Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Togtråden!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-05-11, 11:50   #951
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Togtråden!

Skjønner godt at det er kjedelig med platåer jeg, men det er nok mye rett i det lommelegen sier. Selv så kom kiloene på nærmest over natten da, så jeg skulle gjerne blitt kvitt dem i samme tempo. Men det er vel for mye forlangt. Strålende fornøyd med -0,8 denne uka likevel da. Har vel innsett at det må ta tid. Glad jeg har kommet over den 100-300g økta jeg var inne i.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 12:15   #952
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Jeg prøver atter en gang å hoppe på toget, med planlagt besøk både i vannvogna og i fettvogna. Dagens frokost/lunsj er bacon og eggerøre (matlysten er litt skranten for tiden...) og jeg fikk fin ny vannflaske av mannen som kom hjem fra reise i går, så alt ligger til rette for at jeg skal klare meg i dag!

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 17:21   #953
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Togtråden!

Jeg er ssååååå godtesyk og leter etter godisvogna tror jeg, har isteden klart å finnelunsj- knekkebrød- smør- ost- og atkinsbar vogna. Blir nok MYE fett og kalorier i dag, men hittil bare lavkarbo heldigvis. Formen er enda ikke helt på topp, men har klart å holde meg unna sovevogna så langt.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 19:19   #954
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Togtråden!

tut tuuuut
ostepølse med bacon og spinatstuing vogna er heeeelt genial. anbefaler på det varmeste å prøve den. masse fløte og en ss pesto i stuingen

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 19:46   #955
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Hvem har hekta på en sushivogn?

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 20:18   #956
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

tut tuuuut
ostepølse med bacon og spinatstuing vogna er heeeelt genial. anbefaler på det varmeste å prøve den. masse fløte og en ss pesto i stuingen

Nam, nam, her var det laks og rømmevogna til middag...

Ellers har det vært mer akvarievogna og, ja, jeg har omtrent funnet fram redningsvesten.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 20:30   #957
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Gussjelov, VSB !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 21:02   #958
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Togtråden!

naaaam. laks og rømme er godt det og. tror jeg må ha det i morgen-med agurksalat

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 21:32   #959
nadine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 48
nadine er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Det er noe feil med tickeren din...tror du må lage en ny..... http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=ticker

Tusen takk skal du ha

__________________
nadine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 22:25   #960
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Togtråden!

Avsluttet oppholdet i ferievogna litt tidligere enn beregnet, og startet dagen i treningsvogna.
Deretter gikk turen over i hjemmekontorvogna, som i dag ble kombinert med klesvaskvogna.
Tøft start etter ferien, men torsdag er jo fridag så det blir uansett en kort uke

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 22:29   #961
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Gleder meg til Himmelfartsvogna, jeg

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 00:00   #962
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Da MÅ det jo være vann, Engledans ? Har du opplevd noe lignende tidligere ?

De siste par månedene har det kommet på vannkilo omtrent hver gang jeg har gått ned litt. Sånn ett skritt frem og ti tilbake......nåšer det gått ned litt.bare 1.4 mer enn det jeg veide for 1.5 uker siden.
Hvordan får en vekk vannet?

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 08:32   #963
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Togtråden!

jeg pleier å få fart på vannet hvis jeg drikker 2-3 kopper hvit te om dagen

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 09:29   #964
mocc@
Seniormedlem
 
mocc@ sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 707
mocc@ er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

jeg pleier å få fart på vannet hvis jeg drikker 2-3 kopper hvit te om dagen

Hvor kjøper du hvit te?

__________________


mocc@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 09:51   #965
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av mocc@, her.

Hvor kjøper du hvit te?

helsekost

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 10:31   #966
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Togtråden!

har trynet i spisevogna nå jeg, om enn lavkarbo, med litt mye KH, men spiste altfor mye i går kveld. I dag har jeg startet med en gedigen pannekakefrokost, med masse fløte og seterrømme... Kan man spise for mye??? Tror jeg er der nå, finnes det noen avledningsvogner her, eller magen er mett vogn? Vel det er nok uro og endring av medisiner, men 1 kg opp på 2 dager er ikke gøy. kanskje vannvogna blir viktig i dag?

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 12:15   #967
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Togtråden!

I morgen er det veiedag.. Jeg gruer meg sånn at jeg blir kvalm av tanken, jeg føler meg så feit og ekkel at jeg vet ikke om jeg gidder å se tallet en gang. Heldigvis skal vi ut å kjøre langtur kl 10 i morgen så da får jeg fort tankene på noe annet enn om jeg ble værende hjemme. Jeg vet jeg har gått opp i vekt og jeg føler meg skikkelig dårlig på dette med lavkarbo, jeg føler ingen kontroll og jeg får ikke kroppen til å reagere heller.. Kan det være at lavkarbo ikke tar effekt på noen? Jeg trodde alt gikk bra etter å ikke ha veid på noen dager, og pga en varende hodepine så testet jeg etter ketose, negativ. Jeg har hatt vondt i hodet i mange dager og jeg trodde jo det var ketosen som var effetiv, nå tror jeg det bare var tull. Jeg har 1 stix igjen som jeg skal bruke i kveld, er jeg ikke i ketose da så får jeg heller revurdere hele kostholdet.
Vann får jeg ikke i meg lengere, så det blir mye te og brus for tiden, skulle gjerne ha hatt et bedre alternativ til vann og da tenker jeg ikke vann med smak, men noe som absolutt ikke minner om vann. Jeg har ikke drukket Pepsi Max siden mandag, så jeg er på vei til å kutte den ut også!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 14:05   #968
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

jeg pleier å få fart på vannet hvis jeg drikker 2-3 kopper hvit te om dagen

ok. da skal jeg titte på helsekost på fredag. Hvilket merke er fint?

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 14:12   #969
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

ok. da skal jeg titte på helsekost på fredag. Hvilket merke er fint?

jeg bruker celestial. de har en koffeinfri som er kjempegod, men den er nesten altid utsolgt. da jeg ikke får tak i den bruker jeg imperial white peach. god den også

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 14:26   #970
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Togtråden!

ok. takketakk snille du. Hvit te er godt, så skal prøve om det funker på meg og. Mer vann i dag....grrrrrr....

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 14:42   #971
monja
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Rock City
Alder: 46
Innlegg: 325
monja er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Jeg burde vært i eksamens lesevogna i hele dag (og i går), men det har jeg altså ikke vært. Og nå angrer jeg. Men jeg skal ta meg en tur inn i den etterpå nå og i morgen har jeg sendt vekk mann og barn så jeg får lest da og. Fredag - søndag er jeg i Oslo, og mandag er det lesedag hele dagen. Tirsdag er eksamen *angst*
Men jeg har jobbet med det jeg skal ha eksamen i i 13 år så helt blank er jeg neppe.
Jeg er og såååå søtsugen. Spiste Sandwich (is) her for to dager siden og etter det....for et mareritt. I tillegg kommer vel mensen etterhvert nå og det gjør det ikke noe bedre. Karbomonster

__________________
Min MUP

monja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 16:05   #972
Bittemoren
Seniormedlem
 
Bittemoren sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Austevoll
Innlegg: 534
Bittemoren er ny på veien

Sv: Togtråden!

Nå har jeg vært i reisevogna i flere dager så det var godt å komme seg hjem i går

nå er det jeg på plass i lavkarbo vogna igjen og må vel innom vannvogna igjen for det har blitt lite vann

HA en strålende Dag alle sammen

__________________
Bittemoren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo heller mot ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 22:17   #973
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Togtråden!

Hmm lurer på hvorfor ingen har skrevet her i dag? Dere er vel opptatt med utflukter, familie og annet man driver med på fridager
I dag tok jeg med meg sambo, barn, tantebarn og søster på en biltur rundt hele Nordmøre og litt Romsdal så det ble en dag bak rattet for meg i stedenfor å sove slik jeg egentlig hadde mest lyst til. Det var også veiedag i dag, den første etter en hel uke uten faste! Jeg har også kun snikveid 2 ganger så det er også en personlig rekord. Men til tross for at kroppen mest sannsynlig er i sparemodus etter fasten og ellers lite kontroll så ble det jammen meg -100g denne uken! Nå gleder jeg meg til neste torsdag for å se hva jeg har greid til da håper på en mer stødig kurs framover nå, for det er for tidlig å gi seg. Jeg har jo fortsatt minst 10kg igjen før jeg sier meg ferdig!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 22:23   #974
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Åååååå ! Regret ! Nå ble jeg så glad !!!

Jeg har tenkt på deg, skjønner du!

Så utrolig flink du har vært !

Stå på !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 22:32   #975
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Togtråden!

Hadde veiedag selv i dag og var veldig spent da jeg gikk på vekta.
Hadde jaggu meg en nedgang på 1,8 kg. Ikke forventet. Så måtte jo veie meg 3 ganger til og det viste det samme. Enden på det hele er at jeg har endelig klart delmål 2, som var -10 kg

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no