Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Enkelt treningsprogram for en som ikke tåler vanlig type trening?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-10-09, 17:38   #1
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent
Question

Enkelt treningsprogram for en som ikke tåler vanlig type trening?

Jeg spør her, siden det er endel svært kunnskapsrike folk på forumet.

Enkle øvelser som kan gjøres hjemme,
for å trene opp rygg, mage, armer og bein ... ?

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 17:47   #2
Omelett
Medlem
 
Omelett sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 189
Omelett er ny på veien

Sv: Enkelt treningsprogram for en som ikke tåler vanlig type trening?

Du kan finne noen forslag til øvelser her: http://www.pilatesblog.co.uk/categor...log-exercises/ og http://www.activefitnessworld.com/ar...es_workout.php

Pilates ser veldig lett ut, men det er øvelser som virkelig styrker mage og rygg, i tillegg til at man fokuserer på pusten.

__________________
http://kaffedamen.blogg.no/
Omelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 20:03   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Enkelt treningsprogram for en som ikke tåler vanlig type trening?

På treninga i går sa instruktøren at man fikk masse ekstra trening av kjernemuskulaturen hvis man brukte en pilatesball å sitte på når man så tv, eller i stedet for kontorstol...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 21:24   #4
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Enkelt treningsprogram for en som ikke tåler vanlig type trening?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

På treninga i går sa instruktøren at man fikk masse ekstra trening av kjernemuskulaturen hvis man brukte en pilatesball å sitte på når man så tv, eller i stedet for kontorstol...

He he... H*n skulle bare visst hvor lett det er å slappe av på en sånn en... Vi bruker en på gymmet som lenestol mellom settene

Chili: hva innebærer vanlig type trening, og hvorfor tåler du det ikke?

  Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 21:43   #5
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Enkelt treningsprogram for en som ikke tåler vanlig type trening?

Siste bladet av I Form , har øvelser man kan gjøre hjemme,
som kan erstatte de på studio, om man ikke kommer seg til ett slikt.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 21:47   #6
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: Enkelt treningsprogram for en som ikke tåler vanlig type trening?

Hva mener du med "vanlig" trening? Kan du f.eks bruke en strikk eller små hjemmemanualer?

Kjerneøvelser er kjempebra og noe alle bør gjøre, for det er der vi henter all vår kraft fra

Gratis kjernemuskulaturtrening får ved å f.eks bruke en pilatesball som stol foran en vanlig stol. Eller ved å stå på ett bein mens vi pusser tenna og holder mage og rygg stabil.

Med å holde mage og rygg stabil menes det at navelen skal trekkes litt inn. Litt sånn om noen kommer å stikker deg i magen med en finger så vil du automatisk trekke magen inn. Det kalles å stemple magen og når man ligger på rygg så skal det være umulig å få en hand mellom ryggen din og gulvet. Denne skal holdes i alle kjerneøvelser.

Ett utvalg kjerneøvelser:

Ryggstrekkerne:
Strekk motsatt arm og ben diagonalt. De skal strekkes, det er ikke om å gjøre å løfte de høyest mulig. Skift og gjør ønsket repitisjoner (10 stk X 3 runder på hver er grei start)

Variasjon 1: Strekk som ovenfor, men la arm og ben møtes under magen din.

Variasjon 2: Strekk som ovenfor men når du strekker ut skal du strekke arm og ben ut til siden, som i spagat for beina.

Rygg/mage:
Ligg på mage med kjerna stempla, armene strak fram. Strekk armene bak i svømmetak mens du løfter skuldrene og føttene. Strekk armene fram igjen. Gjenta ønskede reps.

Variasjon 1:
Ligg som ovenfor, men ha armene strak ut til siden, tomlene opp. Hold armene 5 cm over bakken og skuldrene opp. Hold statisk i ønskede sekunder.

Variasjon 2: Ligg som variasjon 1, men armene ligger i bakken. Løft den ene armen rett opp så langt du klarer uten at hoften løfter seg fra bakken. Gjør så med andre arm.

Variasjon 3: Legg armene med håndflatene mot bakken rett ned på sidene dine. Løft opp overkroppen din, og når du kommer ned skal du bruke magen til å kunne flytte deg en halv cm fram. Gjenta.

Mage:
Ligg på rygg, med kjerna stempla. Knærne i vinkel. Strekk ut en fot og legg den så langt ned mot bakken du klarer uten at ryggen løfter seg. Gjør likedan med andre fot. Akkurat like før der ryggen din løfter seg er ditt kjernepunkt. Dette kan du flytte/styrke slik at du kan legge foten lengre og lengre ned.

Variasjon 2: Gjør det samme bare med begge beina samtidig.

Variasjon 3: Ligg med knærne i vinkel, strekk ut den ene foten og lag små sirkler med den (5 stk ca). Sirklene skal være så små og magen så stabil at du kan ha en kaffekopp på den uten å søle. Bytt fot og gjør det samme.

Båten:
Sett deg opp, stemple kjerna og legg deg bakover mens du løfter beina litt i vinkel ove bakken. Bli det tungt kan man holde seg bak knærne. Hold statisk

Planken:
Legg deg på magen, stemple kjerna og løft deg opp på underarmene og tåspissene. Magen trekke opp i ryggen. Hold statisk. Er det for tungt, stå på knærne.

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 20:48   #7
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Enkelt treningsprogram for en som ikke tåler vanlig type trening?

Enkelt .. da mener jeg typen som kan gjøres hjemme,
f.eks. situps, pushups osv, enkle greier hvor du bruker kroppen som vekt.

Jeg begynner snart på et yogakurs, m ekstra lett yoga,
men har lyst til å kunne trene mer enn 1 dag pr uke.
Derfor spør jeg på "trening" - delen her.

Har ikke penger til å sponse et treningsstudio jeg ikke kommer til å bruke.
Så, nei, jeg kjøper ikke vekter heller. Ikke nå denne uka, hvertfall.

Hvorfor jeg egentlig ikke kan trene?
Fordi jeg sannsynligvis har fått et syndrom, eller en udiagnoserbar sykdom, mulig leddgikt/ME, m daglige, kroniske smerter, og blitt delvis bevegelseshemmet.
(dvs.. hatt dette i snart tre år).

__________________
Just keep swimming

Sist redigert av chili : 05-10-09 kl 20:55.
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 20:58   #8
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Enkelt treningsprogram for en som ikke tåler vanlig type trening?

Går fint an å bruke tomme plastflasker med vann, og etterhvert sand i, istedet for vekter. Koster ikke'no! Fungerer greitt for meg, klarer ikke å holde på ting som krever "voldsomt" med kraft i fingrene, og da er flaskene mer grepsvennlige.. Trenger ikke mer enn en liten halvkilo ekstra i hendene før treningen blir mer effektiv!

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 20:19   #9
Rottis
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 170
Rottis er ny på veien

Sv: Enkelt treningsprogram for en som ikke tåler vanlig type trening?

Jeg fikk en treningsstrikk med DVD til i posten denne uken. Kikka litt på DVD-en, og det så veldig greit ut. Den enkle treningsvarianten gikk gjennom alle store muskelgrupper.

Tenkte jeg skulle prøve på det i morgen tidlig, kan komme tilbake med hva jeg syns

__________________

Rottis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 20:47   #10
Ndure
Juniormedlem
 
Ndure sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Alder: 30
Innlegg: 28
Ndure er på en erverdig vei

Sv: Enkelt treningsprogram for en som ikke tåler vanlig type trening?

Det er vært å innvistere i et par manualer som du kan legge på og ta av vektskiver.

Sjekk ut denne vektkofferten til 250kr!

Tviler på at du får det billigere. På intersport koster det enn 400-500kr.

__________________
15 år.
Your Mama so fat that people exercise by jogging around her!
Ndure er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hentet litt fra alle Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 00:18   #11
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Enkelt treningsprogram for en som ikke tåler vanlig type trening?

Takk for alle tipsene!
Foreløpig er det mer enn nok m 1 1/2 t yoga en kveld i uka.
Tror, og håper, det kan hjelpe på sikt.
Læreren har undervist lenge og har nok tips han også.

Morsomt med yoga: blir støl på de underligste steder ..

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vanlig kjøttdeig-Ok eller ikke? Hvilken type kjøttdeig er best? Kyllingkjøttdeig? tonemor Ketolysekuren 8 21-09-08 18:31
Tror ikke jeg tåler fløte ... høna Ketolysekuren 5 12-07-08 01:40
Man tåler faktisk ikke så mye alkohol AltforStor Ketolysekuren 10 21-08-07 08:40
Hva hvis man ikke tåler lav karb? lillekine Ketolysekuren 6 17-07-07 22:12
... tåler jeg ikke øl mer? janmesi Lavkarbo generelt 5 22-04-06 15:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no