Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-09, 19:18   #1
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon

Jeg trenger masse motivasjon og et skikkelig puff bak nå!
Etter sykdom, latskap osv... er motivasjonen helt borte! Jeg kommer meg ikke skikkelig i gang igjen... *frustrert*
Jeg kan spise ketolyse frokost og lunch men så skeier det ut resten av dagen...
De 4 kiloene jeg gikk ned, er på plass igjen og jeg blir såååå frustrert og irritert over meg selv!!! Det gikk jo så bra da jeg begynnte på kuren... *sukk*
Jeg VIL ned i vekt og ikke minst endre livsstilen menne...ÅÅÅ!

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 19:39   #2
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Hjelp!!

Kom igjen GKS, ikke gi deg nå! Kan vi så kan du!

Hvorfor skal ikke du unne deg det beste? Bedre helsen uten andre tap enn kiloer? Begynn på nytt NÅ, ikke i morra. Så tar du EN dag om gangen. Drikk masse vann og møt opp her igjen i morgen. OK?
Du kan og du vil!

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 21:05   #3
caz
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 140
caz er ny på veien

Sv: Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon

Sender et giga kick-ass midt i rattata.. Kom igjen, husk den deilige følelsen når du er i ketose ;-)

__________________


caz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-for livet ;-) Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 21:34   #4
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 43
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon

Mit forslag er å gå inn å sjå før- og etterbildene til oss som har fått resultater. Det gir vertfall meg motivasjon i tøffe tider...
Lykke til!! Dette klarer du

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 21:41   #5
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon

Ikke for at jeg ikke vil motiverer deg, for det vil jeg virkelig. Det som er sagt over er kjempekloke råd og motivatorer, men har selv erfart at enkelte ganger er man ikke helt klar. Jeg brukte mange måneder på å komme til det valget at nå var det nok. Hovedmotivasjonen min, forutenom mindre magesmerter og bedre helse, så ønsker jeg at pappa skal følge med ned kirkegulvet. Han er kreftsyk og da vet man aldri hvordan ting vil gå. Største problemet for at han skal gjøre det er at jeg ikke har møtt drømmemannen. En av grunnene til det er at jeg ikke slipper en eventuell gutt inn på meg fordi jeg ikke tror jeg er god nok.
Bruk litt tid på å tenke over hvorfor du vil gå ned i vekt, og når du kommer til konklusjonen at du ønsker det for deg selv og ingen andre, da er du helt klar
Ikke meninga å være negativ altså, men uten den indre stemmen er det ikke sikkert kroppen din er like klar for våre motivasjonskick
Men jeg tror du klarer dette, at det har vært en litt dårlig dag og når du våkner i morra kan ting se mye lysere ut

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 23:18   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon

Og legg en plan! Sett opp måltider for minimum 3 dager, og følg den. handle inn på forhånd, da slipper du å bli stressa i butikken, og bare ta et eller annet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 00:33   #7
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon

Jeg setter meg et mål, som f.eks jeg SKAL være i ketose (/gå på ketolyse) i 2 uker UANSETT. Så trøster jeg med at etter de 2 ukene står jeg fritt til å gjøre hva jeg vil, som f.eks å droppe hele greia. men innen de 2 ukene så ser jeg alle fordelene med det (sukkersug vekk, luft i magen vekk, noen kilo vekk ) og jeg merker at det var ikke så vondt og hardt som jeg trodde det skulle være! Er ofte de første dagene som er vanskeligst å komme forbi..! Det er ivertfall min erfaring

Sprakk godt nå i helgå og var innstilt på fortsette ketolyse på mandag. Kjenner idag (tirs) at det er vanskelig å hente seg inn igjen, søøøtsuuugen!! MEN jeg vet at om jeg holder ut en dag eller to til så forsvinner det.. og det blir garantert verdt det !

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 10:08   #8
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien

Sv: Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon

Ja, det med motivasjon er vanskelig! Og så trenger man en god dose viljestyrke...Men selv om viljestyrken er der, så trenger man motivasjon for å opprettholde det man driver med. Og for min del, går jeg bare på rein viljestyrke for tiden! Etter 4 uker på lavkarbo (maks 20 g karbs om dagen) med unntak av to dager med små utskeielser, har jeg ikke gått ned ett jæ... gram!!!! Og jeg trener aerobic og styrke 4-5 ganger i uka!! Det er skikkelig demotiverende, men da leser jeg mye av det folk skriver her inne, og setter viljestyrken min på høygir, og gir ikke opp! Jeg har riktignok ikke mer enn 4-5 kilo igjen (har gått ned 17 før) og de sitter jo som kjent myyye bedre enn de første kiloene.....men jeg vil jo gjerne bli kvitt dem da.....Egentlig så irriterer de 4-5 kiloene meg mer enn de 17 noen gang gjorde!! Merkelig greier dette her.....Men stå på! Snakk høyt til deg selv hver dag og si at dette klarer du, dette VIL du og du har kontroll over hva du spiser og hvor mye du beveger deg. Du må bestemme deg for at dette er noe du virkelig vil og klarer! Lykke til til både deg og meg;-))

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 11:46   #9
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon

Opprinnelig lagt inn av GKS, her.

Jeg trenger masse motivasjon og et skikkelig puff bak nå!
Etter sykdom, latskap osv... er motivasjonen helt borte! Jeg kommer meg ikke skikkelig i gang igjen... *frustrert*
Jeg kan spise ketolyse frokost og lunch men så skeier det ut resten av dagen...
De 4 kiloene jeg gikk ned, er på plass igjen og jeg blir såååå frustrert og irritert over meg selv!!! Det gikk jo så bra da jeg begynnte på kuren... *sukk*
Jeg VIL ned i vekt og ikke minst endre livsstilen menne...ÅÅÅ!


Vet ikke om dette kan "redde" deg men det kan være verdt et forsøk.

De første dagene oppleves ofte som de tyngste (for meg i alle fall), man har litt "karboabstinens" osv.

Det jeg gjorde var å si til meg selv: du kan spise alt du har lyst på, men ikke flere en 40 karbs per dag.

Det betyr at når du får lyst på noe så spiser du feks bacon crisp, gulost, mandler, valnøtter, paranøtter, sjokolade med maltitol, salat med masse godt oppi feks fetaost, soltørka tomater i olje, agurk, tomat, issalat. Kan ha feks skinke i eller tunfisk. Stangselleri med tine smøreost... osv.

Bestem deg for å først spise deg forsynt av disse tingene før du går på "karbene" løs. Min erfaring er at etter tre dager med det regime her... mister du lysta på karbohydrater og du
får ikke sånn matlyst.

Kan være verd et forsøk ..Lykke til

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 12:52   #10
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon

Har tro på opplegget til impulsiw om å kose seg inn i ketose, det har jeg gjort. Lagde opp god mat og småmumset på ting hele dagene, er litt for en myk start jeg.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 15:01   #11
balloon
Medlem
 
balloon sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 58
Innlegg: 257
balloon er ny på veien

Sv: Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon

Jeg trodde aldri jeg skulle sitte her og skrive motiverende svar, jeg som har syta og klaga så mye her inne. Nå har jeg ikke vært i ketose lenger enn en uke, men bare det er overraskende for meg!

Når jeg leste innlegget ditt tenkte jeg:
Klarer jeg det, klarer du det!

Jeg brukte uker på mental forberedelser. Leste mange innlegg, noterte meg mange oppskrifter, la en strategiplan for hvordan jeg skulle slippe små og store "sprekker".

Regel nr. 1: Kast eller be noen gjemme langt bort, alt av snacks og søtsaker.
2. Kjøp inn "lovlig" kosemat, som er nevnt her.
3. Sank inn oppskrifter på middager.

Middagen syns jeg faktisk er det enkleste av måltidene. Der finns det uendelige variasjonsmuligheter med kjøtt og grønnsaker.

I dag skal vi ha Biff stroganoff til middag. Kjøtt, paprika, fløte og rømme. De andre tar ris til, jeg kan ha salat eller broccoli ved siden av. Mmm..

Som det er sagt her: Kjenn etter om du faktis er motivert og klar for dette.
Jeg måtte melde meg på et kurs fordi jeg trenger hjelp og støtte for å ikke gi opp.

__________________



balloon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng Fedon - går på Easylife kurs. Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 16:05   #12
Sirius
Medlem
 
Sirius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 41
Innlegg: 222
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon

Opprinnelig lagt inn av Skippy, her.

kose seg inn i ketose

Synes denne var søt

Og er så enig! Karbosuget forsvinner av seg selv etterhvert uansett...

__________________
Karbojunkie in recovery
Ikke lavkarbo for vektnedgang, men for de andre frynsegodene!
Mål: Stabilisere blodsukkeret, curbe cravings, drikke nok vann, trene jevnlig, få ro i sjelen...

Bilder av matretter
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 21:45   #13
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon

Hei dere!

Fløy en faen i meg i går kveld hvor jeg bestemte meg at nå er det nok! Er bare meg selv som kan gjøre noe med livsstilen min. Så laga dagens lunch ferdig i går kveld.
Har bare holdt meg til ketosemat. Har gått helt greit det altså men i kveld skeia jeg ut med 2 brødskiver og 1 glass melk. Fortsetter med ketolyse mat i gjen i morgen tidlig.
MEN er heeelt knust i kroppen i dag da...null energi!! Så vidt jeg klarer stå på bena nesten...
Hadde lite energi på min forrige runde med ketose men i dag....uææææ! Er jo så vidt jeg orker gå på do! Hvis dette fortsetter så jøye meg! Da blir jeg å slite MAX!!

Dere som har vært på ketolyse før og så starta opp igjen, har det vært tyngere på runde to, sånn energi messig?

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 22:01   #14
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon


Jeg får bare mer energi jo lenger tid det går jeg ...kan det være andre årsaker til energimangelen? Jernmangel eller et eller annet?

Ikke greit å føle seg sånn da..

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 21:06   #15
Misty
Seniormedlem
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.112
Misty er virkelig snillMisty er virkelig snillMisty er virkelig snillMisty er virkelig snill

Sv: Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon

Vil bare ønske deg lykke til.
Motivasjonen min går også opp og ned, og jeg ramler ofte. Men ved god hjelp av en masse fantastiske folk (spesielt i journalene) så kommer jeg meg opp igjen. DEt var lett å begynne, men vanskelig å komme inn igjen etter en "kræsj".
Men jeg SKAL ned, så det gjelder å ikke gi opp!

__________________


Misty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketogen kost - igjen Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 21:13   #16
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon

Tenk om det ikke fantes sukker og sukkerholdig mat her i verden...At vi aldri hadde vært vant med noe slikt... for en deilig verden hadde det ikke vært da...

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 16:40   #17
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon

Dette er som å gå opp en lang bakke, og når du endelig er på toppen har du en kjempelang nedoverbakke. Om du begynner å skli tilbake før du når toppen, blir det hele tiden vanskeligere å begynne igjen. Kort sagt: Tving deg selv til å holde ut litt lenger om gangen enn du gjør nå. Minst en månedi strekk, synes du fortsatt det er et helvete er jeg redd vektnedgang og livstilsendring ikke er noe for deg!

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 20:11   #18
Regan
Medlem
 
Regan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I storbyen
Alder: 40
Innlegg: 81
Regan er ny på veien

Sv: Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon

Tenk så deilig det vil være når du endelig er kommet ned de kiloene du vil!!
Mange FLOTTE nye klær og en HERLIG selvfølelse!!
KJØR PÅ!!!!

__________________
Regan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 22:54   #19
Metalpus.
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 41
Metalpus. er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon

Opprinnelig lagt inn av GKS, her.

Hei dere!

Fløy en faen i meg i går kveld hvor jeg bestemte meg at nå er det nok! Er bare meg selv som kan gjøre noe med livsstilen min. Så laga dagens lunch ferdig i går kveld.
Har bare holdt meg til ketosemat. Har gått helt greit det altså men i kveld skeia jeg ut med 2 brødskiver og 1 glass melk. Fortsetter med ketolyse mat i gjen i morgen tidlig.
MEN er heeelt knust i kroppen i dag da...null energi!! Så vidt jeg klarer stå på bena nesten...
Hadde lite energi på min forrige runde med ketose men i dag....uææææ! Er jo så vidt jeg orker gå på do! Hvis dette fortsetter så jøye meg! Da blir jeg å slite MAX!!

Dere som har vært på ketolyse før og så starta opp igjen, har det vært tyngere på runde to, sånn energi messig?

Flott du ikke gir opp fordi om du har gått på en liten smell om kvelden, da er det bare å si : en ny dag i morgen og på'an igjen .

Jeg startet med min 2. runde ket. på mandag, og synes denne gangen var absolutt værst...
Men ikke gi opp!! De 4 første dagene her har vært pyton, men nå .. Solen smiler, og kroppen føler seg endelig "frisk" igjen. Heerlig Var på nippet og gi opp et par ganger, men var her inne og leste litt og i tillegg har en mann som har backet meg opp, så har klart meg over "kneika" , og det klarer du og!! Tenk på resultatet, nyte sommeren frisk og sunn, og kanskje i en ny bikini t.o.m.? Slik prøver jeg og tenke.. Er såå fantastisk å komme over, ikke mer mat med masse karber i for meg. For der er jo en livsstil-endring, ihvertfall her i gården

Stå på ikke gi opp.

__________________
metalPus
Metalpus. er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 21:36   #20
Tulla 81
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 42
Innlegg: 192
Tulla 81 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon

Opprinnelig lagt inn av Regan, her.

Tenk så deilig det vil være når du endelig er kommet ned de kiloene du vil!!
Mange FLOTTE nye klær og en HERLIG selvfølelse!!
KJØR PÅ!!!!

For et flott innlegg!!! NÅ BLE JEG MOTIVERT!
Takk

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 07:30   #21
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon

at du føler deg "råtten" er vel ikek så rart...du "lurer" jo kroppen litt da. "NÅ er det lavkarbo, brenn kh i kroppen", sier du. Så sier du om kvelden, "mnei forresten; her er to skiver brød og ett glass melk, fyll opp kh lager"!

Bestem deg! Det er DU som har regien på DINE måltid!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 13:45   #22
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon

Jeg føler med deg...
Jeg har prøvd meg på ketolyse før uten noe resultat, og da jeg i januar fikk konstatert PCOS så måtte jeg bare prøve igjen..
Etter 6 uker har jeg vippa opp og ned, mellom 94.4 og 90.4... Da jeg var hos legen veide jeg 92.2, så han blir neppe imponert når jeg pr i dag veier 90.8...
Jeg har tenkt en del på det der, legen sa bare at joda, du har PCOS, her har du medisin du skal ta, og det viktigste i verden akkurat nå er å få deg ned i vekt. Jeg sier ikke hvordan, det får du finne ut selv. Og forresten, den medisinen der vil jobbe iherdig for at du skal gå opp i vekt, så det kommer til å bli vanskelig...

Jeg syns ketolyse er drittvanskelig, for å si det rett ut. Jeg får ikke i meg nok karber, jeg fins ikke sulten, blir for lite vann, for lite fett, for lite grønnsaker...
Jeg føler meg helt fin, men er i grunn ganske lei av å måtte ha "spesialmat" som familien min kaller det for..

Jeg skulle så gjerne ha gitt masse støtte, innerst inne sitter vi nok begge med et håp om en dag å bli tynnere, vi veit hvordan, men får det ikke til..
Så jeg veit ikke jeg, når jeg ikke kan klare det selv er det vanskelig å skulle hjelpe andre med det

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 14:25   #23
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon

Opprinnelig lagt inn av Sesti, her.

Jeg føler meg helt fin, men er i grunn ganske lei av å måtte ha "spesialmat" som familien min kaller det for..

Spesialmat, for en slem ting å si :O Er jo familien din som spiser spesialmat, ikke du! Du spiser naturlig mat! De andre spiser jo bearbeidet mat..!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 21:26   #24
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Spesialmat, for en slem ting å si :O Er jo familien din som spiser spesialmat, ikke du! Du spiser naturlig mat! De andre spiser jo bearbeidet mat..!

Hehe, ja sånn kan man og se på det
Men i min familie er det jeg som er kravstor, som krever spesielmat bestandig, og som ikke kan spise det samme som de andre blablabla...

Jeg veit ikke jeg, kanskje en mildere lavkarbo hadde vært bedre?

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 22:08   #25
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon

Ja er jo ikke noe i veien for det HVIS du klarer å begrense deg! Så jeg hadde satt meg klare regler om NÅR og hvor MYE karbs du tillater deg selv! For jeg skulle over til fedon og fikk søtsuget tilbake, samt jeg unnet meg det ene og det andre uten begrensninger.. Så prøver jeg ketolyse, hvor jeg tilfører en og en ting, tar det sakte, og ser hvordan det går, og hvor langt jeg kan strekke meg før vekta stopper/søtsuget eller luft i magen kommer tilbake

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring Lindabtn Generell diskusjon 24 05-08-08 15:49
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp meg med oppmuntring!! tullann Ketolysekuren 7 26-08-07 20:31
Jeg trenger motivasjon! tusta87 Ketolysekuren 5 05-06-07 02:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no