Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fettceller

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-02-08, 11:31   #1
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Fettceller

Jeg mener å huske å ha hørt at når man slanker seg, er det bare fettcellene som blir mindre, men at de fremdeles er der, og at dette er en av grunnene til at det er så lett å legge på seg igjen når man først har vært overvektig.

Noen andre som har hørt dette? Er det bare tull?

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 11:39   #2
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Fettceller

mener det stemmer..... prøver å lete etter svar på nettet... men får bare opp ang fettcellefjerning kirugisk.... men mener å ha hørt det ja...

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 12:45   #3
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Fettceller

jepp, har aldri hørt om noen funksjon som reduserer antall fettceller. bare om at de kan lagre store mengder.. Fettcellene gjør mer enn å bare lagre fett. De skiller ut leptin også for å regulere apetitten. Er funnet ut at noen er mer eller mindre resistente mot leptin og da fortsetter man bare å spise..

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 20:06   #4
Kristin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 51
Innlegg: 1
Kristin er på en erverdig vei

Sv: Fettceller

Mener å ha hørt at totale antall fettceller er konstant. Minker kun hvis de fysisk fjærnes, dvs ved kirurgiske inngrep og fettsuging. Det er bare hvor "fulle" de er som er avgjørende.

Er ny her inne og blar febrilsk og prøver å finne hvor jeg får redigert profilen min og lage slilke fine vektreduksjonslinjer osv.

Kristin

Kristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 20:21   #5
nordlandsjenta
Medlem
 
nordlandsjenta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 44
Innlegg: 303
nordlandsjenta er ny på veien

Sv: Fettceller

har lest en eller annen plass en gang at når man slanker seg, så står fettcellene igjen som svamper, og bare suger til seg fett, i minst to år... derfor er d lett å legge på seg igjen eller endt slanking... og derfor må man fortsette å være forsiktig med maten i lang lang tid... altså man må legge om kostholdet for godt!
MEN, om d er rett, veit jeg ikke...

nordlandsjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 22:11   #6
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Fettceller

Ok, tusen takk for svar! Det betyr at det også er sånn an man ikke får flere fettceller ved å legge på seg? De blir "bare" større?

Og velkommen, Kristin! Bare les litt rundt på forumet, og søk på "ticker", så finner du ut av det! Det er forklart veldig bra flere steder.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 11:00   #7
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Fettceller

Jeg har lært, men husker ikke hvor, at damer bare kan få flere fettceller når de er i puberteten og når de er gravide. En god grunn til å ikke legge på seg for mye ila graviditeten.

martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no