Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Krf-reklamen på dagbladet.no

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-09-05, 14:30   #1
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Krf-reklamen på dagbladet.no

Sjekk ut Krf-reklamen på forsiden av Dagbladet.no..

Pinlig.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 03-09-05, 14:33   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Finner ikke... Link?

  Svar med sitat
Gammel 03-09-05, 14:37   #3
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Går ikke an å linke direkte til en reklame, du finner den midt på forsida på www.dagbladet.no Bare scroll litt ned, den er til venstre for de siste valgstatistikkene. Bilde av lita jente i rosa genser.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 03-09-05, 14:47   #4
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

*leter etter brillene*

  Svar med sitat
Gammel 03-09-05, 14:50   #5
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sitat:


Pinlig.

Hvorfor? Noe jeg ikke fikk med meg?

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 03-09-05, 14:59   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Finner den ikke, jeg..?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-09-05, 15:01   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Fant den da jeg prøvde IE.. jeg helt skjønte ikke at den var pinlig...?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-09-05, 15:19   #8
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sorry altså, men den er ikke der, hverken i IE eller Firefox.

...og er heller ikke fan av skapsarkasme.

  Svar med sitat
Gammel 03-09-05, 15:19   #9
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Skjønner ikke jeg heller....

Kanskje det er pinlig..?

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-09-05, 15:37   #10
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Skapsarkasme? Sikter du til meg nå? Jeg vil gjerne at du forklarer hva du mener, for jeg forstår ingenting. Ble det galt at jeg spøkte med en skrivefeil i en reklame, nå?


I reklamen står det

"Vi vil:

Kjempe for kontant støtten og øke den til..blablabla."

Kontantstøtte skrives i et ord. Altså skal det være kontantstøtten, ikke kontant støtten. Det er jo ikke noen stor grammatisk feil hvis noen f.eks skriver det på et forum, men i en reklame i en landsdekkende avis skal jo ikke sånt skje.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 03-09-05, 15:57   #11
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sorry, ble litt feil. Har ingenting med deg å gjøre i det hele tatt.

Jeg er allergisk mot orddeling og synes det er en dramatisk forverring av språket vårt. At et politisk parti som skal holde orden på landet vårt får seg til å skrive noe sånt er ille, men at de ikke har kvalitetssikring som hindrer at sånne ting havner i media er hårreisende!

Jo, helt enig med deg. Det er pinlig!

  Svar med sitat
Gammel 03-09-05, 16:20   #12
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Sorry, ble litt feil. Har ingenting med deg å gjøre i det hele tatt.

Jeg er allergisk mot orddeling og synes det er en dramatisk forverring av språket vårt. At et politisk parti som skal holde orden på landet vårt får seg til å skrive noe sånt er ille, men at de ikke har kvalitetssikring som hindrer at sånne ting havner i media er hårreisende!

Jo, helt enig med deg. Det er pinlig!

Hehe.Bra. Jeg trodde jeg hadde fornærmet deg eller noe, og forsto ikke hvorfor.

Tenk på hva en slik annonse sikkert koster da..reklamebyrå og alt det der, for ikke å snakke om hva Dagbladet tar for annonseplassen på førstesida der. Og så greier de ikke å unngå en sånn feil. Tror noen kommer til å få en solid dose kjeft for det der.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 03-09-05, 16:22   #13
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sitat:

Kjempe for kontant støtten og øke den til..blablabla."

Kontantstøtte skrives i et ord.

Ååå,- den tok jeg ikke!
Ille nok, men jeg så egentlig etter noe som var verre!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 03-09-05, 16:33   #14
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk



De fikk nå pappapermisjon rett da. Hadde det vært en skoleannonse så hadde dette vært pinlig. Ala SV som ikke kan regne.

Syntes reklamen var flott jeg. For valgfrihet er INGEN selvfølge. Det er noe som må velges. Om det innebærer å stemme KRF blir en annen diskusjon

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-09-05, 16:48   #15
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Jeg er potte sur på partiene som presterte å ta bort småbarnstillegget og legge det til kontantstøtten. Snakk om å gi med den ene hånda og ta med den andre. Nei HP, du får ALDRI meg til å velge KrF.

  Svar med sitat
Gammel 03-09-05, 16:59   #16
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Jeg for min del synes det er sleipt å bruke små, søte barn i reklamen. Det burde vært forbudt å bruke barn, eldre, kattunger og/eller innvandrere i reklamer. Jeg vil ha sort tekst på grå bakgrunn der kun budskapet får plass. Til nød en liten logo.

Et stort bilde av politikerene ville også vært bra. De ville øynene til Høybråten er nok til å skape en ekte velgerflukt!

..Zen er blitt bitt av valginnspurt-viruset, og er i kranglefanthumør.

Når det gjelder det HP sier om SV og regning har han et poeng.. Jeg er SV'er på min hals, men hadde jeg vært valkamprådgiver ville jeg forbudt alle sv-representanter å snakke om økonomi, og heller konsentrere seg om noe de har litt greie på.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 03-09-05, 17:00   #17
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Jeg er potte sur på partiene som presterte å ta bort småbarnstillegget og legge det til kontantstøtten. Snakk om å gi med den ene hånda og ta med den andre. Nei HP, du får ALDRI meg til å velge KrF.

Det var da enda godt det da Albertine

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-09-05, 17:01   #18
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Zen

Jeg for min del synes det er sleipt å bruke små, søte barn i reklamen. Det burde vært forbudt å bruke barn, eldre, kattunger og/eller innvandrere i reklamer. Jeg vil ha sort tekst på grå bakgrunn der kun budskapet får plass. Til nød en liten logo.

Et stort bilde av politikerene ville også vært bra. De ville øynene til Høybråten er nok til å skape en ekte velgerflukt!

..Zen er blitt bitt av valginnspurt-viruset, og er i kranglefanthumør.

Stakkars politikerne har ikke mye igjen å spille på om du skal ta fra dem "de svake" gruppene til pr-stunts

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-09-05, 17:12   #19
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Zen

Når det gjelder det HP sier om SV og regning har han et poeng.. Jeg er SV'er på min hals, men hadde jeg vært valkamprådgiver ville jeg forbudt alle sv-representanter å snakke om økonomi, og heller konsentrere seg om noe de har litt greie på.

De får ansette deg neste gang

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-09-05, 18:26   #20
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

Sitat:

Jeg er SV'er på min hals, men hadde jeg vært valkamprådgiver ville jeg forbudt alle sv-representanter å snakke om økonomi, og heller konsentrere seg om noe de har litt greie på.

Gud forby da at SV noensinne får ansvar for vårt kjære fedrelands finanser

hede

hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Gammel 03-09-05, 18:36   #21
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Hehe, ja, jeg tror ikke akkurat at SV blir satt til å vokte pengesekken dersom det blir regjeringsskifte!

  Svar med sitat
Gammel 03-09-05, 20:46   #22
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Nei HP, du får ALDRI meg til å velge KrF.

Hva som fikk deg til å tro at HP stemmer krf, eller at han forsøkte få deg til å stemme det?

Kontantstøtte ja... Det er vel et såpass nytt ord at stavekontrollen ikke tar det som ett ord.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 03-09-05, 21:11   #23
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

Hva som fikk deg til å tro at HP stemmer krf, eller at han forsøkte få deg til å stemme det?

Kontantstøtte ja... Det er vel et såpass nytt ord at stavekontrollen ikke tar det som ett ord.

Stavekontrollen kan ha unngått det, men at alle de mange mange menneskene som må ha jobbet med dette produktet har unngått det, er hårreisende!

HP, kan du ikke sende den bildefila til folkene på http://folk.uio.no/tfredvik/amo/ ?

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 04-09-05, 08:03   #24
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Zen

Jeg for min del synes det er sleipt å bruke små, søte barn i reklamen. Det burde vært forbudt å bruke barn, eldre, kattunger og/eller innvandrere i reklamer. Jeg vil ha sort tekst på grå bakgrunn der kun budskapet får plass. Til nød en liten logo.

Et stort bilde av politikerene ville også vært bra. De ville øynene til Høybråten er nok til å skape en ekte velgerflukt!

..Zen er blitt bitt av valginnspurt-viruset, og er i kranglefanthumør.

Når det gjelder det HP sier om SV og regning har han et poeng.. Jeg er SV'er på min hals, men hadde jeg vært valkamprådgiver ville jeg forbudt alle sv-representanter å snakke om økonomi, og heller konsentrere seg om noe de har litt greie på.

Jeg synes de knallblå øynene til Høybråten er vakre jeg og jeg må innrømme at jeg tror du også ville sett annerledes på saken om han ikke hadde vært en politiker som står for noe du misliker.

Jeg er forresten veldig for kontantstøtten, i likhet med flertallet av norske småbarnsfamilier

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-09-05, 08:08   #25
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Og en annen ting er at det likegodt kan være Dagbladets folk som har gjort dette. En gang jeg hadde skrevet et leserbrev til Aftenposten, hadde de gått gjennom alt og rettet det ihht sine retningslinjer. De hadde da fått flere skrivefeil som jeg ikke hadde hatt

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Et magisk produkt ( i følge reklamen) Begod Kosttilskudd 11 21-01-05 14:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no