Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Råtten smak i munnen ... Ikke ketosesmak

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-04-11, 19:13   #1
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Råtten smak i munnen ... Ikke ketosesmak

heisann!

jeg begynte på ketolyse 16 januar, og frem til i sist uke har jeg holdt meg på 20 gram karbo til dagen. Nå har jeg økt litt, fordi jeg skal bort i påsken, og er redd for at det kan bli litt ufrivillig høykarbo (skal selvsagt prøve så godt jeg kan, men ja) jeg har i noen uker hatt en ganske råtten smak i munnen, det smaker råte liksom.

ikke som smaken jeg fikk i ketose, denne er direkte ekkel..

hva kan dette være??

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 19:18   #2
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: råtten smak i munnen.. ikke ketosesmak

Det kan rett og slett være matrester som har satt seg fast mellom tennene og slik gjør at det lukter råttent. Men om du er nøye med å bruke tanntråd, så er jo ikke det sannsynlig, om det ikke er noe som har satt seg fast helt nede ved tannkjøttet. Det kan ellers være problemer med selve tennene, f.eks. en jeksel som har blitt betent, eller slike små pussfylte blærer som av og til kan sette seg på mandlene og som gir vond lukt.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 19:22   #3
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Råtten smak i munnen ... Ikke ketosesmak

jeg er flink med tennene, MEN vet at jeg har hull også som jeg skal få orden på snart.. men utenom det er det ikke mye matrester og spore i munnen, og den er verst om morgenen. Hullene i tennene har jeg hatt en stund forresten, men ikke kjent denne smaken før.. æsj det er så fæææl smak

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 22:26   #4
Fluke83
Medlem
 
Fluke83 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Røyken
Alder: 40
Innlegg: 81
Fluke83 er på en erverdig vei

Sv: Råtten smak i munnen ... Ikke ketosesmak

Jeg kjenner forskjell på minst tre typer ketose smak/ånde, du har den typiske metallsmaken (den opplever jeg sjelden men vet akkurat hva folk mener når de nevner den), så har du en annen type som kun kjennes ut som skikkelig stål-ånde/ånden som går, kan ikke beskrive den detaljert på noen annen måte enn at jeg kun merker den når jeg er i ketose, også den siste som rett og slett bare kjennes ut som en sterk søtsmak i munnen, den merket jeg mest aller første gangen jeg var i ketose og de påfølgende ukene, og sporadisk de gangene jeg har vært i ketose i ettertid.

Nå vet jeg ikke hverken hvor mange ganger og hvor lenge du har vært i ketose, men min erfaring er at denne smaken/ånden forandrer seg, og en ny "smak" kan fort vise seg å være en naturlig variasjon

Fluke83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent LCHF, stort sett ;) Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 22:49   #5
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Råtten smak i munnen ... Ikke ketosesmak

jeg har vært i ketose i 3 mnd, og i begynnelsen til den ble råtten, var smaken som morgenånde:P morgenånde smak hele dagen:P

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 23:08   #6
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Råtten smak i munnen ... Ikke ketosesmak

Jeg har aldri vært avhengig av tanntråd (kanskje ekkelt å innrømme) før etter jeg begynte på lavkarbo. Pga alt kjøttet
Fytte rakkern for en smak det kan gi asså.. JÆKK!!!
Fått masse skryt av tannlegen sist jeg var der fordi munnen bvar så enormt ren og pen

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 22:03   #7
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Råtten smak i munnen ... Ikke ketosesmak

Jeg gikk til tannlegen pga vond lukt og smak. Det var ikke noe i munnhulen. Jeg gikk med kronisk bihulebetennelse. Og jeg hadde ingen smerter.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 23:52   #8
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Råtten smak i munnen ... Ikke ketosesmak

hvis jeg har problemer med bihulene (jeg har masse ymse plager i tillegg, og folk har nevnt bihulene før, men jeg har ikke vondt annet en i hodet) hva er behandlingen for dette isåfall? er det noe jeg kan prøve selv?

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 23:25   #9
Saphire
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 126
Saphire er på en erverdig vei

Sv: Råtten smak i munnen ... Ikke ketosesmak

Antibiotika er behandling for Bihulebetennelse. Men du kan prøve ut med nesespary og det å generelt aldri gå med tett nese en liten periode. Går det ikke over kan du gå til legen..

__________________


Saphire er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 08:06   #10
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Råtten smak i munnen ... Ikke ketosesmak

Eneste som nytter mot bihulebetennelse her i gården er akupunktur. Min sambo tåler ikke antibiotika eller alminnelig smertestillende i alle tilfelle.

Det er ikke godt, men øker blodtilstrømmingen ganske mye, og 'dytter' snørra vekk. Regn med et par-tre ganger og følg med på hvilke punkter som brukes.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vond smak i munnen cmj Spørsmål og svar 13 12-10-10 19:28
Ekkel smak i munnen! Nurk Lavkarbo generelt 3 11-06-10 18:10
Vond smak i munnen Fluke Ketolysekuren 6 08-11-09 22:05
Bitter smak i munnen Pinne Lavkarbo generelt 1 02-05-09 20:54
Stygg smak i munnen ... Næpa Ketolysekuren 12 22-01-08 10:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no