Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp til Atkins-induksjon

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-11, 12:06   #26
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Hjelp til Atkins-induksjon

Opprinnelig lagt inn av pesada, her.

Dette var meget interessant.. Det høres ut som du kan utrolig mye!! Forstår ikke hvor dere lærer dette.. Høres ut som kostholds- og treningsesperter hele gjengen. Hehe... Tror du det kan være en idé at jeg starter litt strengt på ketolyse (20 g) et par uker for å komme igang, og om jeg føler behov for det øker litt i sammenheng med trening +.

Tror ikke det skader i allefall. Atkins har jo induksjonsfasen nettopp fordi en kost med maaaasse fett og minst mulig karbohydrat lar kroppen tilpasse seg fettforbrenning raskest mulig. Kjør som sagt på med fet fisk, egg, sopp, ol. stekt i meierismør et par uker. Skaldeman-aktig opplegg, med masse fett og tilnærmet null karbohydrat.

Opprinnelig lagt inn av pesada, her.

Hvor mange karbohydrater tror du jeg kan ligge på og kombinert med trening få bort det siste fettlaget? (Helst uten å tenke på noe annet enn karboinnholdet). Vet alle er forskjellige, men har du en generell formening om en jente på 24, trener ca 5 ganger i uken, 160 høy og veier i dag 57,7 kg (opp 2,5 kg i julen).

*errm* Første jeg tenke på der var ikke hvor mye du karbohydrat du bør ha men hvem du er.. Jente på 24 som trener aktivt og er bevisst på kosthold er noe en skal lete lenge etter (desverre).

Blir vanskelig å komme med noe veldig konkret, men holder du deg under 20g karbohydrat om dagen (fra sunne kilder som grønnsaker ol.), spiser ca 1-1,5g protein per kg kroppsvekt og fyller på resten med fett skal du gå ned i vekt.

Regnet kjapt over energibehovet ditt basert på det lille jeg vet om deg. Ser ut til at du har et vedlikeholdsnivå på rundt/rett over 2100kcal per dag. Kjører du lavkarbo med et moderat kaloriunderskudd vil du garantert gå ned i vekt, og dette er kanskje rett og slett en nødvendighet da du er så nært ønskevekten. Følgende er bare et løst forslag til næringsfordeling for omtrentlig 1800kcal / dag:

85g protein = 340kcal
10g karbohydrat = 45-60kcal
160g fett = 1440kcal

Følger du den fordelinga i noen uker i tillegg til trening, med gode råvarer som fet fisk, meierismør, kokosfett (Cocosa, MCT-olje, evt. billig kokosfett fra innvandrersjappe), egg, ost, osv. vil du garantert gå ned i fettprosent.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins induksjon oppskriftstråd Trolljenta Atkins kosthold 0 08-10-09 02:32
Atkins -Induksjon supha Spørsmål og svar 0 25-02-09 21:07
Saus, atkins induksjon? Katovi Spørsmål og svar 2 02-01-07 09:46
spm. om atkins induksjon: Aquella Induksjonen 2 03-10-04 16:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no