Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Blodpris på fløte

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-11, 13:29   #1
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Blodpris på fløte

Kort og godt et par små spørsmål:

Er det noen som kan forklare meg hvorfor fløte skal være så fordømt dyrt? Hvorfor skal det koste 40-50kr literen når betydelig mindre prosessering er nødvendig for å lage kremfløte enn for å lage den laaaangt billigere lett-/skummetmelken.

..og..

Finnes det andre, billigere alternativer til kremfløten i butikk? F.eks. kjøpe direkte fra gård eller noe slikt. Fløte er jo så inni gamperæva godt både i mat og som kosedrikk!

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 13:42   #2
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Blodpris på Fløte

Det er bare å stikke innom en gård med kyr og spørre om de har fløte du kan få kjøpe.

Men jeg skjønner heller ikke hvorfor det er så dyrt. Kanskje staten subsidierer melk men ikke fløte?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 13:48   #3
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blodpris på Fløte

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Det er bare å stikke innom en gård med kyr og spørre om de har fløte du kan få kjøpe.

Men jeg skjønner heller ikke hvorfor det er så dyrt. Kanskje staten subsidierer melk men ikke fløte?

Å, det var en smashing ide, tror jeg må gjøre det :P Bor jo på jæren, så her er det flust av gårder, har en kamerat som er bonde, kanskje jeg må ta en prat med han

Men tenkte på det senest i dag ja, tenk om fløten hadde kostet det samme som melka, det hadde hvert herlig det ja, for 50,- er drøyt, har ikke sagt til mannen en gang at det er det det koster. En liter holder såvidt en uke her hjemme da, jeg bruker den i kaffen, og vi bruker den i matlaging

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 13:49   #4
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Blodpris på Fløte

Tja. Ferskmelka inneholder i gjennomsnitt ikke mer enn 4% fett. Det skal altså en del liter melk til for å skille ut fløte nok til en hel liter, og når melkebøndene får sånn ca 7 kr pr liter (ikke helt sikker på prisen her), så er ikke fløten så dyr likevel

Da jeg jobbet med melkekyr tok vi 80kr pr liter fløte eller rømme. Blir ikke så mye billigere det, altså.

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 13:58   #5
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Blodpris på Fløte

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Tja. Ferskmelka inneholder i gjennomsnitt ikke mer enn 4% fett. Det skal altså en del liter melk til for å skille ut fløte nok til en hel liter, og når melkebøndene får sånn ca 7 kr pr liter (ikke helt sikker på prisen her), så er ikke fløten så dyr likevel

Da jeg jobbet med melkekyr tok vi 80kr pr liter fløte eller rømme. Blir ikke så mye billigere det, altså.

Ser den, men blir ikke det et dårlig argument når fettet uansett skilles ut for å produsere lettmelk og skummetmelk? Fløten er jo så og si et biprodukt av melkeproduksjonen.

Opprinnelig lagt inn av Mellon, her.

Men tenkte på det senest i dag ja, tenk om fløten hadde kostet det samme som melka, det hadde hvert herlig det ja, for 50,- er drøyt, har ikke sagt til mannen en gang at det er det det koster. En liter holder såvidt en uke her hjemme da, jeg bruker den i kaffen, og vi bruker den i matlaging

Oi dæsken, da spiller vi nok ikke i helt samme liga! Smaksløkene mine elsker fløte! Kjøper jeg den største fløtekartongen (7,5dl) varer den.. tja.. én dag, om jeg bruker en skvett fløte i middagen. Resten forsvinner når jeg går og småsipper og niiiikoser meg med den fantastiske, runde smaken. <3

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 13:59   #6
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Blodpris på Fløte

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Tja. Ferskmelka inneholder i gjennomsnitt ikke mer enn 4% fett. Det skal altså en del liter melk til for å skille ut fløte nok til en hel liter, og når melkebøndene får sånn ca 7 kr pr liter (ikke helt sikker på prisen her), så er ikke fløten så dyr likevel

Da jeg jobbet med melkekyr tok vi 80kr pr liter fløte eller rømme. Blir ikke så mye billigere det, altså.

Man kaster vel ikke det som ikke er fløte? Så da blir vel ikke prissammenligningen helt riktig?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 14:49   #7
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Blodpris på Fløte

kanskje kjøpe en ku og ha i hagen.
det hadde vært noe

alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 16:16   #8
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Blodpris på Fløte

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Ser den, men blir ikke det et dårlig argument når fettet uansett skilles ut for å produsere lettmelk og skummetmelk? Fløten er jo så og si et biprodukt av melkeproduksjonen.

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Man kaster vel ikke det som ikke er fløte? Så da blir vel ikke prissammenligningen helt riktig?

Tja.. Nå brukes jo faktisk den fløten som blir separert vekk til ganske mye annet enn bare fløte, da. Creme Fraiche, rømme, smør osv.
Og melk brukes til langt mer enn bare melk: Forskjellige oster, yoghurt, diverse ferdigdrikker osv.

Når man ser på prisene i butikken, så blir det ikke helt urimelig likevel: Melka koster vel ca 15 kr pr liter? Da har den blitt transportert til meieriet, behandlet, pakket, og transportert ut til butikkene. Ved å kjøpe en enkelt liter melk, får alle som arbeider med melka etter at den har kommet ut av melketanken i fjøset ca 8 kroner.

La oss si at prisen er 14 kr i butikken, bare for å gjøre det enkelt så vi kan forholde oss til dobbel pris.
(Og jeg er elendig i matte, så noen må gjerne gjøre om regnestykket for meg dersom det er helt på jordet)
Om fløten da utgjør 4% av melken til 7 kr, utgjør dette 2,80 i fløte pr liter melk. For en liter fløte som ligger i denne melken, utgjør dette 28 kr.

Doble dette, slik som med melken i seg selv, så ender man med en literpris på 56 kr for fløten.

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 19:47   #9
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blodpris på Fløte

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Oi dæsken, da spiller vi nok ikke i helt samme liga! Smaksløkene mine elsker fløte! Kjøper jeg den største fløtekartongen (7,5dl) varer den.. tja.. én dag, om jeg bruker en skvett fløte i middagen. Resten forsvinner når jeg går og småsipper og niiiikoser meg med den fantastiske, runde smaken. <3

Så pass ja, har hørt at for mye meieriprodukt kan stangnere vekta, så derfor begrennser jeg bruken av fløte. Spiser så mye ost jeg vil da, så der går det mye.

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 20:01   #10
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Blodpris på Fløte

7,5 DL FLØTE OM DAGEN!!!!??? Om du har altså...

Æhhh...nei ellers takk . Trodde jeg brukte MYE fløte med min lille kartong på 3 dl i løpet av en 14dagers tid eller noe sånn. Men neida

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 20:06   #11
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Blodpris på Fløte

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

7,5 DL FLØTE OM DAGEN!!!!??? Om du har altså...

Æhhh...nei ellers takk . Trodde jeg brukte MYE fløte med min lille kartong på 3 dl i løpet av en 14dagers tid eller noe sånn. Men neida

Ok, det har skjedd én gang da. Er jo så forbannet dyrt! =( Ca. halvparten gikk i middagen, resten gikk til kos og ja, fløte smaker bedre for meg enn godteri og annet tull noengang har gjort. Det er nesten skummelt hvor.. vel.. deilig det føles å drikke. Har hendt at jeg har kjøpt en 1/3L når jeg har vært småfysen eller sulten på farta. ^^

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 20:12   #12
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Blodpris på Fløte

drikke ren fløte?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 20:18   #13
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Blodpris på Fløte

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Ok, det har skjedd én gang da. Er jo så forbannet dyrt! =( Ca. halvparten gikk i middagen, resten gikk til kos og ja, fløte smaker bedre for meg enn godteri og annet tull noengang har gjort. Det er nesten skummelt hvor.. vel.. deilig det føles å drikke. Har hendt at jeg har kjøpt en 1/3L når jeg har vært småfysen eller sulten på farta. ^^

jeg er stum av beundring

At du greier. Men heldig for deg da. Det er jo nesten bare fett, hehe.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 20:33   #14
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Blodpris på Fløte

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Ok, det har skjedd én gang da. Er jo så forbannet dyrt! =( Ca. halvparten gikk i middagen, resten gikk til kos og ja, fløte smaker bedre for meg enn godteri og annet tull noengang har gjort. Det er nesten skummelt hvor.. vel.. deilig det føles å drikke. Har hendt at jeg har kjøpt en 1/3L når jeg har vært småfysen eller sulten på farta. ^^

Nammmm, signerer på denne, altså! Å unngå sjokolade og andre søtsaker er INGEN sak om jeg kan få fløte i stedet!

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 22:04   #15
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Blodpris på Fløte

Jeeez.. snakk om grusom regnefeil da! *sukk* Dele på 10 igjen, så stemmer det bedre.

Utfra melkeprisen skulle fløten koste 5,60 pr liter, ikke 56. Og jeg skal liksom bli regnskaps-etellerannet? *facepalm*

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 22:53   #16
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Blodpris på Fløte

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Jeeez.. snakk om grusom regnefeil da! *sukk* Dele på 10 igjen, så stemmer det bedre.

Utfra melkeprisen skulle fløten koste 5,60 pr liter, ikke 56. Og jeg skal liksom bli regnskaps-etellerannet? *facepalm*

I følge det jeg kunne finne på nettet inneholder råmelk drøye 4% fett. Lettmelk inneholder 1,5% fett. Skal man utvinne lettmelk fra 100 liter råmelk får man et overskudd av fett på på 2,5 liter. Kremfløte er 38% fett, altså gir dette drøye 6,5 liter fløte og 93,5 liter lettmelk.

Går man ut i fra at lettmelk koster 15kr literen bør fløten koste ca. 14,4 ganger mer (da en gitt mengde råmelk gir ca. 14 ganger mer lettmelk enn fløte), altså drøye 216kr per liter.


Skummetmelk (eller "grumsete vann" som det bør kalles) inneholder 0,1% fett, så samme regnestykke gir 3,9 liter fett "til overs" per 100 liter råmelk -altså ca. 10 liter fløte- og dermed en literpris på omtrentlig 131kr per liter.

Hvem sier matte ikke kan være morsomt?

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 23:26   #17
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Blodpris på Fløte

Øyh! Var det der bare for å tilføye ytterligere forvirring, eller?

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 08:57   #18
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Blodpris på Fløte

Det går rundt for meg.

Men ja, fløte er dyrt. Og kor er det du handlar, da, plastbox, som får fløte til 40 kr/l, eg betaler rundt 60 kr/l her eg bur.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 09:37   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Blodpris på fløte

Jeg kunne også ha drukket fløte rent, for det er veldig godt. Dessverre for meg så renner det rett gjennom (bokstavelig talt ), og gir meg kramper i magen. Men det hender en gang hvert jubelår at jeg våger meg på en real fløteslurk, og angrer like mye hver gang ... (Plusset for meg her er jo tydeligvis at jeg sparer en del penger. Har ikke tenkt så mye over fløteprisen).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 09:54   #20
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Blodpris på Fløte

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

drikke ren fløte?


Selvsagt, det smaker jo som... ehhh... fløte.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 13:12   #21
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Blodpris på fløte

Men for de som har mulighet til å handle i sverige, så er jo meieriproduktene der myyyye billigere Dette gjelder også fløten Så når jeg er over grensa hamstrer jeg, betaler i underkant av 15 SEK for 1/2 liter fløte. Helt utrolig at det skal være så stor forskjell..

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 13:29   #22
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Blodpris på fløte

Jeg vil også til Sverige for å kjøpe fløte. De har laktosefri ALT! Jeg drikker laktosefri fløte (som er matfløte, desverre) av og til. Som til frokosten min nå.. Det er desverre litt mye karber, men jeg får samme typen symptomer som photo om jeg går på den vanlige fløten. Men det er vel proteinet du reagerer på photo? Så rart at det er samme typer symptomer..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 13:38   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Blodpris på fløte

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Jeg vil også til Sverige for å kjøpe fløte. De har laktosefri ALT! Jeg drikker laktosefri fløte (som er matfløte, desverre) av og til. Som til frokosten min nå.. Det er desverre litt mye karber, men jeg får samme typen symptomer som photo om jeg går på den vanlige fløten. Men det er vel proteinet du reagerer på photo? Så rart at det er samme typer symptomer..

Det er mulig jeg reagerer på laktosen også, men jeg har ikke hatt positivt utslag på laktosebelastning, så jeg er nok ikke pr def intolerant. Men, ja, kasein er jo min main trøbbel når det kommer til meieriprodukter. Verst er det med ost som gir meg rosocea-lignende utslag i ansiktet ... Rømme går derimot tålelig greit, så mulig syrninga utligner effekten av protein/laktose noe.
Nå har jeg uansett hørt om noen enzymer man kan ta dersom man har problemer med malabsorbasjon av melkesukker og -protein. Kunne vært interessant å prøve, for det er jo en smule trist å skulle si farvel til fløte og ost for alltid, om det enn ikke blir i store mengder.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 13:42   #24
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Blodpris på fløte

Opprinnelig lagt inn av Lissi80, her.

Men for de som har mulighet til å handle i sverige, så er jo meieriproduktene der myyyye billigere Dette gjelder også fløten Så når jeg er over grensa hamstrer jeg, betaler i underkant av 15 SEK for 1/2 liter fløte. Helt utrolig at det skal være så stor forskjell..

Her i sør tar vi ferja til Danmark for å shoppe. Det er enda billigere i Danmark generelt, vet ikke om det gjelder meieriprodukter. Men meieriprodukter går ikke så forferdelig bra... Kanskje hvis jeg hadde bodd litt nærmere Kristiandsand, men har to timers kjøring til Kristiansand i tillegg.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 13:43   #25
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Blodpris på fløte

GAH! Skulle aldri ha gått inn på denne tråden. Får så lyst til å kunne spise/drikke fløte (og andre melkeprodukter), mens nå blir jeg bare trist og demotivert. Menmen, godt å høre at det ikke er gratis i hvert fall

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fløte ~Hilla~ Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 09-06-10 00:37
Fløte Bigmamma Spis deg ned i vekt med Skaldeman 6 28-05-08 18:08
Ang. fløte Elanessë Spørsmål og svar 11 24-04-08 11:06
Fløte cilemora Lavkarbo generelt 3 23-01-08 22:38
Fløte Kanari Spørsmål og svar 3 26-11-06 17:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no