Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 01-07-10, 23:21   #2401
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Man kan åpne en vin på alle dager med "R" i.
Marndag, tirsdag, ornsdag osv.
I prinsippet skal man ikke åpne en flaske før etter kl 1200.... og det er det jo alltids en plass i verden .

Klokka er jo alltid etter 12:00, dersom man ikke er så nøye på hvilken dag det er snakk om .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 01-07-10, 23:22   #2402
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

I følge bmi for barn, er hun bare to kilo overvektig - og om hun ikke roter det til så kommer nok det til å jevne seg ut når hun vokser mer i høyden! Jeg vil ikke slanke henne, men forebygge, sånn at hun kanskje slipper slanking senere....... Både faren og jeg var bare skinn og bein på den alderen, det er de andre barna våre også, men vesla er altså litt dryg....

Men alvorlig talt!! Nå blir jeg ganske sjokkert her jeg! 2 kg overvektig??? Er det virkelig noe å gjøre et nummer ut av???
Her skaper du et vektproblem som ikke finnes...2 kg over bmi kan neppe kalles annet enn en normalvariasjon.

Og kalle noen "litt dryg" med to kg mer enn bmi-normalen er da nesten litt ondskapsfullt.

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF...
Gammel 01-07-10, 23:37   #2403
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Man kan åpne en vin på alle dager med "R" i.
Marndag, tirsdag, ornsdag osv.
I prinsippet skal man ikke åpne en flaske før etter kl 1200.... og det er det jo alltids en plass i verden .


Nice! Me like!
jeg kan lage r i alle dager, om jeg vil hehe

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 02-07-10, 00:30   #2404
Mill
Medlem
 
Mill sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 40
Innlegg: 201
Mill er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Klokka er jo alltid etter 12:00, dersom man ikke er så nøye på hvilken dag det er snakk om .

Og dessuten kan du jo alltids konvertere til 12-timerssystemet i stedet for 24-timer, for da er det ingen som ser forskjell uansett

__________________
Livsstilsendring in the making! Fortsettelse følger
Mill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten kaloritelling. Og vin. Vin er viktig.
Gammel 02-07-10, 00:58   #2405
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Men alvorlig talt!! Nå blir jeg ganske sjokkert her jeg! 2 kg overvektig??? Er det virkelig noe å gjøre et nummer ut av???
Her skaper du et vektproblem som ikke finnes...2 kg over bmi kan neppe kalles annet enn en normalvariasjon.

Og kalle noen "litt dryg" med to kg mer enn bmi-normalen er da nesten litt ondskapsfullt.

Hmmm, hva skal man kalle det da? Hun er like kraftig rundt magen som meg, like kraftig rundt armene som meg, og rundt lårene, leggene hennes er tykkere enn mine - hun er så vidt over 140 cm høy og jeg 170..... Hun veier 47 kilo - jeg veier nå 68,5..... Vi fikk beskjed av legen om at hun burde gå ned når hun veide 42 fordi hun allerede har like store pupper som meg nesten, brede hofter som er bare fett - men det er ikke pubertet (vi har sjekka med røntgen og blodprøver) og det er ikke melkekjertler der, bare fett..... Hun bruker størrelse 164 i bukser for å få lukket de igjen i livet - og enda da henger valken over...... gensere bruker hun samme størrelse som meg om de ikke skal sitte som pølseskinn.....og hun blir erta på skolen og kalt tjukka - så det er ikke noe liksom-problem jeg har funnet på, vi starta utredning etter bekymring fra skolens side, fordi jeg mente hun antagelig bare ville vokse i høyden og ikke i bredden - men det siste året har hun kun vokst et par cm i høyden og lagt på seg 5 kilo

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 02-07-10, 01:20   #2406
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Erfaringsmessig vil jeg si at det er best å la jenta være. Prøver og ditt og datt gjør henne bare mer bevisst i troen på at hun er feit. Og da kan det lett føre til ekstremvariant enten i form av anorexia eller bulimi, eller rett og slett fedme.

Men så er det jo bedre å gjøre noe enn å la henne bli...feit lissom. Hva med å litt bevisst prøve å endre kosten hennes og prøve å røre litt mer på henne uten at man legger opp til at hun må slankes og uten å si det til henne?

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 02-07-10, 07:05   #2407
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vi er mange her inne som føler at vi ble overvektige som voksene nettopp forde det ble satt fokus på vekten vår som barn. Sjøl var jeg ikke tjukk i det hele tatt. Det ser jeg på bilder fra jeg var 10-12 år. Men iforhold til min radmagre kusine var jeg jo rund.
Og jeg følte meg tjukk forde jeg var rund som liten...OG forde helsesøster mente jeg godt kunne veie tre-fire kilo mindre...skulle ønske de ville holde opp med å veie unger.!!
Av det jeg leser ovenfor høres jo ikke du heller ut til å ha et vektproblem av betydning. Så kansje trengs en holdningsendring her?
Nå er ikke det mitt problem. Heller ikke hvordan du velger å behandle datter'n din. Men....for stort fokus på overvekt hos barn virker etter min erfaring bare mot sin hensikt og skaper ofte spiseforstyrrete unger med lavt selvbilde.

Har man et reelt problem med et svært overvektig barn(ikke bare litt valpefett) tror jeg eneste løsningen er å legge om livstilen/kostholdet til hele familien..uten å kalle det for noe i det hele tatt.
Øke aktiviteten og ikke fokusere på vekt.

Det beste du kan gjøre for henne er å bygge opp selvtillitten hennes på at hun er flott og bra akkurat som hun er ...og fortelle henne at mennesker kommer i alle strørrelser og fassonger. Ikke strebe etter et tynt ideal som for veldig mange er helt uoppnåelig.
En sunn, frisk og lykkelig unge må da være bedre enn en syltynn?

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF...
Gammel 02-07-10, 10:08   #2408
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Erfaringsmessig vil jeg si at det er best å la jenta være. Prøver og ditt og datt gjør henne bare mer bevisst i troen på at hun er feit. Og da kan det lett føre til ekstremvariant enten i form av anorexia eller bulimi, eller rett og slett fedme.

Men så er det jo bedre å gjøre noe enn å la henne bli...feit lissom. Hva med å litt bevisst prøve å endre kosten hennes og prøve å røre litt mer på henne uten at man legger opp til at hun må slankes og uten å si det til henne?

Vi slanker ikke datteren min, men prøver å gjøre henne bevisst på at småspising og kaker/godterier utenom de faste måltidene ikke akkurat hjelper mot vekta Jeg ønsker ikke å bare overse dette, og la det gå så langt som til at det blir et problem - som jeg sa over, JEG følte ikke at dette var noe problem, og jeg regnet med at hun ville vokse det av seg, men det er greit å være bevisst på det og ikke stikke hodet i sanden......

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Vi er mange her inne som føler at vi ble overvektige som voksene nettopp forde det ble satt fokus på vekten vår som barn. Sjøl var jeg ikke tjukk i det hele tatt. Det ser jeg på bilder fra jeg var 10-12 år. Men iforhold til min radmagre kusine var jeg jo rund.
Og jeg følte meg tjukk forde jeg var rund som liten...OG forde helsesøster mente jeg godt kunne veie tre-fire kilo mindre...skulle ønske de ville holde opp med å veie unger.!!
Av det jeg leser ovenfor høres jo ikke du heller ut til å ha et vektproblem av betydning. Så kansje trengs en holdningsendring her?
Nå er ikke det mitt problem. Heller ikke hvordan du velger å behandle datter'n din. Men....for stort fokus på overvekt hos barn virker etter min erfaring bare mot sin hensikt og skaper ofte spiseforstyrrete unger med lavt selvbilde.

Har man et reelt problem med et svært overvektig barn(ikke bare litt valpefett) tror jeg eneste løsningen er å legge om livstilen/kostholdet til hele familien..uten å kalle det for noe i det hele tatt.
Øke aktiviteten og ikke fokusere på vekt.

Det beste du kan gjøre for henne er å bygge opp selvtillitten hennes på at hun er flott og bra akkurat som hun er ...og fortelle henne at mennesker kommer i alle strørrelser og fassonger. Ikke strebe etter et tynt ideal som for veldig mange er helt uoppnåelig.
En sunn, frisk og lykkelig unge må da være bedre enn en syltynn?

Jeg vil ikke at datteren min skal bli syltynn, hun er dessuten for kraftig bygget til å kunne bli det også Selv ble jeg mobbet for at jeg var altfor tynn når jeg var yngre, og jeg synes ikke det er pent heller......

Når det er sagt, så ønsker jeg ikke at datteren min skal få et vektproblem, og ønsker derfor å forebygge framfor å måtte begynne å slanke henne når hun blir litt større...... Hun blir ikke slanket, men vi prøver å gjøre henne bevisst på at 5 brødskiver til frokost - med sjokoladepålegg, eller Honnikorn med sukker på ikke akkurat er sunn mat...... Hun har fått beskjed om at ikke alle mennesker kan ha lik kropp, og at hun er fin som hun er, men at det ikke er noen vits å spise kaker/godterier hos naboer og venner i tide og utide - jeg kan jo ikke låse henne inne heller......

Hun er misunnelig på nabojenta, som er omtrent samme størrelse men et par år yngre, hun får 100 kroner av foreldrene sine for hver kilo hun går ned!!! Det har jeg forklart min datter at ikke blir aktuelt her i huset, og at man som barn ikke skal SLANKES Vi har bestandig spist mye grønnsaker og rent kjøtt, og hun er en veldig aktiv jente.....

Vi har ikke stort fokus på vekt her i huset, men det må jo som mor være lov å ønske det beste for barna sine? Jeg ønsker ikke å overse tendensene til å legge på seg, og bare vente til datteren plutselig HAR et problem......jeg mener det er bedre å forebygge enn å behandle, og jeg TROR at ved å bevisstgjøre henne på hva som er sunt eller usunt, så slipper hun å bli kjempetjukk, med alle de ulemper det fører med seg

Det høres jo ut her som jeg er helt hysterisk på vekt - det er ikke tilfelle, vi har gått i over ett år uten i det hele tatt å ha batterier i badevekta Og alt vi har sagt/gjort overfor unga, er i samråd med fagfolk, fordi jeg ønsker å være ærlig og åpen overfor dem

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 02-07-10, 10:45   #2409
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Hun blir ikke slanket, men vi prøver å gjøre henne bevisst på at 5 brødskiver til frokost - med sjokoladepålegg, eller Honnikorn med sukker på ikke akkurat er sunn mat......

Men altså...det er jo dere som kjøper inn dette!

Et hvert barn som får spise uhemma med godis(for dette er jo ikke mat) isteden for mat vill jo velge det! Her ligger nok mye av løsningen, ja. Slutt med søtt og gå over til ordentlig mat. Da tror jeg det løser seg av seg sjøl.

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF...
Gammel 02-07-10, 11:06   #2410
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Men altså...det er jo dere som kjøper inn dette!

Et hvert barn som får spise uhemma med godis(for dette er jo ikke mat) isteden for mat vill jo velge det! Her ligger nok mye av løsningen, ja. Slutt med søtt og gå over til ordentlig mat. Da tror jeg det løser seg av seg sjøl.

Nei, nei, nei, vi har ikke sånt i hus, men hu spiser det hos naboer og venner....... Her i huset finnes kun grovt knekkebrød og havregryn Jeg har prøvd å få naboene til å forstå at vesla ikke skal spise hos dem, men hu er sleip serru, og klarer å sjarmere seg til det hun vil......

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 02-07-10, 11:10   #2411
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

hehe sånn var snuppa mi og, gikk til naboen og sa hun var sulten. De hadde nemlig nugatti som vi ikke ville kjøpe. At det ble servert på loff gjorde ikke ting bedre! Det endte med at jeg til slutt kjøpte nugatti, men da var det vistnok ikke så spennende lenger...

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 02-07-10, 11:12   #2412
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

hehe sånn var snuppa mi og, gikk til naboen og sa hun var sulten. De hadde nemlig nugatti som vi ikke ville kjøpe. At det ble servert på loff gjorde ikke ting bedre! Det endte med at jeg til slutt kjøpte nugatti, men da var det vistnok ikke så spennende lenger...

Da ungene var mindre hadde vi også sånt pålegg, men de siste årene har jeg ikke kjøpt inn sånt - men unga kommer stadig hjem med nugatti og annet søtt kliss som de har fått hos nabo'n Selvom jeg elsker sjokolade, har jeg aldri klart å ha det på maten......

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 02-07-10, 11:16   #2413
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

hehe sånn var snuppa mi og, gikk til naboen og sa hun var sulten. De hadde nemlig nugatti som vi ikke ville kjøpe. At det ble servert på loff gjorde ikke ting bedre! Det endte med at jeg til slutt kjøpte nugatti, men da var det vistnok ikke så spennende lenger...

Akkurat det har alltid vært kluet her i huset! Ha alt tilgjengelig, så er det slett ikke så spennende og attraktivt!
Min bittelitt lubne datter vil heller spise lavkarbo enn alt sjokoladepålegget eller Honnicorn.
Broren hennes har ikke arvet anlegget for å legge på seg, tvert i mot, og spiser akkurat det han har lyst på! Prøver fortvilet å legge på seg, men det er vanskelig, det også!

Livet er urettferdig!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 02-07-10, 12:50   #2414
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei Kitt. Kanskje sønnen skulle spise lavkarbo også, som en prøve for å legge på seg. Det gjorde min datter og det funket. Også er det jo sunnere.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat
Gammel 02-07-10, 13:18   #2415
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Borghild, her.

Hei Kitt. Kanskje sønnen skulle spise lavkarbo også, som en prøve for å legge på seg. Det gjorde min datter og det funket. Også er det jo sunnere.

Har prøvd det også! Blir bare kvalm og spiser mindre!
Han er ikke noe glad i loff, pasta, ris og poteter, men alt annet av korn- og sukkervarer går ned på høykant! I mengder!
Blir spennede å se hva som skjer nå som han har sluttet å trene basket 4-6 ganger pr uke og kun trener styrke!
Med et sylferskt sertifikat på lettmotorsykkel (kom i posten i dag), blir det ikke mye kondistrening fremover i hvert fall!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 02-07-10, 14:23   #2416
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Broren hennes har ikke arvet anlegget for å legge på seg, tvert i mot, og spiser akkurat det han har lyst på! Prøver fortvilet å legge på seg, men det er vanskelig, det også!

Livet er urettferdig!

Akkurat sånn er det her i huset også - gutta mine og jeg har aldri lagt på oss av mat eller søtsaker - selvom vi stort sett har sittet på rumpa, men datter'n legger på seg bare noen snakker om mat og hun er kjempeaktiv

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 02-07-10, 15:41   #2417
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Med et sylferskt sertifikat på lettmotorsykkel (kom i posten i dag), blir det ikke mye kondistrening fremover i hvert fall!

He, he - nei det er sikkert.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat
Gammel 02-07-10, 16:29   #2418
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Akkurat sånn er det her i huset også - gutta mine og jeg har aldri lagt på oss av mat eller søtsaker - selvom vi stort sett har sittet på rumpa, men datter'n legger på seg bare noen snakker om mat og hun er kjempeaktiv

Datteren min hadde tillegg rundt magen allerede inni magen min, hun! Ultralyd legen reagerte på at hun var så stor rundt magen og lurte på om noe var galt. "Er det en jente?" sa jeg, "for da er hun bare arvelig belastet." Det var jo en lite snuppe, så han ble beroliget på flekken og sa bare at noen var sånn!
Og det stemmer nok det. Hun er høy og slank, med farens laaaange ben, men det ekstra tillegget rundt magen alle kvinner i min familie har, det sitter som klistret på henne også!

Vi har jo snakket litt om vekt etc, og har blitt enige om at hun skal være oppmerksom på å velge sunn mat og bevege seg så mye hun kan! Hun har jo allerede fått beskjed av en klasse- "venninne" at hun er tykk! Hun går desverre i klasse med noen jenter som i en alder av 11 år fortsatt har kropp som 5- åringer og da blir de som er store og tidlig utviklet sett på som feite!

Skal ikke være lett, dette her! Sønnen er 192cm høy og bruker 47 i sko, aldri noen som har ertet han for det! Han er jo gutt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 02-07-10, 16:58   #2419
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hmmm....da skal jeg definitivt slutte å si noe om/til på spøk om min 13 år gamle søster på 165 cm og 50 kg, altså 6 cm høyere enn søstra, og med enda lengre bein enn søstra

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 02-07-10, 17:55   #2420
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Datteren min hadde tillegg rundt magen allerede inni magen min, hun! Ultralyd legen reagerte på at hun var så stor rundt magen og lurte på om noe var galt. "Er det en jente?" sa jeg, "for da er hun bare arvelig belastet." Det var jo en lite snuppe, så han ble beroliget på flekken og sa bare at noen var sånn!
Og det stemmer nok det. Hun er høy og slank, med farens laaaange ben, men det ekstra tillegget rundt magen alle kvinner i min familie har, det sitter som klistret på henne også!

Vi har jo snakket litt om vekt etc, og har blitt enige om at hun skal være oppmerksom på å velge sunn mat og bevege seg så mye hun kan! Hun har jo allerede fått beskjed av en klasse- "venninne" at hun er tykk! Hun går desverre i klasse med noen jenter som i en alder av 11 år fortsatt har kropp som 5- åringer og da blir de som er store og tidlig utviklet sett på som feite!

Skal ikke være lett, dette her! Sønnen er 192cm høy og bruker 47 i sko, aldri noen som har ertet han for det! Han er jo gutt!

Ingen av mine barn var spesielt store når de ble født - dattern var den største med sine 3330 gram og 51 cm! Ingen av dem hadde utovermage heller, før et par uker etter at melka kom for fullt Og det var heller en bekymring på helsestasjon at de var slanke, enn at de var for store..... Og, ja, det er et par jenter i klassen til vesla som er syltynne, men jeg har prøvd å forklare at de antagelig ikke synes det er så moro de heller....... Eldstemann har blitt mobbet for at han er så tynn (han er 150 lang og veier 31 kilo), men han spiser godt og har samme kropp som faren og jeg hadde på den alderen, og det er ikke så lett å legge på seg for alle heller - jeg ble lovet penger av mamma da jeg var 15 år, 168 høy og veide 47 kilo, jeg åt alt jeg kom over - men la ikke på meg et gram, før jeg fra jeg var omtrent 19 og frem til 26 kom opp i 60 kilo

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 02-07-10, 18:26   #2421
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sønnen min var en lang, tynn ting på 3220g, mens snuppa som var like lang, 51cm, veide 4180g!
Hun har med andre ord alltid vært kraftigere enn han, untatt en periode rund 3-4 års alder da hun slet veldig med magen og ikke la på seg noe som helst!
Jeg ble slanket allerede som baby! Min adoptivmor fikk beskjed om å tynne ut morsmelkerstatningen fordi jeg veide for mye allerede 3 måneder gammel!
Og broren min var ALT for lang!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 02-07-10, 20:02   #2422
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Joda! Det gikk helt fint an å bytte øl i butikken! Mmmm! Øl!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 02-07-10, 20:10   #2423
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg tror kanskje dette har vært spurt om før, men jeg har ikke funnet noe svar...

Hvor fort, etter at man har spist noe som kan få deg ut av ketolyse (f.eks. Atkinsbar), merkes det på ketostixene? Altså, hvis jeg har spist en Atkinsbar på formiddagen, vil jeg da være ute av ketose om kvelden, eller vil det merkes først kvelden etter?

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja....
Gammel 02-07-10, 20:19   #2424
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.

Jeg tror kanskje dette har vært spurt om før, men jeg har ikke funnet noe svar...

Hvor fort, etter at man har spist noe som kan få deg ut av ketolyse (f.eks. Atkinsbar), merkes det på ketostixene? Altså, hvis jeg har spist en Atkinsbar på formiddagen, vil jeg da være ute av ketose om kvelden, eller vil det merkes først kvelden etter?

Cec xxx.

For det første heter det ketose (Ketolyse er navnet på dietten til Torkil Andersen, en sammenføyning av ordene ketose og lipolyse -to sider av samme sak), og en Atkins-bar får deg mest sannsynlig ikke ut av ketose, med mindre du er en av de som ikke absorberer sukkeralkoholer så godt i tarmen. En Atkins-bar har vel, avhengig av type 2-3 gr netto kh.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 02-07-10, 21:00   #2425
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.

Jeg tror kanskje dette har vært spurt om før, men jeg har ikke funnet noe svar...

Hvor fort, etter at man har spist noe som kan få deg ut av ketolyse (f.eks. Atkinsbar), merkes det på ketostixene? Altså, hvis jeg har spist en Atkinsbar på formiddagen, vil jeg da være ute av ketose om kvelden, eller vil det merkes først kvelden etter?

Cec xxx.

Jeg spiser Atkins-bar nesten hver dag, og jeg kommer ikke ut av ketose av det Den inngår jo i det totale karbe-inntaket i løpet av en dag, så med mindre du ligger akkurat på vippen uten den baren, kan jeg ikke skjønne at den får deg ut av ketose Jeg slet veldig med å komme ut av ketose, faktisk - når jeg skulle på storfest starta jeg oppkarbing en tirsdag, men var ikke ute av ketose før fredag - og da spiste jeg masse brunost og bananer, i tillegg til taco med vanlig taco-lefse og masse annet rart hver dag Men, så har det tatt meg 2-3 dager å komme i ketose igjen etter en oppkarbing, så vet ikke om det er derfor det har tatt såpass tid å komme ut av den også

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no