Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Kjøttdeigspyd (bilder)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-06-11, 08:54   #1
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

Kjøttdeigspyd (bilder)

Selv om været er temmelig skiftende er det grilltid, derfor er jeg stadig på jakt etter nye varianter av mat å ha på grillen. Denne gangen kom jeg på en variant vi hadde en del da ungene var små kjøttdeig-spyd De er stadig populære for barna ved middagsbordet var storlig begeistret. Bruker du pinner av tre er det lurt å la de trekke til seg vann før de brukes -slik vil de ikke ta fyr på grillen. På denne tiden pleier jeg ha en flaske vann med slike grillpinner i stående på kjøkkenet dermed er de ferdig til bruk til en hver tid.
Disse spydene er litt som man gjør de til selv disse, utrolig hva som kan puttes i deigen. Litt opprydding i kjøleskap på en måte. Denne omgangen be som følger
2 pakker kjøttdeig
2 egg
1/2 dl fløte
litt salt
pepper
paprika-de farger man har ble vel tilsvarende 1 liten paprika
1 løk
3 vårløk
en håndfull revet fersk parmesan
1 dl med fetaost
Bland sammen kjøttdeig, egg fløte og krydder før en løk paprika og ost tilsettes. Dette har jeg på forhånd hakket sammen i foodprosessoren, selvfølgelig kan man finhakke det selv, men jeg er litt lat mht til slikt og bruker maskin. Rør det hele godt sammen.



Lag spyd ved å legge kjøttdeigblandingen rundt spydene, jeg bruker ha litt kaldt vann i hånden og former de som jeg ønsker. Jeg vagte å forhåndsteke de i stekeovnen denne gangen, da er de lettere å håndtere på grillen,tar kortere tid og lettere å fryse ned om en lager mange. Jeg fryser de da etter forhåndstekingen, før grilling Forhåndsteker på 200 grader i 10 min. Når de kommer på grillen er det bare å gi de et par minutter på hver side så de får fin farge .











Mine var milde i smaken i dag da det var noen små som skulle være med å spise. Er det bare voksene eller ungdom som skal ha kan en fint spice de opp med både hvitløk og chili.


__________________

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 09:00   #2
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Kjøttdeigspyd (bilder)

Åh, såg gode ut!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 10:22   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kjøttdeigspyd (bilder)

Åååhhh, må prøves i løpet av sommeren!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 11:15   #4
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Kjøttdeigspyd (bilder)



Genial måte å rydde opp i kjøleskapet på!!

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 11:17   #5
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Kjøttdeigspyd (bilder)

Oj oj, disse så jo heeelt glimrers ut ja Må prøve disse endag jeg griller

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bilder! Hyper Lavkarbo generelt 84 22-08-13 12:19
Som jeg så ut før (nye bilder) LenaBeatrice Mer enn 30 kg overvekt 26 28-07-09 19:03
Bilder? Fridolina Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 13 26-07-06 15:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no