Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Multi grain knekkebrød - Wasa

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-06-06, 23:08   #1
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Multi grain knekkebrød - Wasa

Når det står på pakken at det er alskens karbo, hvorav 2 gram sukkerarter, betyr det at jeg kan spise et par av disse om dagen? De er veldig gode, og man får plass til mye deilig pålegg på dem. Jeg har ikke lyst på egg, bacon, salat eller middag til frokost. Alle de andre måltidene går greit, men frokosten er fortsatt et problem. Jeg har prøvd noen av brødoppskriftene som jeg har funnet her inne, men de har dessverre smakt mer som sure gymsokker enn noe annet. Det må være noe jeg gjør feil. Akkurat denne siste uka har jeg jo spist alskens fordi jeg har vært innlagt på sykehus, men jeg skal tilbake til kuren min nå. Hva tror dere? Noen erfaringer? Jeg vet jo egentlig svaret, det er bare å prøve, og hvis det stopper opp eller jeg øker i vekt, er det tilbake til eggekjøret igjen. Blir dog glad for innspill.

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-06, 23:15   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Multi grain knekkebrød - Wasa

Dette knekkebrødet inneholder 8,4 gram karbohydrater pr skive (fiber er allerede fratrukket på europeiske næringsinnhold).

Så om du er på ketolysekuren har du ikke mye til overs om du spiser to ! Da er du jo allerede på 16.8 karber ...........


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-06-06, 23:20   #3
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Multi grain knekkebrød - Wasa

Opprinnelig lagt inn av Nille

Dette knekkebrødet inneholder 8,4 gram karbohydrater pr skive (fiber er allerede fratrukket på europeiske næringsinnhold).

Så om du er på ketolysekuren har du ikke mye til overs om du spiser to ! Da er du jo allerede på 16.8 karber ...........

Ja, jeg skjønner at du dessverre har rett. Jeg skal prøve meg på ett om dagen, til frokost, og følge med på om jeg fortsatt er i ketose. Hvis ikke, er det bare til å slutte. Skal i alle fall bli en fin avveksling for en liten stund.

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-06, 23:27   #4
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Multi grain knekkebrød - Wasa

Har du prøvd FiberRik? Veldig gode - sitter faktisk og knasker på en nå. 3.7 karber pr stk.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 13-06-06, 23:27   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Multi grain knekkebrød - Wasa

Jeg syns Wasa Fiber Plus er godt. Det har 4.7 karber pr knekkebrød. Tar du et av de isteden har du enda mer å gå på.

Og om du orker så er Fiberrik med solsikkefrø rundt 3 - 3.7 karber pr skive (3.7 pr 10 gram, men de er ulike av vekt, noen tynne, noen tjukkere i samme pakke), men de er små da.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-06-06, 01:48   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Multi grain knekkebrød - Wasa

Har du prøvd å bake prinsessebrødet og lage knekkebrød av det? Det er faktisk godt! Det er... KNEKKEBRØD!

Du bare baker prinsessebrødet (søk), avkjøler det, skjærer det i tynne skiver, legger dem på en stekeplate og tørker dem i ovnen på 100 grader i 5-6 timer til de er sprø. Ha dem i en tett boks, de holder seg veldig lenge!

Tror det er rundt 1 karbohydrat per stykk!!!!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-06-06, 07:07   #7
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Multi grain knekkebrød - Wasa

Jeg spiser bare wasa fiberpluss, synest de er de aller beste.

og 1 knekkebrød til frokost er ikke nok vist du ikke får i deg noe anent (vet ikke hva du hadde tenkt med det knekkebrøde så jeg bare sier det), Frokost er det vikitigeste måltide du spiser. *spise resten av smoothien sin* jeg VET hvor vanskelig frokost kan være. Jeg ødla mye for meg selv der i starten

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-06, 11:23   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Multi grain knekkebrød - Wasa

Det kan fint holde med et knekkebrød om man lesser på med MASSE smør og pålegg. Nille har jo spist EN fiberrik til frokost lenge, men hun har bare smøreost på, det høres litt lite ut syns jeg hehe. Men jeg har blitt ganske mett (lenge) av ett knekkebrød med MASSE smør, ost og skinke eller peppermakrell etc.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-06-06, 12:57   #9
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Multi grain knekkebrød - Wasa

Har du prøvd min brødoppskrift? Solabrødet? Det smaker ikke sure sokker. Oppskriften finner du i den store brødlenken på oppskriftsforumet. Bytter du ut valnøttene med peanøtter er det faktisk enda bedre på smak.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-06-06, 19:06   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Multi grain knekkebrød - Wasa

Opprinnelig lagt inn av Iset

Nille har jo spist EN fiberrik til frokost lenge, men hun har bare smøreost på.

+ paprika, cherrytomater som regel. Og det er bare de dagene magen min ikke vil ha frokost. Det er lenge siden jeg har spist det også forresten, - nå går det i eggerøre med kremfløte og masse baconbiter oppi, + vårløk og ruccola. Og cherrytomater !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-06-06, 19:44   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Multi grain knekkebrød - Wasa

Hehe DET hørtes bedre ut.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no