Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Mat etter trening

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-08-06, 21:16   #26
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Mat etter trening

Hva om man må tilføye noe UNDER trening, slik jeg veldig ofte må. Jeg merker at blodsukkeret faller og jeg blir slapp etter ca. 1 - 1,5 time (trener ca. 2 timer) Har ikke blitt enig med med selv om hva jeg skal gjøre. Dersom jeg ikke inntar noe i det hele tatt kan jeg bare glemme å fortsette å trene for da blir jeg slapp og svimmel. Noen ganger tar jeg en halv banan (og den andre halve rett etter trening), andre ganger drikker jeg Gatorade. Gatorade har jeg erfart har best virking på blodsukkeret slik at jeg ikke blir slapp og kan holde ut hele programmet. Ca 1 time før trening spiser jeg to babybel og et eple, men dette holder altså ikke. Noen tips?

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 30-08-06, 21:43   #27
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mat etter trening

Jeg pleier å spise en yoplait med en neve lindberg mûsli like før jeg trener, den holder som regel gjennom treninga. Og evt en rå gulerot eller lignende, noe som blir liggende litt. Eple funker ikke for meg, alt for raskt blodsukkerfall.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-08-06, 21:49   #28
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Mat etter trening

Opprinnelig lagt inn av Hege_

Noen tips?

Å ikke trene i to timer?

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 31-08-06, 20:40   #29
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Mat etter trening

Opprinnelig lagt inn av themonk

Å ikke trene i to timer?

Det kunne jo selvfølgelig funke, men nå er jeg så godt i gang

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 31-08-06, 20:42   #30
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Mat etter trening

Opprinnelig lagt inn av Carisma

Jeg pleier å spise en yoplait med en neve lindberg mûsli like før jeg trener, den holder som regel gjennom treninga. Og evt en rå gulerot eller lignende, noe som blir liggende litt. Eple funker ikke for meg, alt for raskt blodsukkerfall.

Det er vel deg jeg også egentlig har funnet ut, at blodsukkeret synker for fort. Din metode høres bedre ut, må innrømme det. Må prøves. Du snakker da om 0,1% Yoplait, ikke sant?

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 01-09-06, 00:40   #31
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mat etter trening

Opprinnelig lagt inn av Hege_

Du snakker da om 0,1% Yoplait, ikke sant?

Ja, glemte å skrive det. Har ikke spist annen type youghurt på det jeg kan huske så youghurt er stort sett ensbetydende med yopliat 0,1%.
Forresten var i dag et unntak fra regelen, spiste naturell youghurt med bær oppi + musli. funket like fint det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-09-06, 12:07   #32
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Mat etter trening

Opprinnelig lagt inn av Hege_

Det kunne jo selvfølgelig funke, men nå er jeg så godt i gang

Hm, jeg må si meg enig med The Monk, det kan godt være at du får bedre resultat av å trene mindre , hvis du ikke trener til maraton eller noe sånt.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 01-09-06, 23:27   #33
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Mat etter trening

Trener ikke til maraton. Ok. La meg spesifisere dette litt. Er på treninga og løfter ca. 2 timer (1/2 time step til oppvarming). Det betyr jo ikke at jeg løfter konstant i 2 timer, for det gjør jeg jo ikke.

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 03-09-06, 21:12   #34
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Mat etter trening

Opprinnelig lagt inn av Hege_

Trener ikke til maraton. Ok. La meg spesifisere dette litt. Er på treninga og løfter ca. 2 timer (1/2 time step til oppvarming). Det betyr jo ikke at jeg løfter konstant i 2 timer, for det gjør jeg jo ikke.

Trenger ikke 30 min oppvarming. Det holder fint med 10-15 min.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-09-06, 09:26   #35
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Mat etter trening

5 min generell oppvarming + et oppvarmingssett for hver øvelse bør holde. Ei styrke økt bør ikke vare mer enn max 1 time. Gjerne mindre.
Det er mye bedre for deg å trene 2 ganger pr dag enn 2 timer i et strekk.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 20:52   #36
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mat etter trening

Opprinnelig lagt inn av jankph, her.

Pingle ! Ekte mannfolk spiser skikkelig mat til frokost. Idag f.eks. en flintsteik/svinebog, 500g, den holder faktisk en hel dag uten å bli sulten.... Kanskje ikke helt etter boka, men det er min favorittfrokost i alle fall.

He he. Her treffer man spikeren på hodet. Min favorittfrokost er egg og flesk.

Etter trening? Om vinteren trener jeg snittlig 12-13 timer i uka (sykkel på balkongen), om vår-sommer-høst --- tør ikke si det høyt.

Når man tar inn veldig lte karbo holder blodsukkeret seg stabilt og har heller dette suget som de som spiser "normalt" har. Ofte blir det slik at kveldsmaten er tema når treningen er klar. Da blir det vel egg og flesk da.

Ellers kan en håndfull peanøtter eller en dose peanøttsmør være supert.

  Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 15:53   #37
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Mat etter trening

Opprinnelig lagt inn av Begod, her.

Det er mye bedre for deg å trene 2 ganger pr dag enn 2 timer i et strekk.

Hvordan skal jeg få til dette? Jeg jobber full jobb en times reise hjemmefra, drar kl. 0615 om morgenen..

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 09:01   #38
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Mat etter trening

Det er vel sånn for de fleste av oss at vi ikke får tid til å gjøre ting på den optimale måten. Du bør se på alternativer som å ha enkelte dager med kondisjon og andre dager med ren styrketrening. Se på programmet ditt om det er ting du kan gjøre for å få ned treningstiden. Nå vet ikke jeg hvor stor fremgang du har hatt, men hvis du føler at resultatet ikke står i stil med innsatsen så tror jeg det vil være riktig å få ned treningstiden.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 17:56   #39
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Mat etter trening

Fornøyd med resultatene egentlig Må jo innrømme at det blir en del sosialt og da. Det er ikke to timers intens trening.

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 12:33   #40
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Mat etter trening

En annen mulighet er å trene styrke først, drikke ca. en halv protein shake og så ta kondisjonsbiten. Resten av shaken rett etter trening.

Gjør følgene:
Før trening: en tynn proteinshake med olje ( gjerne 50/50 myse kasein)
5 min generell oppvarming, 1 oppvamingssett før hver øvelse.
Når det er mulig så kjører du annet hvert sett med motstående øvelser.
EKS. 1 sett med bryst øvelse- 1 sett rygg øvelse- 1 sett bryst- 1 sett rygg -osv. dette for å slippe å ta så mange pauser.
En halv proteinshake med olje etter styrketreningen.
Kjør kondisjonstrening med lav intensitet.
Resten av shaken etter trening.

Prøv med cocosa eller mct olje for å få mere energi.
Det er de tipsene jeg har, resten er opp til deg.
Flott at du er fornøyd med resultatene det er tross alt det viktigste.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Feil mat = "Fæle" unger???? elian Barns kosthold 18 11-11-04 18:41
Lindberg og slanking... Summer Dr Lindbergs 8 17-02-04 10:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no