Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Opp i vekt med trening?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-11, 19:54   #1
Mammarosa
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 156
Mammarosa er på en erverdig vei

Opp i vekt med trening?

Leser at flere skriver de har trent dagen før og derfor veier litt ekstra dagen etter. Stemmer virkelig dette? Hvorfor?

Jeg trener ca fire ganger i uken hvor jeg trener styrke og løper alt fra 5-10 km. Har dette "negativ" effekt på vekten? Tenker jo liksom at man går ned når man trener

...vet man bygger muskler og kanskje enda mer på fett- og proteinrik kost. Likevel så skal det MYE til for at en kvinne bygger store tunge muskler

__________________


Mammarosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ***LCHF*** Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 20:12   #2
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Opp i vekt med trening?

Vel, for meg stemmer dette iallefall + at jeg ikke går nevneverdig ned i vekt uansett om jeg har rett kosthold og trener hardt. Den lille vektsvingningen som skjer dagen etter er nok det at musklene holder på mer vann rett etter trening, men når det ikke skjer noe over lang tid kan man kikke på stresshormonene.. Det finnes faktisk noe som heter treningsresistens. Altså, hard trening gjør ingen ting for vekten.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 20:40   #3
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Opp i vekt med trening?

Ut med vekta - inn med målebåndet

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 21:51   #4
Mammarosa
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 156
Mammarosa er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt med trening?

Hehe, vekta ut ja! Jeg har spilt fotball i maaaange år og bygger muskler fort i bena. Der øker omkretsen på både lår og legger i takt med at jeg trener . Er jo slank fra før, men har alltid vært mindre fra livet og opp en hoftene og ned . Med andre ord er det vekten jeg går etter.

__________________


Mammarosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ***LCHF*** Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 22:10   #5
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Opp i vekt med trening?

Jeg veier mer dagen etter trening, jeg tror jeg samler ganske bra med vann. Et par dager senere er det borte.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Kildehenvisning til ketose og trening (puls) og lavkarbo og trening? wollafruen Trening 6 23-03-11 08:35
Trening og vekt matelulla Trening 4 28-02-10 13:05
Trenger råd vedr. vekt, trening og lavkarbo Sandy Lavkarbo generelt 4 08-05-09 08:15
Opp i vekt med trening? xCamilla Ketolysekuren 7 15-01-07 19:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no