Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Spørsmål til Nille eller andre MCT-brukere

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-01-09, 17:47   #1
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Spørsmål til Nille eller andre MCT-brukere

Jeg har lest trådene her inne om MCT-olje og har gått til anskaffelse av en sånn
Jeg ser jo at dere var fornøyd med den da - og siden disse trådene er litt gamle, lurer på om du/dere fremdeles bruker den?
Og om dere mener den har en effekt - eller er det like greit med annet fett?
Dersom du/dere fremdeles er en bruker, kan dere si litt om effektene av den? Og vil dere anbefale bruke av oljen?

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 18:19   #2
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Spørsmål til Nille eller andre MCT'brukere

Jeg bruker denne oljen daglig og tror ikke at kiloene hadde slippet taket like lett uten den. Nå er jo ikke jeg den som har hatt størst vekttap - det går i ganske rolig tempo...men jeg tror det hadde gått enda treigere uten MCT-oljen.
Grunnen til at jeg bruker den er at jeg ikke klarer å få i meg nok fett uten den.
Spiser i grunnen ikke såmye fet mat - liker ikke majones, rømme, dressing og slikt og fløte er jeg i grunnen heller ikke så forferdelig begeistret for. Det fettet jeg får i meg består for det meste av meierismør - jeg steker all maten min i smør og har gjerne smør i kokt egg og over grønnsakene mine. Jeg spiser også litt hasselnøtter - men der må jeg være litt forsiktig pga karbene. Uten MCT-oljen tror jeg ikke at jeg hadde klart det daglige inntaket - det er såvidt jeg klarer det med oljen....
Liker denne oljen godt da den er smaksfri og kan tilsettes både kaffe, te og brus uten å etterlate bismak.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>


Sist redigert av Jabba : 08-01-09 kl 18:39.
Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 18:35   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål til Nille eller andre MCT'brukere

Jeg har ikke brukt MCT olja på en stund. Men takk for påminnelsen. Har enda en uåpnet flaske i kjøleskapet fant jeg ut nå.... og den har ikke gått ut på dato. Lønner seg å start forsiktig om man tar den bar. Med 1 ss morgen og kveld og IKKE på tom mage. Det er litt hardt for magen med en gang. Men etterhvert kan man øke og se hva magen tåler.

Om man har problemer med å få nok fett i maten på annen måte er dette en flott olje. Den er lukt og smakfri og jeg kan absolutt anbefale den. Du kan blande den i alt mulig uten at det gir bismak. (Smoothies og pannekaker .... alt... Vel og merke den som kjøpes på apoteket. Jeg garanterer ikke kvalitet eller smak på den som kjøpes via andre steder da de ofte vil "forbedre" oljen ved å tilsette alt mulig rart, bl.a. vitaminer., Noe som gjør at oljen harskner fortere. Jeg mener også at den hjalp med forbrenningen min. Jeg har lavt stoffskifte (medisinert) og da trenger en all hjelp man kan få.

Siden jeg nå fikk en påminnelse skal jeg begynne å ta den igjen i dag ! Har noen julekilo + + som må av !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 19:10   #4
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Spørsmål til Nille eller andre MCT'brukere

Takk, Nille for svar Jeg leste tråden din fra 2004 og var litt spent på om du fremdeles "gikk" på oljen.
Jeg har også lavt stoffskifte og har brukt oljen nå i ca. 3 uker. Jeg drikker den bare rett fra flaska og jeg har kjøpt den på apoteket.
Har vært i ketose siden september - og havnet på et platå for en stund siden. Derfor tenkte jeg det var verdt å prøve oljen og jeg er nå igang igjen med vekttap. Tror kanskje det skyldes oljen!?
Samt at det hjelper meg på en litt treg mage - tror jeg og jeg tar litt før trening. Har lest at det gir litt ekstra energi.

Er det noe forskjell på MCT og Cocousa?
Og lykke i krigen mot julekiloene - jeg tok av 1 kilo jeg....stolt.....

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 19:17   #5
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Spørsmål til Nille eller andre MCT'brukere

Nå kommer jeg og "kupper"tråden Er det lov og bestille Mct fra utlandet?
Apoteket her er så sært,de kommer til og himle med øynene og gidder garantert ikke sjekke om de kan skaffe det. At de har det inne tviler jeg sterkt,da ketostix f.eks også er bestillingsvare! Fant ikke Mct på noe nettapotek.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 19:33   #6
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Spørsmål til Nille eller andre MCT'brukere

Magdalena, du "kupper" ikke tråden - men kommer med et relavant innlegg og spørsmål
Jeg anbefaler deg å spørre apoteket først - de er forpliktet til å ta det inn dersom du vil ha det. Og apotektes er det reneste og best produktet. Som du ser Nille skriver, er det mye rart på nettet. Mange apotek har det på lager nå fordi det er så populært. Men du må spørre fordi det er en kjølevare og står i apotekets kjøleskap.

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 19:35   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål til Nille eller andre MCT'brukere

Tror ikke import er så lurt. Vet ikke hva tollvesenet sier, men jeg mener noen her inne fikk problemer med innførsel. Har du sjekket med norske nettbutikker som proteinfabrikken eller noe slike ?

Skal sjekke jeg....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 10:21   #8
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Spørsmål til Nille eller andre MCT-brukere

hmm..denne må jeg kjøpe!! hvor "står" den hen.. og hvordan ser flaska ut??

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 11:10   #9
Nola
Medlem
 
Nola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 35
Innlegg: 68
Nola er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål til Nille eller andre MCT'brukere

dette stod litt lengre oppe i tråden:

Opprinnelig lagt inn av LilleM0r, her.

Jeg anbefaler deg å spørre apoteket først - de er forpliktet til å ta det inn dersom du vil ha det. Og apotektes er det reneste og best produktet. Som du ser Nille skriver, er det mye rart på nettet. Mange apotek har det på lager nå fordi det er så populært. Men du må spørre fordi det er en kjølevare og står i apotekets kjøleskap.

Nola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Endre litt på Ketolyse. Nille eller andre som er flinke med forskjellige filosofier. SkinnyToBe Ketolysekuren 11 08-01-08 18:05
Nille eller noen andre med god erfaring Tittentei Lavkarbo generelt 1 23-08-07 13:10
Nille eller andre; hvor mye er 2 ounces? Iset Lavkarbo generelt 7 14-02-06 12:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no