Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Hestekjøtt i Oslo

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-09-10, 10:13   #1
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Hestekjøtt i Oslo

Hei! Så på dokumentar i går om tabuer, denne gangen om mattabuer. Og i Frankrike er de veldig glad i hestekjøtt. Dette så jo så vannvittig mørt ut, jeg fikk vann i munnen og blod på tann - hvor får jeg tak i hestekjøtt i Oslo /omegn? Er det noen restauranter som har dette?

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 10:15   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hestekjøtt i Oslo

Finnes Ultra i Oslo? Her i Trondheim reklamerte de en tid med at de skulle kunne skaffe deg hva som helst i løpet av 48 (?) timer og hest burde ikke være noe problem i den forbindelse. Om det er noen skikkelige slakterbutikker så har de kanskje, eller kan skaffe?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 10:17   #3
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Hestekjøtt i Oslo

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Finnes Ultra i Oslo? Her i Trondheim reklamerte de en tid med at de skulle kunne skaffe deg hva som helst i løpet av 48 (?) timer og hest burde ikke være noe problem i den forbindelse. Om det er noen skikkelige slakterbutikker så har de kanskje, eller kan skaffe?

Ja, det finnes Ultra i Oslo. Centra er nærmere for min del, kanskje jeg skal spørre der.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 10:19   #4
Karikatur
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 101
Karikatur er ny på veien

Sv: Hestekjøtt i Oslo

Jepp, spiste hest på Østkantfolk forrige uke!


For min del må jeg innrømme at jeg angret litt, og heller ville hatt en entrecote, men det kan nok være like mye mine sperrer som selve smaken..

__________________
Oppstart 25. august 2011!

Første mål er å komme seg under 80 kg.
Trivselsvekta ligger nok rundt 70 kg.
Karikatur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å begrense karbohydratene Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 10:21   #5
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Hestekjøtt i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Karikatur, her.

Jepp, spiste hest på Østkantfolk forrige uke!


For min del må jeg innrømme at jeg angret litt, og heller ville hatt en entrecote, men det kan nok være like mye mine sperrer som selve smaken..

Så spennende! Dyrt?

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 10:37   #6
Karikatur
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 101
Karikatur er ny på veien

Sv: Hestekjøtt i Oslo

195 mon tro?

Var på hellstrøm rydder opp i gå¨r faktisk, bra sted med generelt bra mat!

__________________
Oppstart 25. august 2011!

Første mål er å komme seg under 80 kg.
Trivselsvekta ligger nok rundt 70 kg.
Karikatur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å begrense karbohydratene Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 10:38   #7
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Hestekjøtt i Oslo

Huff! Har spist rått hestekjøtt. Dette fikk jeg servert hos en familie i Italia. Ungene i huset ELSKET det, de kranglet omtrent om kjøttet, mens jeg hadde store problemer med å svelge det. For hver bit kjøtt drakk jeg et glass vann....haha! Venninna mi hadde ikke fullt så store problemer med å svelge det, men hun ville aldri spist det igjen.

Det var hovedsaklig pga at det var rått at jeg ikke taklet det! Smaken var ikke sånn "wow", så kommer aldri til å spise det igjen - rått eller stekt.

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 11:15   #8
MadamMim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 236
MadamMim er på en erverdig vei

Sv: Hestekjøtt i Oslo

Jeg har spist hestekjøtt flere ganger på Saken er biff i Stavanger (usikker på om de har enda) og det smaker nydlig. Litt søtere enn vanlig biff, og mye mørere!!!

Og ja, skjønner at dette kommer frem som tabumat - og jeg driver selv med hest. Men, men... :-)

__________________


25 kg er borte på lavkarbo i 2010. Nå starter dansen om å få vekk de siste 15 kg!! :-)

Startdatoen nå er 18. juli 2011! Følg meg i journalen min
MadamMim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 11:29   #9
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hestekjøtt i Oslo

Hei,
Kjøpte faktisk hestebiff på Ica Maxi her i Drammen forrige uke.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 15:33   #10
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hestekjøtt i Oslo

Kjøpte hestebiff i Sverige og betalte 78,- pr kilo. Kjøttet var svensk, mørt og godt.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 15:38   #11
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hestekjøtt i Oslo

Jeg fikk hestebiff servert hos en bekjent for noen år siden, kan bekrefte at det er godt kjøtt

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 16:02   #12
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hestekjøtt i Oslo

Er ikke svartpølse laget av hest da?

Ser ikke helt forskjellen å spise det som pølse, enn å spise det som en biff, men men Hehe

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 17:01   #13
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Hestekjøtt i Oslo

Jeg ser ikke å spise hest som noe annerledes enn å spise kylling eller okse. Men jeg har aldri smakt det, og jeg skal prøve å få gjort det iløpet av vinteren.

Samtidig har jeg lyst til å prøve å spise geit! Jeg så de hadde geitekjøtt i en halal-slaktebutikk på Grønland.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 19:19   #14
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hestekjøtt i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Jeg ser ikke å spise hest som noe annerledes enn å spise kylling eller okse. Men jeg har aldri smakt det, og jeg skal prøve å få gjort det iløpet av vinteren.

Samtidig har jeg lyst til å prøve å spise geit! Jeg så de hadde geitekjøtt i en halal-slaktebutikk på Grønland.

Jeg fikk geitekjøtt hos en nabo for noen uker siden. Ble virkelig forundret over hvor smakfullt og mørt det var. Kan anbefales på det sterkeste.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 19:59   #15
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hestekjøtt i Oslo

Noen som ser på det reiseprogrammet på NRK på lørdager? De familiene som blir sendt til huttiheiti. Der vart det severt geitekjøtt, men det var sekt som F. Så IKKE noe særlig godt ut. Men er sikkert forskjellige deler

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 20:02   #16
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hestekjøtt i Oslo

Aldri i verden...

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 20:10   #17
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hestekjøtt i Oslo

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Noen som ser på det reiseprogrammet på NRK på lørdager? De familiene som blir sendt til huttiheiti. Der vart det severt geitekjøtt, men det var sekt som F. Så IKKE noe særlig godt ut. Men er sikkert forskjellige deler

Må nok kokes veldig lenge. Det jeg fikk ble kokt først og så brunet før det ble laget gryterett av det.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 20:59   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hestekjøtt i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Samtidig har jeg lyst til å prøve å spise geit! Jeg så de hadde geitekjøtt i en halal-slaktebutikk på Grønland.

Der kjører jeg forbi hver dag Har også lyst til å teste det, men aner ikke til hva

Jeg slutta å spise svartpølse da jeg var 6 fordi det var hest i det... Spiser det fortsatt ikke, men det er bare av vane. Har spist hestebiff, og det var godt kjøtt det. Kroa på Rena hadde biff til 99 en dag i uka, viste seg det var hest, men det holdt de kjeft om Spørs om ikke salget hadde droppet litt da.... Vi fortsatte å gå der etter ryktet spredde seg også vi!
Det som heter "dyrekjøtt" i påleggspakkene, som er litt spekeskinkeakitg, er jo hest.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 21:06   #19
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Hestekjøtt i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Bæret, her.

Aldri i verden...

Hvorfor ikke? Hva er det som er så forskjellig med å spise hest fremfor å spise 6-8 uker gamle kyllinger, lam som er 12 uker, kalv som er noen måneder, kua som har gått på beite og blitt kosa med etc.

Selvfølgelig, det er en mental grense mellom å spise de dyra du har hatt som kjæledyr og de dyra du har hatt for å spise. I Kina har flere restauranter hunder i bakgården som de avler opp for å spise. De ser ikke på dem som kjæledyr .

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 22:00   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hestekjøtt i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Selvfølgelig, det er en mental grense mellom å spise de dyra du har hatt som kjæledyr og de dyra du har hatt for å spise. I Kina har flere restauranter hunder i bakgården som de avler opp for å spise. De ser ikke på dem som kjæledyr .

Jeg har ingenting i mot å spise hest. Damn it, jeg er dritredd for hester, så jeg kan like godt spise dem .
Det er derimot lagt forbud mot å spise kjøtt av hund og katt i flere asiatiske land, jeg lurer på om det er Kina inkludert nå. Det er visstnok fordi f.eks hunder er åtselsetere, og det skal ikke være bra å spise fordi kjøttet råtner langt fortere enn hos planteetere bl.a.
Det er ikke egentlig naturlig for kjøttetere å spise andre kjøttetere.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 22:03   #21
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hestekjøtt i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er ikke egentlig naturlig for kjøttetere å spise andre kjøttetere.

Det har også med at næringstoffene forsvinner for hvert ledd i næringskjeden man beveger seg oppover. Hund spiser katt som spiser mus f.eks, ikke mye næringstoffer igjen til sisteleddet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 08:15   #22
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hestekjøtt i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hund spiser katt


__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 08:44   #23
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Hestekjøtt i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Hvorfor ikke? Hva er det som er så forskjellig med å spise hest fremfor å spise 6-8 uker gamle kyllinger, lam som er 12 uker, kalv som er noen måneder, kua som har gått på beite og blitt kosa med etc.

Selvfølgelig, det er en mental grense mellom å spise de dyra du har hatt som kjæledyr og de dyra du har hatt for å spise. I Kina har flere restauranter hunder i bakgården som de avler opp for å spise. De ser ikke på dem som kjæledyr .

Jeg kunne nok aldri spist mine kjæledyr (hehe), men ser heller ikke hva som er galt med hest og ok med kyllinger, lam osv.

MEN jeg anbefaler altså ikke rått hestekjøtt Det var seigt...vondt..og ekkelt. Har nok en litt bedre smak og ikke minst konsistens når det er stekt!

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 23:47   #24
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Hestekjøtt i Oslo

Geit er kjempegodt. Kan brukes som lam/sau. Men må kokes en stund. Spiste mye geit i Ghana. De lager det ofte i en tomatsaus med mye sterkt krydder. De har en spesiell type urt/plante som er veldig sterk. Tror ikke det er chili, men man kan sikkert bruke chili. Har spist geit hjemme og. Da steikte vi det i ovnen med litt vann og urter i langpanna. Og rotgrønnsaker. Men det er jo ikke så lavkarbovennlig. Andre grønnsaker funker sikkert. Brokkoli/blomkål kanskje. Og purre. Eller vårløk. Nam!

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 15:40   #25
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hestekjøtt i Oslo

Jeg fikk servert geit i Hellas nå nylig. Var første gang jeg spiste det. Ble veldig positivt overrasket, utrolig godt. Veldig mørt og faktisk ganske mye fett i også, noe jeg ble veldig glad for

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oslo magdalena Generell diskusjon 7 01-06-08 19:36
Pub/bar i Oslo ... janmesi Lavkarbo generelt 1 13-10-06 19:09
Loppemarkeder i Oslo i vår? mofe Generell diskusjon 10 27-04-06 14:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no