Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hodepine

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-09-09, 10:26   #1
Maritassn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: sør trøndelag
Innlegg: 25
Maritassn er på en erverdig vei

Hodepine

startet m atkins for en uke siden,etter 4 dager m lite karber ca 20 pr dag..fikk jeg skikkelig hodepine,kvalm var jeg også.. dagen etter hadde jeg fortsatt vondt i hodet,og en venninde sa at hun mente det var kroppen som reagerte på lite karber og sukker dette endte med at jeg ikke klarte mer og pakket i meg 3 twist!! og hodepinen ble etter hvert BORTE!!! hmmmm... nå spiser jeg litt mer karber og skal heller prøve å trappe ned på sukker flere som har opplevd at kroppen sier fra?

Maritassn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 10:30   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: hodepine!!

Jeg hadde hodepine, var kvalm og svimmel de første 14 dagene. Det blir nesten som en avrusning når kroppen ikke får de raske karbohydratene den er vant til. Hold ut så vil du se det gir seg og formen blir attskillig bedre

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 10:31   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: hodepine!!

Det er helt vanlig med hodepine og kvalme/skjelvinger/svimmel. Det er en avrusning for kroppen. Det er ikke nødvendig å tilføre karbo, bare pøs på med vann. Kanskje trenger du mer fett også. Det går over når kroppen skjønner at den ikke får mer "Dop", men det kan ta alt fra et par dager til en-to uker.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 10:35   #4
Maritassn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: sør trøndelag
Innlegg: 25
Maritassn er på en erverdig vei

Sv: hodepine!!

14 dager?? hjelp..slitsomt med jobb og unger da ja.. og når det gjelder fett,så blir jeg veldig kvalm av å spise for mye...hehe...dette ble vanskeligere enn jeg trodde..

Maritassn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 10:41   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: hodepine!!

Her er det også viktig å drikke maaaasse vann, det hjalp på hodepinen min i allefall

14 dager er ikke all verdens av tid om man ser litt stort på det, klarer man å holde ut vil man få masse igjen i form av en kropp som fungerer mye bedre, økt energi og velværefølelse ! Behøver heller ikke å måtte vare i 14 dager, er mange her som kun har hatt hodepine/ubehag i noen få dager
Stå på! Det er verdt det

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 10:57   #6
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: hodepine!!

Det går over, hold ut!
Jeg trodde jeg skulle tørne spika gærn de første ukene.. har skrevet litt i journalen om det, de første innleggene.
Nå går alt så meget bedre!

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:02   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: hodepine!!

Jeg regner med at hodepinen kommer av abstinenser. Ikke spis sukker, da blir det jo ikke bedre i lengden. Prøv å holde deg til det du kan og SKAL spise på Atkins introduksjon og drikk nok vann! Veldig mange får hodepine fordi de ikke drikker nok også. Denne hodepinen går over, og opptil 2 uker av ditt liv er jaggu ikke lenge i den store sammenhengen altså.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:15   #8
Maritassn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: sør trøndelag
Innlegg: 25
Maritassn er på en erverdig vei

Sv: hodepine!!

syns dere som har klart dette er veldig tøffe!!! men jeg skal prøve så godt jeg kan...

Maritassn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:19   #9
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: hodepine!!

Kommer vel mye an på hvor motivert man er
Jeg VIL bli i bedre form og jeg VIL få av meg noe av overvekten jeg har brukt mange år på å få på meg.
Noen uker/måneder med fornuftig kosthold er ikke avskrekkende lenge i den sammenheng

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:22   #10
Maritassn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: sør trøndelag
Innlegg: 25
Maritassn er på en erverdig vei

Sv: hodepine!!

hvor lang tid tok det før dere begynte å miste kilo? fks hvor mye etter to uker?

Maritassn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:23   #11
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: hodepine!!

Nesten 6 kg på 2 uker her

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:28   #12
Maritassn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: sør trøndelag
Innlegg: 25
Maritassn er på en erverdig vei

Sv: hodepine!!

oyyyyy...flinka!!!! tips om din dagsmeny da? ;-)

Maritassn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:32   #13
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hodepine.

Opprinnelig lagt inn av Maritassn, her.

startet m atkins for en uke siden,etter 4 dager m lite karber ca 20 pr dag..fikk jeg skikkelig hodepine,kvalm var jeg også.. dagen etter hadde jeg fortsatt vondt i hodet,og en venninde sa at hun mente det var kroppen som reagerte på lite karber og sukker dette endte med at jeg ikke klarte mer og pakket i meg 3 twist!! og hodepinen ble etter hvert BORTE!!! hmmmm... nå spiser jeg litt mer karber og skal heller prøve å trappe ned på sukker flere som har opplevd at kroppen sier fra?

Ser du følger atkins. Det er jo en ketosebasert diett.
Regner med at det står om diverse bivirkninger i boka der.
Men det er normalt å få hodepine, være svimmel og ev. kvalm i starten.

Det hjelper IKKE å trøkke innpå sukker. Du bare skyver problemene foran deg, og det blir vanskeligere å for kroppen å komme skikkelig i gang med fettforbrenning.
Råder deg til å følge kuren/boka litt slavisk i starten og "bite tenna" sammen, så går nok disse abstinensene over.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:40   #14
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hodepine.

En vanlig dagsmeny her:
frokost: 2 stekte egg, opptil en halv pakke bacon stekt i meierismør
lunch: kanskje noen osteskiver med litt paprika og noen skiver kokt skinke.
middag: kyllingfilèt skåret i strimler samt 1/2 løk stekt i meierismør og masse godt krydder. Brokkoli/blomkål, kinakål og kokosmelk i en kjele og oppi med det stekte (inkl stekesjyen).
kvelds: salat med osteterninger (feks fetaost), terninger av stekt kjøtt/bacon, osv.

Spiser egentlig alt som er lovlig av matvarer

Føler egentlig ikke at jeg har vært flink, først kom over den første kneika har det gått av seg selv, er jo masse godt man kan spise

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Om hodepine HP Induksjonen 11 10-10-15 14:06
Hodepine Nuppe Lavkarbo generelt 3 17-08-09 21:52
Hodepine Huldr Fysisk og mental helse 9 21-05-07 01:59
hodepine Helene Atkins kosthold 7 08-02-05 21:55
hodepine nettatante Induksjonen 2 13-12-04 21:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no