Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Gi jernet på lavkarbo

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-02-06, 21:59   #1
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Gi jernet på lavkarbo

Hvordan bør jeg best forberede meg til trening på lavkarbodiett? JEg merker jeg ikke har den utholdenheten jeg hadde før. Før kunne jeg kjøre gløping på tredemølla i 100 min uten problem, men etter at jeg begynte med lavkarbo holder det hardt om jeg greier 1 time. Blir så fort tom for energi. Må virkelig slite de siste 10-15 min..
Hva bør jeg gjøre for å få opp energien uten å gå utenfor dietten? Da jeg gikk på lavkaloridiett var det havregrøt om morran før trening og proteinshaker og raske karbs som rosiner etter trening. Det funka fint. Men hva nå? Kan jo fremdeles ta proteinshaken da, men det funker ikke som førtreningsmat. Har prøvd.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 03:44   #2
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Gi jernet på lavkarbo

Ta to skjeer med olje en halv time før trening. dette kan føre til at fettforbrenningen kommer igang og virker fettforbrenningen så har du energi under trening. Det er mulig at du trenger litt tid til å venne kroppen til å forbrenne fettet under trening. Men når du nå holder ut en hel time så er du jo uansett ganske sprek da

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 09:12   #3
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Gi jernet på lavkarbo

Olje og ikke noe annet? Jeg bør vel spise frokost også? Eller er det greit med en proteinshake og så olje? Lurer på om jeg greier å hive i meg olje sånn rett ned. Skal prøve. Og tusen takk for tipset!

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 09:19   #4
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Gi jernet på lavkarbo

Du bør rett og slett ikke løpe så lenge, det er faktisk godt gjort å holde så lenge som en time. Kan det være et alternativ for deg å gå over til intervalltrening som 4x4 eller lignene som varer ca 30 min. Intervall trening er bedre for fettforbrenning og oksygenopptak.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 09:24   #5
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Gi jernet på lavkarbo

Jeg løper ikke i 60-100 min. Jeg GLØPER dvs gå-løper. Det er jo intervalltrening. Ekke i så god form at jeg kan løpe non-stopp i 100 min altså. Greier jeg 2 mins løping i strekk er jeg stolt av meg sjøl. Ellers er det 3 min rask gange mellom alle løpeintervallene. Hastighet på gåinga ligger som regel på 6 km i timen og løpinga på 8. Så jeg er absolutt ingen atlet!

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 11:10   #6
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Gi jernet på lavkarbo

Ren olje går greit hvis du skyller ned med vann. Det gjør jeg.... Linfrøolje smaker akkurat som tran!

  Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 12:04   #7
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Gi jernet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Jeg løper ikke i 60-100 min. Jeg GLØPER dvs gå-løper. Det er jo intervalltrening. Ekke i så god form at jeg kan løpe non-stopp i 100 min altså. Greier jeg 2 mins løping i strekk er jeg stolt av meg sjøl. Ellers er det 3 min rask gange mellom alle løpeintervallene. Hastighet på gåinga ligger som regel på 6 km i timen og løpinga på 8. Så jeg er absolutt ingen atlet!

AHA du er en gågger .

Jeg anbefaler å øke intensiteten på intervallene og korte ned på treningstiden. Det er mye bedre både hormonmessig og for etterbrenning.
prøv 2 min løping med så høy intensitet som du klarer og så 2 min gåing. Gjør dette i 30 min og du har sannsynligvis gjennomført en mye bedre treningsøkt enn din vanlige økt på 115 min. Jeg skal forøvrig forsøke å følge mitt eget råd når det lir mer ut på våren. pr dato har jeg nok med styrketreningen.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 18:20   #8
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Gi jernet på lavkarbo

Trener du rett etter at du står opp trenger du ikke mer enn ett par skjeer med olje. Ett skikkelig måltid skal du ta rett etter trening.
Skulle du bli svimmel under trening så er det bare å sette ned intensiteten en liten stund så kommer du deg igjen

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 18:27   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Gi jernet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Ren olje går greit hvis du skyller ned med vann. Det gjør jeg.... Linfrøolje smaker akkurat som tran!



Bare en liten digresjon:

....ehh.... om den smaker som tran tror jeg muligens den er harsk/dårlig. Linfrøolje skal IKKE smake tran !! Den smaker mildt og bittelitt "nøtteaktig". Men den blir veldig fort harsk om den ikke oppbevares mørkt og kjølig med korken godt skrudd igjen..... Den er aller best fersk.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 18:35   #10
kjøttklumpen
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 39
Innlegg: 111
kjøttklumpen er ny på veien

Sv: Gi jernet på lavkarbo

Dette er litt offtopic men jeg spør alikavel.
Hvordan er det med styrketrening på lavkarbo? Går det ann å bygge styrke og muskelvolum i samme grad som på vanlig "bondekost"?
Lavinsensitets trening over mange timer? Som en fjelltur eller lignende. Er det akseptert eller kan det gi muskelsvinn?

Jeg bruker å spise litt karbs rett etter styrketrening. Det føles som kroppen skriker etter rask energi.

kjøttklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 18:51   #11
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Gi jernet på lavkarbo

du kan ha oljen i prottis-shaken din vel? Jeg har litt rapsolje i smoothien min...smaker ittno!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 19:40   #12
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Gi jernet på lavkarbo

Takk for mange gode tips. Jeg skal prøve olje i prottis, men tror ikke jeg greier den rett fra skjea altså. Har lett for å bli kvalm av sånt jeg.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 20:18   #13
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Gi jernet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nille



Bare en liten digresjon:

....ehh.... om den smaker som tran tror jeg muligens den er harsk/dårlig. Linfrøolje skal IKKE smake tran !! Den smaker mildt og bittelitt "nøtteaktig". Men den blir veldig fort harsk om den ikke oppbevares mørkt og kjølig med korken godt skrudd igjen..... Den er aller best fersk.

Jeg åpnet flaska i dag, og den har stått mørkt. Utløpsdato i mai.

  Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 22:49   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Gi jernet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Jeg åpnet flaska i dag, og den har stått mørkt. Utløpsdato i mai.

Ja, men om butikken du kjøpe den i har hatt den stående i romtemperatur under lysstoffrøra i butikken vet du......Det forkorter holdbarheten veldig. Det er jo ikke noe vi kan kontrollere Mente ikke at det var din skyld altså, - den skal bare ikke smake tran........

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 22:55   #15
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Gi jernet på lavkarbo

Det er nesten et halvt år siden jeg kjøpte den, og den har stått innerst i skapet siden da... Den smaker ikke helt tran heller da, men den smaker slett ikke nøttekake...

  Svar med sitat
Gammel 18-02-06, 00:25   #16
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Gi jernet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av kjøttklumpen

Dette er litt offtopic men jeg spør alikavel.
Hvordan er det med styrketrening på lavkarbo? Går det ann å bygge styrke og muskelvolum i samme grad som på vanlig "bondekost"?
Lavinsensitets trening over mange timer? Som en fjelltur eller lignende. Er det akseptert eller kan det gi muskelsvinn?

Jeg bruker å spise litt karbs rett etter styrketrening. Det føles som kroppen skriker etter rask energi.

Jeg fikk svære muskler i beina av å sykle med lav frekvens og tungt gir i mange timer.
Du får mer markerte muskler av lavkarbokost fordi du tømmer glukogenlagrene. Lavkarbokost funker bedre på muskelbygging på grunn av mye protein i dietten. Du må bare bytte ut karbohydratene med fett som energikilde.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 18-02-06, 02:11   #17
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Gi jernet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av kjøttklumpen

Dette er litt offtopic men jeg spør alikavel.
Hvordan er det med styrketrening på lavkarbo? Går det ann å bygge styrke og muskelvolum i samme grad som på vanlig "bondekost"?
Lavinsensitets trening over mange timer? Som en fjelltur eller lignende. Er det akseptert eller kan det gi muskelsvinn?

Jeg bruker å spise litt karbs rett etter styrketrening. Det føles som kroppen skriker etter rask energi.

Ja det går ann å bygge muskler på lavkarbo kost, men hvis hoved målet er styrkeøkning og masseøkning, så ville jeg ha spist mer karbs og følgelig fått med en god del fett på kjøpet. Lavintensitets trening over mange timer er helt perfekt når du er i fettforbrbrenningsmodus. hvis kroppen roper etter karbs etter trening har du trent for lenge. anbefalt treningstid er 30 min med høy intensitet som styrketrening og max en time hvis man er i god form. Mange rep vil tømme muslklenes glukose lager så da går man tom. det er helt naturlig det siden man har lite tilgjengelig glukose (karbs).

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 18-02-06, 18:44   #18
Sturemmt
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Fyllingsdalen
Alder: 38
Innlegg: 166
Sturemmt er ny på veien

Sv: Gi jernet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Begod

Du bør rett og slett ikke løpe så lenge, det er faktisk godt gjort å holde så lenge som en time. Kan det være et alternativ for deg å gå over til intervalltrening som 4x4 eller lignene som varer ca 30 min. Intervall trening er bedre for fettforbrenning og oksygenopptak.

Hvorfor har jeg hørt det motsatte da? At det er mer effektivt for forbrenningen å løpe rolig lenge (f.eks 60 min), enn det er å løpe rask ikke så lenge (f.eks 30 min). Har også hørt at fettforbrenningen i gjennomsnitt starter etter 42 minutters trening. Er jeg altså helt på jordet?

__________________

Sturemmt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-02-06, 18:58   #19
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Gi jernet på lavkarbo

Men når man forbrenner fett fra starten (som man jo gjør i ketose), er det ikke da bedre å trene litt hardere og litt kortere istedenfor å dra det ut og tømme seg skikkelig?

  Svar med sitat
Gammel 18-02-06, 19:21   #20
Sturemmt
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Fyllingsdalen
Alder: 38
Innlegg: 166
Sturemmt er ny på veien

Sv: Gi jernet på lavkarbo

Så de 42 minuttene gjelder ikke for oss lavkarboere?

__________________

Sturemmt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-02-06, 19:46   #21
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Gi jernet på lavkarbo

Jeg leste ( i Mens Health) ang. en undersøkelse vedrørende fettforbrenning kontra glukoseforbrenning i kroppen under trening. Undersøkelser viser at det faktisk ikke er stor forskjell om du trener i kort eller lang tid. De mente at de første 20 min forbrant man ca. 53% glukose og 47% fett. Etter ca 20 min snudde forholdet. Da ca. 53% fett og 47% glukose.... Det blir ca 50/50.
Det ble derfor anbefalt at det var like lurt å trene to korte økter per. dag....( ca. 15 min x 2) Evnt. gå til og fra jobb....
Dette handler selvfølgelig ikke om kondisjon, men hvis man trener for å forbrenne fett

  Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 17:06   #22
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Gi jernet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Remi Sture

Hvorfor har jeg hørt det motsatte da? At det er mer effektivt for forbrenningen å løpe rolig lenge (f.eks 60 min), enn det er å løpe rask ikke så lenge (f.eks 30 min). Har også hørt at fettforbrenningen i gjennomsnitt starter etter 42 minutters trening. Er jeg altså helt på jordet?

For det første når man spiser lavkarbo kan du se bort fra de 42 minuttene , vi forbrenner fett hele tiden. Spier du vanlig så er det sikkert korrekt.

For det andre når man trener intensivt som styrketrening eller intervalltrening vil man få en etterbrenning som kan vare opptil 24 timer og det er der den store forskjellen ligger. men for å få full utnyttelse av denne effekten så må man ha en relativt kort økt , man må gi seg når utslippet av veksthormon er på topp.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 17:16   #23
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Gi jernet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Aadi

Jeg leste ( i Mens Health) ang. en undersøkelse vedrørende fettforbrenning kontra glukoseforbrenning i kroppen under trening. Undersøkelser viser at det faktisk ikke er stor forskjell om du trener i kort eller lang tid. De mente at de første 20 min forbrant man ca. 53% glukose og 47% fett. Etter ca 20 min snudde forholdet. Da ca. 53% fett og 47% glukose.... Det blir ca 50/50.
Det ble derfor anbefalt at det var like lurt å trene to korte økter per. dag....( ca. 15 min x 2) Evnt. gå til og fra jobb....
Dette handler selvfølgelig ikke om kondisjon, men hvis man trener for å forbrenne fett

Anntar at dette gjelder for folk med et karbo basert kosthold. Virker som en litt merkelig konklusjon, siden man vil forbrenne glukose ved høy intensitet og fett ved lavintensitet. Dvs går du så forbrenner du fett og ved jogging så forbrenne glukose.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 18:39   #24
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Gi jernet på lavkarbo

Sitat:

Anntar at dette gjelder for folk med et karbo basert kosthold. Virker som en litt merkelig konklusjon, siden man vil forbrenne glukose ved høy intensitet og fett ved lavintensitet. Dvs går du så forbrenner du fett og ved jogging så forbrenne glukose.

Poenget mitt er at.. man forbrenner nødvenigvis ikke mer fett fordi om man trener lenge....
Selvom man på lavkarb brenner mer fett.. hele tiden. En med karbobasert kost forbrenner oxo fett hele tiden, men ikke i så stor grad.
Farten på løpingen har noe å si, aerobt kontra anaerobt. Man bør ha lavt intensitet med så lite glukose igjen i muskelaturen.

Det var igrunn for å vise at all aktivitet er bra- men man bør ikke overdrive fordi man forbrenner fett likevel

  Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 21:07   #25
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Gi jernet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Aadi

Poenget mitt er at.. man forbrenner nødvenigvis ikke mer fett fordi om man trener lenge....
Selvom man på lavkarb brenner mer fett.. hele tiden. En med karbobasert kost forbrenner oxo fett hele tiden, men ikke i så stor grad.
Farten på løpingen har noe å si, aerobt kontra anaerobt. Man bør ha lavt intensitet med så lite glukose igjen i muskelaturen.

Det var igrunn for å vise at all aktivitet er bra- men man bør ikke overdrive fordi man forbrenner fett likevel

Hehe, da er vi enige da og det er mye mer fordelaktig med to korte ( og intensive)istedet for en lang

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 15:25
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 22:30
Barn og Lavkarbo Thula Barns kosthold 38 06-03-05 23:31
Matallergi av lavkarbo ??? Nille Lavkarbo generelt 1 12-12-04 22:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no