Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Hallooooooo viktig!!!

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-10-10, 17:33   #26
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hallooooooo viktig!!!

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Samme her, dessuten tror jeg man må sitte inne med veldig god kunnskap og kunnskap som kan bekreftes for at wiki-tekst skal være ok. Selv om jeg kan mye så kan jeg ikke så mye at jeg bør skrive der Men det er vel noen her inne som er såpass flinke innenfor emnet som kan hjelpe?

Det er visstnok blitt bekreftet en tekst der nå..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 11:08   #27
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Hallooooooo viktig!!!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det er visstnok blitt bekreftet en tekst der nå..

*inn å lese*

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 12:06   #28
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hallooooooo viktig!!!

Hei,
jeg finner ikke noe tekst jeg

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 12:47   #29
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Hallooooooo viktig!!!

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
jeg finner ikke noe tekst jeg

http://no.wikipedia.org/wiki/Lavkarbo

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 14:06   #30
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hallooooooo viktig!!!

Hmm, jeg får frem dette:

Sitat:

Lavkarbo

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi

Gå til: navigasjon, søk
Lavkarbo kosthold
Lavkarbo kosthold innebærer at andelen karbohydrater i kosten reduseres til fordel for økt inntak av proteiner og/eller fett. Lavkarbo kosthold andvendes for vektnedgang eller vektstabilisering. I Norge anser man lavkarbo som et kosthold der inntaket av karbohydrater er redusert til et inntak tilnærmet null til 150 g pr dag. Der hvor inntaket er så lavt at ketose oppstår så snakker man om ketogene dietter, som er en an mange retninger innen lavkarbo. Foruten vektkontroll så har lavkarbo kosthold også i medisinsk sammenheng med behandling av pasienter med epelepsi og diabetes, til tross for at anvendelsen er omdiskutert.
Lavkarbokostholdenes sammensetning
De ulike kostholdsretningene innen lavkarbo har ulike tilnærminger til kostholdet men de har mange felles trekk. Noen av kostholdretningene innledes med en periode med ekstra lavt karbohydrat inntak. Et eksempel er Atkins dietten der denne perioden varer i 2 uker og man skal ikke innta mer enn 20 g karbohydrater pr dag. Deretter skal man gradvis øke karbohydrat inntaket. Hvor mange karbohydrater man til slutt spiser varierer, men det kan dreie seg og 50-120 g karbohydrater pr dag. Istedenfor karbohydrater spiser man matvarer som innholder proteiner og/eller fett. En ting som skiller de ulike kostholdsretningene fra hverandre er hva slags mat som blir anbefalt istedenfor for høykarbo matvarene/ingrediensene. Atkins anbefaler en blanding av proteiner og mettet, enumettet og flerumettet fett, der 25-30% av energiinnholdet kommer fra protein og ca 20% av energiinnholdet kommer fra mettet fett. Montignackdietten spesifiserer ikke eksakt hvor stor del av næringsinntaket som skal komme fra karbohydrater, fett og proteiner men legger vekt på at man skal spise en lav andel karbohydrater og at de skal ha en lav GI og ser også at man ikke inntar mettet fett. LCHF er, som lavkarbo, et samlebegrep på ulike varianter av karbo reduserte kosthold og det begrepet som oftes brukes i Sverige. Frontfigurer for LCHF kostholdet i Sverige er Annika Dalqvist og Andreas Eenfeldt som anbefaler at man skal unngå fra, eller spise minst mulig av, karbohydratrile matvarer/ingredienser som poteter, ris med mer men de oppgir ikke eksakte nivåer for hvor mye karbohydrater man bør spise. Talsmenn for LCHF anbefaler at man skal erstatte den reduserte karbohydrat delen med energi fra fett og ikke fra protein i tillegg ikke behøver å begrense inntaket av mettet fett.


Eksterne linker:
http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A5gkolhydratdiet
LCHF Norge http://www.lchfnorge.no/
LCHF på 3 minutter http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf
Foreningen Kostreform ved overvekt og sukkersykdommer http://kostreform.no/
Ketolyse http://www.ketolyse.no
Dr. Fedon Lindbergs kost i balanse http://www.fedon.no/
Lavkarbo.no http://www.lavkarbo.no

Men skit au! Det hefter ikke!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 14:12   #31
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hallooooooo viktig!!!

Hei,
Har lest det nå, men det eneste som dukker opp når jeg søker på lavkarbo på wikipedia via startsiden.no er "low-carbon diet"

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 15:46   #32
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Hallooooooo viktig!!!

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Har lest det nå, men det eneste som dukker opp når jeg søker på lavkarbo på wikipedia via startsiden.no er "low-carbon diet"

Rart. Jeg får nemlig opp det som Kanutten skrev, når jeg søker på lavkarbo..

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 15:52   #33
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hallooooooo viktig!!!

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Har lest det nå, men det eneste som dukker opp når jeg søker på lavkarbo på wikipedia via startsiden.no er "low-carbon diet"

Gå rett til kilden. Startsiden.no indekserer sannsynligvis wikipedia da i stedet for å søke direkte.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 16:11   #34
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hallooooooo viktig!!!

DA er det bare for dere og utdype videre!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 09:56   #35
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Hallooooooo viktig!!!

Hva med å ta utgangspunkt i den engelske artikkelen som er veldig bra?

http://en.wikipedia.org/wiki/Low-carbohydrate_diet

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 20:54   #36
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hallooooooo viktig!!!

Opprinnelig lagt inn av Sungrazer, her.

Hva med å ta utgangspunkt i den engelske artikkelen som er veldig bra?

http://en.wikipedia.org/wiki/Low-carbohydrate_diet

Åh, holy crap. Der var det folk som hadde stått på, ja! 122 referanser!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mosjon er VIKTIG!!! AltforStor Ketolysekuren 5 18-08-07 00:51
Lusekilo ja, men viktig for meg. Tuttan Spørsmål og svar 7 05-02-07 23:02
Ang Gjester! Viktig Les Her! HP Informasjon 2 10-02-04 15:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no