Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Underlige bivirkninger

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-03-10, 00:38   #1
hernon
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 109
hernon har en fantastisk aura rundt seghernon har en fantastisk aura rundt seg

Underlige bivirkninger

Jeg fikk boken i dag - TAKK - og har lest den en gang, skal finlese igjen.
Men hverken i den eller her inne finner jeg nevnt noe av det jeg opplever, så derfor dette innlegget.
jeg beklager meg altså ikke, tvert imot Men det hadde vært kjekt å høre at jeg ikke er helt " unormal"
Siden jeg kanskje er eldre enn de fleste her ( 70) så regnet jeg med at kuren kanskje ikke ville virke så godt på meg. men jeg har hatt godt vekttap, 5,1 kg.
men jeg har ikke kjent noe til varmen mange skriver om, tvert imot, jeg fryser som en våt hund Og tiltross max inntak av calcium mm er jeg ille plaget med leggkramper.

Men, første "bivirkning" : Huden min er blitt utrolig stram og fin (på kroppen) Jeg hadde begynt å utvikle såkaldte "grevinne-armer", de er faktisk strammet opp. Huden, som tidligere var tørr og slapp, er nå altså spenstig.
Cellulittene som var under sterk utvikling på hofter og lår forsvinner

I tillegg bygger jeg muskler! Uten annen trim enn ekstra turer på toalettet som resultat av øket vanninntak.
Det var fysioterapeuten som kommer hit pga rehaben min som ble svært opptatt av det i dag. Spesielt merkbart var det i leggene, men også ellers på kroppen.
Kan det skyldes alle proteinene?
jeg føler meg som en skikkelig kroppsbygger

Nå venter jeg bare på at Torkil skal gjøre en liten endring i kostholdet slik at også ansiktshud blir glatt, det hadde vært noe!

Spøk tilside, kan det være noe i dette kostholdet som faktisk sinker, nesten reverserer, noe av aldringsprossessen?

hernon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 01:41   #2
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Underlige bivirkninger

Hahaha, det var da noen forferdelige bivirkninger du hadde. Stakkars deg!

Det med at huden strammer seg opp har jeg ikke hørt før, men det er jo bare deilig å høre! Men kan det være at du drikker mer enn før og har bedre væskebalanse? Eller kanskje at du får i deg flere vitaminer enn før? Jeg bare spekulerer da...

Det at du får mer muskler har sannsynligvis med å gjøre at du har vært på slankekur før og slanket bort muskler og ikke fett. Kan det stemme? Da vil kroppen prioritere å bygge opp musklene du mistet på de(n) forrige slankekuren(e). Musklene vil ikke bli enorme av kun kostholdet, men de vil bygge seg opp til "normalt".

Ang. leggkramper: du får vel i deg magnesium? Det er magnesium og ikke kalsium som hjelper mot det.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 01:56   #3
hernon
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 109
hernon har en fantastisk aura rundt seghernon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Underlige bivirkninger

Ja, du kan tro jeg lider
takk for svar -men, det er over 30 år siden jeg slanket meg sist, og har siden levet et ganske så aktivt liv med god muskelstyrke. Men har jo ligget ubevegelig ganske lenge, så musklene visnet jo ( hold i viss funksjon da) så det kan jo skyldes det. Men fysioen mente at det var "umulig" fremgang på en uke...
Calciumen min inneholder Magnesium og Zink, er det bra?

hernon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 02:05   #4
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Underlige bivirkninger

Hvor mye magnesium?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 02:59   #5
hernon
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 109
hernon har en fantastisk aura rundt seghernon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Underlige bivirkninger

400mg.
Jeg tar 3 tabl daglig

hernon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 20:02   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Underlige bivirkninger

Hei
Du sir dur tar maksimalt med kalsium??? det er tilstrekkelig kalsium i kromtablettene. Kalsium øker risiko for leggkramper, magnesium reduserer krampetendensen.
Hudforandringene ved ketose skyldes i hovedsak normalisering av kroppens hormonbalanse, spesiellt karbohydratomsetningen og kjønnshormonene.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 23:57   #7
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Underlige bivirkninger

Så flott at det virker så bra på deg Lykke til med "kroppsbyggingen" videre Jeg må si det er et kraftfullt kosthold når hormonbalansen blir gjenopprettet, og den har jo mye å si for så mange ting i kroppen. Synd du fryser så mye, selv føler jeg meg som en bakerovn. Gleder meg til å oppleve noen av dine bivirkninger! (har nettopp begynt på ketolysekuren)

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 10:06   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Underlige bivirkninger

Prøv mere magnesium, ta de på kvelden. Jeg tar 600mg fast hver kveld, hjelper ikke bare mot urolige bein, men også får meg til å slappe av.

Nok protein bygger muskeler

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bivirkninger Maysan81 Ketolysekuren 6 28-07-11 16:58
Bivirkninger? CamillaN Lavkarbo generelt 8 16-03-10 18:19
Bivirkninger Tvilling82 Lavkarbo generelt 1 16-03-10 18:14
Underlige greier Frac Lavkarbo generelt 1 25-06-05 12:11
Kjente bivirkninger? luringen Fysisk og mental helse 39 27-01-05 11:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no