Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Svimmel og kvalm

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-04-11, 08:19   #1
luxcat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 21
luxcat er på en erverdig vei

Svimmel og kvalm

Har skjønt, etter å ha lest rundt på forumet, at svimmelhet kan oppstå på lavkarbo. Men hvor svimmel blir man?

Jeg har gått på lavkarbo 20 dager og hatt kun positive bivirkninger, som mer energi, men da jeg våknet i går, var jeg så svimmel at jeg ikke kunne gå rett, og ble kvalm bare jeg beveget hodet littegrann. Det var så ille at jeg ikke kunne gå på jobb, og varte hele dagen. I tillegg sov jeg enormt mye! (Omtrent 16 timer siste døgnet). Jeg er også veldig stiv i nakken og ryggen.

Er bedre av svimmelheten i dag, men like stiv og fortsatt småkvalm.

Spørsmål: Er det "normalt" å bli så svimmel/kvalm, og hvor lenge vil det i så fall vare?

luxcat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 08:24   #2
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Svimmel og kvalm

Sikker på at det er lavkarbo og ikke bare vanlig sykdom?

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 08:32   #3
luxcat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 21
luxcat er på en erverdig vei

Sv: Svimmel og kvalm

Manne: Nei, jeg er jo ikke det. Men jeg har ikke problemer med blodtrykket, aldri hatt virus på balansenerven etc., så synes det er rart om jeg skulle få en slags svimmelhetssykdom akkurat når jeg starter på lavkarbo.

luxcat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 09:05   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Svimmel og kvalm

Dette høres ikke ut som noe som kan relateres til lavkarbo, i h vert fall ikke når du følger Lindberg. Da er du jo ikke i ketose og 20 dager er for lang tid til at man kan asnkke om karbo- abstinenser!

Tror nok heller du er inne på noe i forbindelsemed nakke/rygg!

Mitt sykepleierråd blir denne morgenen at du kommer deg til legen, i dag!
Det er fredag og det er alltid vanskeligere å være syke i helgene. Ring legen din og be om en hastetime!

God bedring!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 14:01   #5
luxcat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 21
luxcat er på en erverdig vei

Sv: Svimmel og kvalm

Kitt: Du har rett! Har vært hos lege, og det er sannsynligvis en nerve i klem Varme bad, massasje og avspenningsøvelser skal ta det, om ikke blir det vel en sprøyte.

luxcat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 14:11   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Svimmel og kvalm

Usj! Ikke alltid hyggelig å ha rett! Men det hører med til yrket noen ganger!
Du får ha en avslappende helg, da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 14:13   #7
luxcat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 21
luxcat er på en erverdig vei

Sv: Svimmel og kvalm

Kitt: Jeg er glad du hadde rett (mistenkte det selv i går, og tok et langt bad, og var bedre i dag), for hadde det vært kostholdet så hadde jeg blitt utrolig skeptisk til at det kunne være særlig sunt med slike utslag.
Og ikke hver dag man kan komme hjem og si de er legens ordre å ikke gjøre noe

luxcat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Svimmel rukv Kosttilskudd 1 18-02-11 23:14
Ny: Lavkarbo i 2 dager, svimmel, kvalm og spenningshodepine Karla Spørsmål og svar 16 17-02-10 17:54
Svimmel og kvalm- noen gode råd? Paris Generell diskusjon 1 27-09-09 21:31
Føler meg svimmel, kvalm og rett å slett helt møkkete dydde Ketolysekuren 16 22-03-08 15:20
Sinnsykt svimmel og kvalm Dårrit Spørsmål og svar 20 23-06-07 14:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no