeg har mer å gå på Det viktigste er at du kjenner dine egne "soner" og vet hvordan du skal trene i dem. Pulsklokke er lurt!

Takker, takker. Det er herlig å få så mye nyttig informasjon fra dere alle. I dag så brukte jeg lyktestolpene som mål. Ble jo ikke mye jogging. Men i forhold til at jeg så vidt kom rundt med gåing mindre enn 2 mnd siden så er jeg mer enn fornøyd.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 22:58   #34
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Trening til løp

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Kanskje jeg til å begynne med kan løpe mellom to lyktestolper og så gå mellom 3 og så videre.

Sånn begynte jeg den gangen jeg begynte å jogge, funka helt fint det. Jogget helt greit 5 km etter en tid, det lengste jeg jogget var 8 km. Dessverre tok løpslysten litt overhånd og jeg jogget en del på asfalt og det endte med såpass hoftesmerter hver gang jeg prøvde å løpe litt at jeg kuttet det helt ut og har aldri klart å begynne igjen.

Har litt lyst til å jogge litt igjen, men må nok holde meg på grus og stier heretter.

Har du lest "Født til å løpe" av Cristopher McDougall? Jeg slukte den fra perm til perm på noen få dager! Anbefales!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 23:32   #35
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trening til løp

Da er løpet vel overstått Jeg kom meg godt gjennom, men det var VARMT å løpe i dag!! Fikk sluttid 1 t 3 min, jeg er veldig fornøyd

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 00:00   #36
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Trening til løp

Opprinnelig lagt inn av timich, her.

Da er løpet vel overstått Jeg kom meg godt gjennom, men det var VARMT å løpe i dag!! Fikk sluttid 1 t 3 min, jeg er veldig fornøyd

Gratulerer! *Respekt!*
Fin tid også, synes jeg.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 09:52   #37
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Trening til løp

Opprinnelig lagt inn av timich, her.

Da er løpet vel overstått Jeg kom meg godt gjennom, men det var VARMT å løpe i dag!! Fikk sluttid 1 t 3 min, jeg er veldig fornøyd

Gratulerer ,så gøy med flott gjennomført løp

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 12:24   #38
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Trening til løp

Gratulerer

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 13:37   #39
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Trening til løp

Bra jobba! Og tiden står det respekt av! Går ut fra at du stiller neste år også, og skreller av enda noen minutter på tida?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fitnessbloggen: Ustabil trening og "core"-trening gamlebyen Trening 0 13-04-12 08:48
Trening og mat etter trening Carmine Trening 12 30-09-11 22:20
Trening Newstart Lavkarbo generelt 0 30-04-11 21:10
Kildehenvisning til ketose og trening (puls) og lavkarbo og trening? wollafruen Trening 6 23-03-11 08:35
Trening kristweh Ketolysekuren 12 22-09-07 16:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no