Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Norske fireåringer spiser 20 kilo sukker i året

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-05-05, 21:23   #1
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs
Post

Norske fireåringer spiser 20 kilo sukker i året

Regner med at de fleste har fått med seg denne artikkelen, men det er rimelig hårreisende synes jeg!
Det blir jo ca 55gram om dagen.. vet ikke akkurat hvor mye det er jeg.. men det burde jo bli mye med tanke på at deres kropper jeg jo mye mindre enn en voksen.

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/05/13/431733.html

Mvh Silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-05-05, 21:30   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Herregud det er helt tragisk!!!
HVEM er det som bestemmer hva så små barn skal spise? JO FORELDRENE!!!
Jeg blir så matt av enkeltes holdninger til kostholdet, det betyr liksom ikke noe...
Har diskutert meg blå på andre nettsider, der mødre overhodet ikke skjønner hva som er galt med sukker... Men FETT derimot, er de livredde for. :hyyl:

Forresten, barnehagene står jo for mye av dette sukkeret. Men foreldrene har da et ansvar for hva ungene får i seg når de er der også. Jeg vil iallefall VITE hva datteren min spiser i barnehagen, når hun begynner der.

Jeg har venninner som er barnehageansatte, og som har vært helt forskrekket over maten ungene har kommet med hjemmefra (de spiser hjemmebrakt frokost i barnehagen der), en unge har med seg en matboks med nesquick-frokostblanding hver eneste dag, og gjerne også boller og slikt. En annen unge på 3 år har med seg COLA hver dag.

Skjønner egentlig ikke at det er LOV å drikke cola i barnehagen?? Men foreldrene må jo være direkte hjerneskadde.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-05-05, 22:22   #3
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Iset

Herregud det er helt tragisk!!!
HVEM er det som bestemmer hva så små barn skal spise? JO FORELDRENE!!!

Er det foreldrene. vel jeg vil heller si samfunnet. foreldre, besteforeldre, naboer, skole, barnehage og ikke minst andre barn. Vi er veldig påvirkelig av andre, og andres dårlige vaner får lett fotfeste dessverre. Jeg skulle gjerne hatt kontroll med hva barna spiser men hva hjelper det når mor i huset ikke er noe bedre enn barna. Jeg prøver å innføre lørdagsgodt men hva hjelper det. overlat hvor en kommer så skal det være kos med kaker eller godterier.
Men jeg er glad myndighetene begynner å se på hva barn i barnehagen får i seg. kanskje dette er starten på en tilbakegående trend slik som med røyking.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 13-05-05, 23:27   #4
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Jammen bra jeg ikke har barn lenger!



Men altså: Er det rent sukker, eller er det karbohydrater?

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
er du sukkerslave? sommerfugl Generell ernæringsdebatt 4 26-01-05 18:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no