Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Trening og lavkarbo...

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-09-06, 09:39   #26
Quippini
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Hurdal
Alder: 58
Innlegg: 43
Quippini er på en erverdig vei

Sv: Trening og lavkarbo...

http://www.trening.no/nyhet.php?id=923

Synes denne artikkelen var interesant i denne sammenhengen - og stemmer bra med mine erfaringer.
Så hvis man har tid til lengre, og mindre intensive treningsøkter...

__________________
quippini

BMI opp mot 23 -
her må det skjerping til!
Quippini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - og skjeler litt til blodtype... Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 11:53   #27
BBB
Medlem
 
BBB sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Østlandet
Alder: 49
Innlegg: 52
BBB er på en erverdig vei

Sv: Trening og lavkarbo...

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Du har forstått det BBB. De beste karbohydratene kommer fra Havre, selv foretrekker jeg müsli fra coop, den i plastpose. Havregrøt er også meget bra men da skal det være lange og langkokte. Både på grunn av smak og GI. Nøtter og mandler er også bra men ikke så mye frukt fordi fruktsukker går rett til fettlagring.

I see ...så du tenker mer i retning naturlig, grov kornet "frokostblandinger" med lav GI og styrer unna det med gøy GI (fruktose ol) i tilbehøret.
Hva med melk (laktose)? Liker havregrøt kokt på melk...hmmm, kan jo bruke fløte isteden kanskje?!?
Uvant å tenke at fy-mat er ja-mat

Du snakket om 1 skje olje og 3 skjeer fløte.
Mener du da siseskjeer eller teskjeer, og olje/fløte etter preferanse (men innen anbefalingene)?

__________________
BBB
Den som ikke gjør noe for andre, gjør heller ikke noe for seg selv.

Johann Wolfgang von Goethe



BBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonlig Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 12:08   #28
BBB
Medlem
 
BBB sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Østlandet
Alder: 49
Innlegg: 52
BBB er på en erverdig vei

Sv: Trening og lavkarbo...

Opprinnelig lagt inn av Quippini

http://www.trening.no/nyhet.php?id=923

Synes denne artikkelen var interesant i denne sammenhengen - og stemmer bra med mine erfaringer.
Så hvis man har tid til lengre, og mindre intensive treningsøkter...

...mener du at jeg burde kutte ut/trene mindre spinning og heller konsentrer meg om styrke og evt crosstrain m/lavintensivitet, gåturer m/litt høy puls o.l.???
Liker å så godt spinning, og at presser kroppen.
Føler velbehag etter en slik økt.
Men hovedformålet med å trene er jo vektreduksjon og bedre helse/fysikk.

__________________
BBB
Den som ikke gjør noe for andre, gjør heller ikke noe for seg selv.

Johann Wolfgang von Goethe



BBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonlig Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 12:12   #29
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill
Smile

Sv: Trening og lavkarbo...

Jeg trente ca 10 timer i uken før men ble gravid og sluttet helt å trene,er begynt igjen nå (er på atkins intruduksjon) går tur hver morgen 1-2 timer og løper på tredemøllen 30 min hver kveld(7 dager i uken) syns det går kjempefint,har absolutt energi til det på denne dietten!

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 12:40   #30
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Trening og lavkarbo...

Jeg har merket at alt e mye tyngere, akkurat som om beina ikke vil følge me...synes ikke d e noe gøy....før va 20min på elyptisk treningsmaskin
lett som bare d, mens nå må e virkelig ta i og de 20min e laange...og kjempe tunge....

(drikker masse vann)

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 13:36   #31
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Trening og lavkarbo...

Opprinnelig lagt inn av BBB

I see ...så du tenker mer i retning naturlig, grov kornet "frokostblandinger" med lav GI og styrer unna det med gøy GI (fruktose ol) i tilbehøret.
Hva med melk (laktose)? Liker havregrøt kokt på melk...hmmm, kan jo bruke fløte isteden kanskje?!?
Uvant å tenke at fy-mat er ja-mat

Du snakket om 1 skje olje og 3 skjeer fløte.
Mener du da siseskjeer eller teskjeer, og olje/fløte etter preferanse (men innen anbefalingene)?


Hehe, klart bare ikke dy meg, -gøy GI?
....det må du fortelle mere om!!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 16:01   #32
BBB
Medlem
 
BBB sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Østlandet
Alder: 49
Innlegg: 52
BBB er på en erverdig vei

Sv: Trening og lavkarbo...

Opprinnelig lagt inn av Borealis

Hehe, klart bare ikke dy meg, -gøy GI?
....det må du fortelle mere om!!


Øh, litten skrivefeil eller underbevissten som jobber i sine mysteriske veier?!?...du vet, alt som er fy er gøy!

__________________
BBB
Den som ikke gjør noe for andre, gjør heller ikke noe for seg selv.

Johann Wolfgang von Goethe



BBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonlig Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 13:20   #33
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Trening og lavkarbo...

Opprinnelig lagt inn av BBB, her.

I see ...så du tenker mer i retning naturlig, grov kornet "frokostblandinger" med lav GI og styrer unna det med gøy GI (fruktose ol) i tilbehøret.
Hva med melk (laktose)? Liker havregrøt kokt på melk...hmmm, kan jo bruke fløte isteden kanskje?!?
Uvant å tenke at fy-mat er ja-mat

Du snakket om 1 skje olje og 3 skjeer fløte.
Mener du da siseskjeer eller teskjeer, og olje/fløte etter preferanse (men innen anbefalingene)?

Jeg tenker mer i retning havre og nøtter.

Noen tåler laktose meget godt mens andre tåler det ikke i det hele tatt. Jeg tåler det i moderate mengder. Laktose har lav GI så hvis du tåler laktose er det bare å bruke melk i oppkarbingssammenheng, men fløte er bedre.
Spiseskje etter egne erfaringer. Fløte inneholder 1/3 fett (38%), mens olje inneholder 100% fett. derfor tre ganger så mye fløte som olje. Jeg tar gjerne flere skjeer med olje jeg hvis jeg er sulten

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 13:32   #34
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Trening og lavkarbo...

Opprinnelig lagt inn av Quippini, her.

http://www.trening.no/nyhet.php?id=923

Synes denne artikkelen var interesant i denne sammenhengen - og stemmer bra med mine erfaringer.
Så hvis man har tid til lengre, og mindre intensive treningsøkter...

Det stemmer med mine erfaringer også. Husk også at tid til å dusje, vaske klær og reise til fra trening er det samme om man trener 15 minutter eller mange timer. det er kun treningstiden som blir forlenget om man trener lengre økter.
Men det er jo lurt å trene korte harde økter av og til for å øke kondisjonen.


Sist redigert av Kristian : 18-09-06 kl 13:34. Årsak: omformulering
Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 22:42   #35
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Trening og lavkarbo...

Opprinnelig lagt inn av jankph, her.

Knekk et egg i et vanlig glass, rør litt med en gaffel, drikk. Sunt...? Tja, det påstås at protein er best i rå og ikke i stekt/kokt tilstand. Ikke vet jeg, men hvorfor skulle det ikke være sunt?

Jan.

Har forstått det sånn at rå plomme er flott men at kviten bør varmebehandles fordi i rå tilstand hemmer den opptak av nokre næringsstoffer.

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 20:40   #36
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trening og lavkarbo...

Opprinnelig lagt inn av jankph, her.

Jeg bare lurer på om det andre som har gjort samme erfaring som meg på lavkarbo: en vanvittig økning i makspuls på lavkarbo, sammenlignet med tidligere?

Jeg har i flere år syklet flere ganger i uka hver sommer, og alltid brukt pulsklokke for å kunne følge med på treningen og ikke presse meg for hardt. Jeg har såvidt begynt årets trening, og jeg vet jo at jeg når makspulsen fortere og at den er høyere i starten enn mot slutten av året, når jeg er godt trent, men denne våren med lavkarbo skjedde noe pussig: Makspulsen er mye mye høyere og varer mye mye lengre enn tidligere. Der den samme bratte bakken før utløste maksimalt 170, selv i utrenet tilstand, er jeg nå oppe i 185 på no time, og synker ikke tilbake til 'normalen' (140-150) like raskt som før. Det blir riktignok bedre og bedre for hver treningstur, men det er likevel overraskende at lavkarbo skal gi SÅ mye utslag.

Andre som har slike erfaringer?
Jan.

I lignende bane. Sykler mye vinter (spinning) + racer/mtb resten av året og merker på lavkarbo:

* høyere hvilepuls (men ikke dramatisk)
* lettere opp i puls under trening og holder meg lengre oppe, men akkurat dette synes å hege sammen med bedre ork.
* mykere puls etter harde lange økter - og den går raskere ned da til normalt nivå.
* ikke tretthetskuler etter mye og tøffe økter
* ikke vondt i mage etter trening
* mindre stølhet og raskere restitusjon

Men jo, lettere å få en høyere mp der og da.......synes 5-10 slag.
Men det med pulsen er litt spennende ja. Velger å tolke det positivt!

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 15:25
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 22:30
Fettforbrennende treningstips mofe Trening 4 28-04-05 19:18
trening og lavkarbo eipa Trening 5 13-10-04 09:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no