Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-08-10, 14:59   #1626
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Eg og har lest det om eitt egg, så eg blanda eit egg inn i omeletten til frukost og laga den som eggerøre. Var ikkje så verst faktisk, hadde godt med salat til og.
Prøvde meg på varm sjokolade til lunsj, blanda den med kald melk berre, var heilt greit.

Trur det blir paella igjen til middag, gleder meg litt til den!

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 20:34   #1627
vermundo
Juniormedlem
 
vermundo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 28
vermundo er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg begynte for to dager siden, og har ikke fått smakt på så mye enda
Var litt usikker på om jeg skulle hoppe på Eurodietten, eller om jeg skulle forsøke å bli i ketose ved å lage maten selv. Så jeg bestilte en haug med ting som så yummi ut Så nå har jeg bestilt resten også, slik at jeg kan bytte ut alle måltidene i de tre ukene som var planen. Browniesen syntes jeg var veldig god, baren med karamell var god, karamelltingen var helt ok, kjeksen var så som så. Nå har jeg byttet ut måltidene med ED, og laget middag av egg og sopp. En fordel er at jeg blir såååå tørst av måltidene. Hiver innpå med vann, og det er jo også positivt, for jeg pleier å glemme det der med drikkingen

__________________


vermundo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 13:36   #1628
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Pannekake til frukost! Var ikkje så verst. Er det lov å ha biiiiiittelitt syltetøy på, eller ein to-tre bringebær kanskje?

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 13:49   #1629
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av camryn, her.

Pannekake til frukost! Var ikkje så verst. Er det lov å ha biiiiiittelitt syltetøy på, eller ein to-tre bringebær kanskje?

Ikke syltetøy og heller ikke bær i fase1, bær kommer i senere faser Vil anbefale, til senere lovlige faser, å lage hjemmelaget syltetøy av bær og fruktose. Det smaker fantastisk godt!
Fruktosen gir søthet til bærene og bidrar til mer stabilt blodsukker enn vanlig sukker. Ferdigproduserte syltetøy er det veldig mye sukker i, så det er lurt å holde seg unna
Fruktose får du kjøpt i velassosierte dagligvarebutikker

Pannekakene kan anbefales med kardemomme i røren, så får de en søtere smak Og om du vil ha noe på toppen så prøv med kanel, det smaker godt Jeg lager pannekakene i vaffeljernet som sprøe vafler, de blir godt stekt og smaker kjempegodt

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 19:28   #1630
Ronja65
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 59
Innlegg: 16
Ronja65 er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Så bra at fler har lest dette med egg:-)

Jeg blir også kjempetørst av maten det er jo fint:-)

Det meste jeg har spist smaker helt greit. Men middaggsmaten smaker plastik, synes jeg. Jeg har stekt sopp, og grønnsaker som jeg har blandet i maten, da går det lit bedre.
Har også koket blomkål som jeg elsker og brukt som snacks. Prøver også og spise en salat mitt på dagen.

Hodepinen er borte og jeg er heller ikke så sulten lengre. Skal jobbe nattevakt i natt og er spent på hvordan det blir med maten. Jeg tar med meg supper og salat som jeg spiser tenker jeg.

Ellers så er vitaminene en utfordring. Glemte og da kveldsdosen i går. Så nå har jeg fått tak i en dåserings"dings" som jeg har dosert opp pillene i. Vi får håpe at det hjelper:-). Forsto at det var viktig at man tok dem.

Ronja65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 19:30   #1631
Ronja65
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 59
Innlegg: 16
Ronja65 er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Det er så fint å lese om erfaringene deres og takk for fine tips

Ronja65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 23:54   #1632
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Du kan fint blande ett egg inn i omelett, pannekake osv. hvis du har behov for ekstra proteiner.

Via denne linken kommer du til produktbrosjyren hvor det står nyttige ting om tilberedning av maten;
http://www.eurodiet.no/filer/ES_Prod...%20sider_5.pdf

Så flott at hodepinen er borte Ronja65, håper det fortsetter slik Lykke til på nattevakt, det går så fint når du har med posemat og salat

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 10:38   #1633
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Det er sikkert nesten ikke til å tro, men man venner seg faktisk til ED smaken. Flere av produktene synes jeg i grunnen er blitt ganske gode.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 22:18   #1634
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Det er sikkert nesten ikke til å tro, men man venner seg faktisk til ED smaken. Flere av produktene synes jeg i grunnen er blitt ganske gode.

Jeg støtter dette utsagnet. I ettertid så tenker jeg at det er helt utrolig at man kan venne seg til den maten.

Det med å ta egg til maten så kan man gjøre det, men det blir ekstra proteiner som man ikke trenger forløpig. Jeg holdt meg unna egget, tiltross for at omeletten smakte helt j%&%&#!

Pannekaker med kanel er også godt. Steker om kvelden og fryser det ned for så å ha den med meg på jobben dagen etterpå, kjekt til enten lunsj eller ettermiddagsmat.

VELKOMMEN alle nye

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 23:21   #1635
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Er det mulig å den ekle suppa klumpfri? Stavmikser hjalp ikkje.

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 23:27   #1636
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av camryn, her.

Er det mulig å den ekle suppa klumpfri? Stavmikser hjalp ikkje.

Blir også veldig glad for tips her...har prøvd det meste, men det er fortsatt litt klumper i suppa !

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 10:41   #1637
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg har jo ikke fått begynt med ED enda, men lurer litt på en ting- MÅ man ha supper på ED?? Jeg er ikke en "suppe elsker". Ser så mange skriver om suppene, derfor jeg lurer på om det er noa man MÅ ha?

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 10:52   #1638
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Nei det trur eg ikkje, men utvalget blir jo mindre uten. Eg er heller ikkje eit stort suppemenneske (unntatt tjukk deilig kremet blomkålsuppe <3), men kjøpte asparges og kylling berre for å prøve. Dei er skikkelig vonde på smak og fulle av klumper, så angrer.

Meeen om det er mulig å få vekk klumpane så kan eg prøve å krydre enda litt meir, og da kan det vere at det går ned.

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 11:20   #1639
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Jeg har jo ikke fått begynt med ED enda, men lurer litt på en ting- MÅ man ha supper på ED?? Jeg er ikke en "suppe elsker". Ser så mange skriver om suppene, derfor jeg lurer på om det er noa man MÅ ha?

Man må ikke ha supper, jeg fikk ikke til smakfulle ed supper. Jeg holdt meg til omeletter til middag med masse grønnsaker til, lunsj ble da ed pannekaker (steker dem i vaffeljernet) og salat til Du bestemmer selv hvilke produkter du vil spise til hvilket måltid, det viktige er at du spiser kun 1 bar per dag og bruker grønnsaker eller salat til 2 av de fem måltidene per dag

Når man blir vant til maten så smaker den godt som de har nevnt over her

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 11:44   #1640
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Puh! DET var bra, aldri vært noen fan av supper som sagt

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 13:44   #1641
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Det blir klumper hvis væsken er for varm. Den skal være varm, ikke kokvarm. Jeg pleier å koke opp vannet og så ha i litt kaldt vann. Så har jeg bare i litt vann som jeg rører ut og tilsetter gradvis mer vann. Men det er altså en stor kunst som krever mye øvelse. Etterhvert synes jeg faktisk at de suppene ikke var så verst. Fordelen med å spise suppe er at det minner om vanlig mat som man skal spise når kuren er over.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 15:06   #1642
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Det blir klumper hvis væsken er for varm. Den skal være varm, ikke kokvarm. Jeg pleier å koke opp vannet og så ha i litt kaldt vann. Så har jeg bare i litt vann som jeg rører ut og tilsetter gradvis mer vann. Men det er altså en stor kunst som krever mye øvelse. Etterhvert synes jeg faktisk at de suppene ikke var så verst. Fordelen med å spise suppe er at det minner om vanlig mat som man skal spise når kuren er over.

Da skal jeg prøve igjen på dette ! Føler jeg har prøvd alle slags varianter for å få den klumpfri, men det kan godt være at vannet har vært for varmt ! Takk for tips ! Kylingsuppa er den eneste suppa jeg syns er spiselig, da med masse krydder. Så det går ikke så utrolig mye supper her i huset heller

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 15:50   #1643
Ronja65
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 59
Innlegg: 16
Ronja65 er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Takk for nye fine tips. Jeg varmer alltid suppen på konfyren i kallt vann, da klumper den seg ikke.
Helt enig i at maten smaker bedre og bedre:-).
Hadde lest at grønsakssuppen skulle være fryktelig vond... den smaket helt greit syntes jeg... men derimot så syntes jeg paela middagsmat var helt grusomt...Tenkte prøve paela i kveld igjen, kanskje den smaker bedre hvis jeg blander lit andre grønnsaker i?

Leste her et sted at brokkoli, sopp og lit hvitløk er godt... helt enig. Det har jeg spist mye.

Er nå inne på uke 2 med ed. Det har egentlig gått kjempefint. Har gått ned 3 kg. Jeg har spist mellom 5 og 6 måltider. Har hatt noen nattevakter og da har det blitt mer mat/ døgn. Salat er godt, så det spiser jeg masser.

Har hatt et par lunchdater med venniner, da har jeg spist salat. Det gikk fint, men jeg følte at jeg spiste feil, da det ved et tilfelle var dressing blandet i.

Ha en fin lørdagskveld.

Ronja65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 16:08   #1644
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Så flink du har vært, 3 kilo på en uke er jo DIGG!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 18:15   #1645
Ronja65
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 59
Innlegg: 16
Ronja65 er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Så flink du har vært, 3 kilo på en uke er jo DIGG!

Tusen takk. Vi får håpe at det fortsetter like bra...men det er vel spørs. Er det lenge til du starter opp?

Ikke grue deg til suppene, det går helt fint. Jeg pleier og varme en suppe til lunch og spise en salat til. Det er et fint hefte som følger med startpakken, det har jeg brukt mye. Der står oppskrifter og hvordan man blander posene på norsk og en del andre tips.

Lykke til

Ronja65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 23:33   #1646
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

TakkSkal på klinikken 13.september,mandag. Bestiller etter det, så kanskje 20. får jeg kommet igang.
Har spekulert på om startpakken var noe lurt å bestille pga suppene, men du mener de er greie?Så det er med et hefte med tips? Det høres kjekt ut! Hvis jeg kan lage suppene tykke på noe vis-bruke mindre væske feks-kan det vel hende jeg kan spise dem. Kanskje putte fiber husk i? Konseptet suppe er bare gørr,aldri vært begeistret.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 08:10   #1647
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei streber, nå må du ikke tenke for mye på suppene. Du finner ut etterhvert hva du liker, og smaken opplevde jeg endret seg underveis. I begynnelsen likte jeg hverken brownies eller cappucino - men nå har jeg cappucino til frokost i helgene.
NB. Nei, jeg tror ikke du kan ta fiber oppi, men du får høre med ED når du skal dit 13/9. Men du kan putte oppi masse brokoli, noe tomater, noe løk, etc. og MASSE krydder. Jeg er ingen suppespiser, men syntes det var godt å ha en varm suppe når det var kaldt i vinter. Likte best suppen med purreløk og asparges.

Startpakken er veldig grei å starte med, mener å huske at du fikk 2 poser av 12-13 forskjellige måltider. Da finner du fort ut hva du ikke liker og hva du liker.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 11:15   #1648
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Takk for råd og tålmodighet med en (over)ivrig nybegynner
Lurte på enda en ting-mulig Hetland kommer til å informere om det,men hva gjør jeg hvis jeg opplever en uke feks hvor jeg ikke har råd til produktene, kjempedumt hvis alt går i dass (i trøndelag er ikke ordet dass stygt, bare så dere vet det)hvis det kniper om pengene innimellom. Er det noen råd å følge da? Kanskje foreløbigopplegget jeg fikk går ann til jeg får bestilt??Jeg prøver ikke å ta bekymringer på forhånd, jeg bare vet at jeg ikke tjener like mye hver måned så....

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 11:28   #1649
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Takk for råd og tålmodighet med en (over)ivrig nybegynner
Lurte på enda en ting-mulig Hetland kommer til å informere om det,men hva gjør jeg hvis jeg opplever en uke feks hvor jeg ikke har råd til produktene, kjempedumt hvis alt går i dass (i trøndelag er ikke ordet dass stygt, bare så dere vet det)hvis det kniper om pengene innimellom. Er det noen råd å følge da? Kanskje foreløbigopplegget jeg fikk går ann til jeg får bestilt??Jeg prøver ikke å ta bekymringer på forhånd, jeg bare vet at jeg ikke tjener like mye hver måned så....

Ååååå dass - herlige uttrykk!!!! (Er trønder altså, men her på vestlandet hører jeg skjelden slike uttrykk)
Men til spørsmålet ditt (jeg gikk tidligere på ED altså ), du har egentlig to valg;

1 - bruke det foreløbigopplegget du har fått
2 - fordel det antall ED-produkter du har økonomi til å kjøpe slik at de holder til neste lønning, og spis fase2-måltider til de andre måltidene.

Jeg gjorde dette i vinter, ikke pga økonomien men pga at jeg hadde veldig mange jobb-reiser.
Ikke alltid like enkelt å følge fase 1 eller 2 slavisk når en skal bo på hotell flere dager i strekk.
Det viktigste er å følge prinsippene, slik at kroppen får de samme næringsmidlene og de samme signalene som om du fulgte ED 100%.

Nå kjenner jeg jo ikke din situasjon hverken helsemessig eller jobbmessig, så det kan være at Dr. Hetland anbefaler en annen løsning for deg.
Er dette forrestene Dr. Hetland fra Bergen? Det er i så tilfelle hun jeg går til - kjempeflink
Det finnes også en kalkulator på ED's internationale side, og den kan gi deg en pekepinne på fase 1/2-måltider som er i henhold til ED.
http://www.eurodiet.com/index.php?op...100100&lang=en

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 12:31   #1650
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Aaaa- en medtrønderTakk for link, den siden virker jo genial!Mulig jeg må bruke den av og til. Helse situasjonen min er småtragisk, overvekten kom denne gangen -til tross for at jeg fulgte Ingers rugbrødopplegget,hadde holdt vekten lenge på trim og det-i det øyeblikket jeg fikk betennelser i armene. Disse er nå kroniske,har hatt smerter/verk siden mai 08(tragisk er jo bare 35 år)slitasjegikt har jeg fått også. Har prøvd ulike ting siden jan 09 for å få bukt med overvekten. Fremdelse flink å trimme, men mye jeg ikke kan gjøre pga mine hender.
Jobber dag/kveld/natt med multihandikappede(blir nok ikke pensjonist i det yrket, selv om jeg elsker det)

Har jo tatt blodprøver da jeg var i Bergen 13.august, håper svarene på det har kommet 13.september (de må vel ha det?Ellers er det litt dumt å reise så langt nå igjen)når jeg skal dit. Mulig prøvene viser andre ting enn det jeg vet om.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst Mrs. Big Eurodiett 806 22-10-10 11:30
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no