Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Knekkebrød-oppskrift?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-02-11, 20:14   #1
Citami
Juniormedlem
 
Citami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 21
Citami er på en erverdig vei

Knekkebrød-oppskrift?

Er det noen som har en fin oppskrift?? Ikke for komplisert, men god?
Er veldig lei lavkarbo brød nå

__________________
Citami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 21:16   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Knekkebrød oppskrift??

Nannahs knekkebrød skal være veldig gode!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 23:21   #3
Ida!
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 4
Ida! er på en erverdig vei

Sv: Knekkebrød oppskrift??

hva med å prøve å knekke opp knekkebrød i biter, ha det i en skål og ta biola og bær over?

Ida! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite kalorier:) Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 23:25   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Knekkebrød oppskrift??

Opprinnelig lagt inn av Ida!, her.

hva med å prøve å knekke opp knekkebrød i biter, ha det i en skål og ta biola og bær over?

Går sikkert bra om man ikke er på ketolyse. Selv naturell Biola inneholder 4.5karber pr dl og det blir mye når man bare har ca 15 å gå på!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 09:17   #5
Nina L
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 49
Nina L er ny på veien

Sv: Knekkebrød-oppskrift?

Jeg syns Nannahs knekkebrød, som nevnt over, er veldig gode, jeg lager de fast

__________________


Nina L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 20:40   #6
tattoogl
Medlem
 
tattoogl sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Aurskog/Høland
Alder: 47
Innlegg: 172
tattoogl er ny på veien

Sv: Knekkebrød oppskrift??

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Nannahs knekkebrød skal være veldig gode!

Bakte de i kveld og de var super duper gode... Særlig med smør og hvitost

tattoogl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Max 40 g karbohydrater Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 10:55   #7
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Knekkebrød-oppskrift?

Jeg liker veldig godt superkjappe linfrø-knekkebrød jeg fant her inne (fant ikke linken akkurat nå), dog har jeg lagt til litt annet i. Og jeg syns de er kjempegode, og fint at det ikke tar lang tid å lage!

2ss knuste linfrø
2ss hele linfrø
1-2ss kruskakli (kan sløyfes)
1ss soliskkefrø (kan sløyfes)
1 egg (man kan bruke 2ss vann også, men det har jeg ikke prøvd)
litt salt

Rør alt sammen, smør det på bakepapir, og legg i mikroen på full guffe i 2-3 minutter. Del i to før de kjølner, og du har 2 ganske store knekkebrød! Hele greia har under 5kh (under 1 om en ikke har i kruskakli og solsikkefrø), og smaker faktisk ikke eggete om man har godt pålegg på!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 11:07   #8
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Knekkebrød oppskrift??

Opprinnelig lagt inn av tattoogl, her.

Bakte de i kveld og de var super duper gode... Særlig med smør og hvitost


Mmm ja hadde nettopp to til frokost med masse smør og Jarlsberg

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 18:34   #9
Higu83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 19
Higu83 er på en erverdig vei

Sv: Knekkebrød-oppskrift?

Hei
tenke å prøve meg på detta knekke brødet i morra. men er det noen som vet om det fiberhusk kan byttes ut med feks bakepulver? får ikke tak i fiberhusk her jeg bor :S hehe

Higu83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 18:41   #10
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Knekkebrød-oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Higu83, her.

Hei
tenke å prøve meg på detta knekke brødet i morra. men er det noen som vet om det fiberhusk kan byttes ut med feks bakepulver? får ikke tak i fiberhusk her jeg bor :S hehe

Fiberhusken fungerer som lim, så bakepulver vil nok ikkje gi samme effekta.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man spise knekkebrød på ketolysekur? Oppskrift? Sua83 Oppskrifter 1 17-01-11 23:06
Knekkebrød oppskrift, hvor mye karbo? Charlotte88 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 06-12-10 22:31
Oppskrift på brød/knekkebrød uten egg, nøtter og meieriprodukter? fleskeberget Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 17-11-10 22:38
Har du oppskrift på brød eller knekkebrød uten kh? Gelica Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 05-07-10 12:00
Knekkebrød-oppskrift Charlotte88 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 19-07-09 10:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no